2015-08-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, varför?

(FB) Kvinna våldtagen i vanlig taxi i Göteborg (falskskyltad Taxi Kurir)
(FB) Kvinna våldtagen i taxi - Järntorget (Göteborg/Mod)
(FB) Taxichaufför våldtog 16-åring, Eskilstuna
(FB) Kvinna våldtagen av taxichaffis, Karlaplan, 30/1-13
(FB) Sexövergrepp i välkänt Malmöbolags taxibil
(FB) Svarttaxichaufför våldtar kvinna på Södermalm 29/4 -13

Dessutom är det inte billigt att ta taxi varenda gång man ska förflytta sig någonstans efter mörkrets inbrott.

Så man har råd att dricka sprit - men inte råd att åka hem någorlunda säkert - troligtvis säkrare än att gå hem ..

Hur uppskattar man sin egen säkerhet i så fall?

I länkarna ovan var det inte ens säkert att det handlade om "våldtäkt" i varje fall. Och de var fall i hela Sverige under flera års tid. Så jag betraktar det fortfarande som ett säkrare alternativ att beställa en taxi och åka hem istället för att gå hem mitt i natten.

Bara det faktum att hon gick via en bankomat talar ju om att hon hade pengar.

Förresten: kan det finnas mer idiotiskt sätt att locka till sig idioter än mitt i natten (när det dessutom är bara få människor i rörelse - enligt vittnen) gå till en bankomat som ensam tjej för att ta ut pengar?
Citera
2015-08-14, 08:05
Medlem
Herostratoss avatar
Har polisen säkrat teknisk bevisning i form av DNA mm? Om inte så är det stor risk att kvinnan varit så full att hon inte riktigt vet vad som hänt, och fått för sig att hon blivit våldtagen. Sådana trådar har jag sett tidigare här. Man skall inte glömma att gruppvåldtäkter är relativt ovanliga. Och ja, jag vet att utomeuropeiska invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller överfalls- och gruppvåldtäkter.
Citera
2015-08-14, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Problemet är ju att för många tar taxi hem vilket gör att det inte finns tillräckligt med folk i rörelse. Om fler skulle våga röra sig ute under dygnets alla timmar skulle våldsbrotten minska.

Det talas mycket om odds i denna tråden om väldigt låga odds på att det skulle vara invandrare som utfört brottet (ni som hävdar motsatsen får gärna länka till valfri dom där nordiska män döms för gruppvåldtäkt, ännu mindre troligt, överfallsgruppvåldtäkt). Jag skulle dock vilja påminna om hur höga oddsen är för att man som ensam tjej promenerandes hem från krogen ska råka ut för något. Det är väldigt väldigt otroligt, men inte desto mindre tragiskt varje gång något händer, och rädsla är inte rätt sätt att lösa problemet.

Hur ofta brukar man ramla med cykeln och slå huvudet i asfalten? Vad är oddsen?

Ändå använder de flesta hjälm...
Citera
2015-08-14, 08:11
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så man har råd att dricka sprit - men inte råd att åka hem någorlunda säkert - troligtvis säkrare än att gå hem ..

I länkarna ovan var det inte ens säkert att det handlade om "våldtäkt" i varje fall. Och de var fall i hela Sverige under flera års tid. Så jag betraktar det fortfarande som ett säkrare alternativ att beställa en taxi och åka hem istället för att gå hem mitt i natten.

Förresten: kan det finnas mer idiotiskt sätt att locka till sig idioter än mitt i natten (när det dessutom är bara få människor i rörelse - enligt vittnen) gå till en bankomat som ensam tjej för att ta ut pengar?

Jaha, och vad INNEBÄR dina åsikter då i praktiken tycker du?
Man kan inte tolka tonen i ditt inlägg som annat än att hon "får skylla sig själv"?

P.S. Åka taxi? Tänk om hon bodde precis i närheten? D.S:
Citera
2015-08-14, 08:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Man kan ju tycka att hon inte tänkte speciellt klart då hon, dels är full, ensam och tar ut pengar mitt i natten. Tror inte ens jag skulle göra det och då kan jag ändå försvara mig rätt bra. Att göra som hon gjorde är att tigga om problem. Lite självbevarelsedrift bör alla ha. även om man kan tycka att alla ska kunna röra sig fritt på gator och torg.
Citera
2015-08-14, 08:24
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Man kan ju tycka att hon inte tänkte speciellt klart då hon, dels är full, ensam och tar ut pengar mitt i natten. Tror inte ens jag skulle göra det och då kan jag ändå försvara mig rätt bra. Att göra som hon gjorde är att tigga om problem. Lite självbevarelsedrift bör alla ha. även om man kan tycka att alla ska kunna röra sig fritt på gator och torg.

Jaha - och?

Ann Wibble "tyckte att alla skall ha en årslön på banken". Men det har lika lite med denna händelse att göra som ditt allmänna tyckande om "självbevarelsedrift"!
Citera
2015-08-14, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Så bara för att hon mitt i natten går till en bankomat så får hon skylla sig själv att hon blir våldtagen av fyra äckliga negrer?
Citera
2015-08-14, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
http://www.expressen.se/nyheter/gruppvaldtakt-i-karlstad/

"Hon drogs in i en buske och våldtogs av fyra män, säger Jonny Tomann på Värmlandspolisen till Expressen."

"Hon har också uppgett ett signalement på de misstänkta förövarna men polisen avvaktar med att gå ut med detaljerna i nuläget."

Är det negrer igen som är i farten och när skall det bli stopp på deras terror mot Svenska kvinnor, när skall de kunna känna sig trygga att kunna gå utomhus som före flyktinginvandringen till Sverige.

Nån som vet signalementet Polisen "mörkar"?
Finns det nån flykting herrgård i närheten?

Yes finns ett asyl boende med 4st afrikaner 50m från platsen.
Citera
2015-08-14, 08:35
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Återigen denna evighetsdiskussion om "rättigheter" hit och dit.. och det "självklara" svaret att man också har "rätt" att gå omkring med en tjock plånbok i bakfickan OCH ta risken att bli bestulen..

En normalfuntad människa skyddar sig själv gentemot risker..

Tyvärr har du en poäng, som Sverige har blivit måste man skydda sig med alla medel, då hade 28-åringen klarat sig, men troligen hade förövarna hittat något annat offer tex genom ett fönster på glänt, en ytterdörr med dåligt lås osv, den här sortens ogärningsmän hittar alltid någon svag punkt, människor som utför den här sortens dåd tänker inte som oss vanliga svenskar, det är inte "tillfället gör tjuven" tänk, det är en grupp människor som tillsammans tänkt ut en ond plan och då står sig vårt öppna samhälle slätt.
Citera
2015-08-14, 08:43
Bannlyst
Någon som vet vem den drabbade kvinnan är? Hörde att hon är jäkligt snygg men mer vet jag inte
Citera
2015-08-14, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pYXk
Jag tänkte också nåt sånt. Kontanter mitt i natten liksom.

Krogarna stänger ju 2 där. Det eller svarttaxi. Troligen var hon inte ensam på väg till bankomaten, eller så skulle hon möta upp någon kort efter. Eftersom hon inte berättar för aina låter det som ladd.
Citera
2015-08-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Krogarna stänger ju 2 där. Det eller svarttaxi. Troligen var hon inte ensam på väg till bankomaten, eller så skulle hon möta upp någon kort efter. Eftersom hon inte berättar för aina låter det som ladd.

tjej gruppvåldtagen och du diskuterar varför hon tog ut pengar. lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in