2015-08-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Som far till en abort och tre underbara och begåvade ungar kan jag bara tycka att du har dj-vligt fel..

Ett foster som inte kan överleva utanför livmodern är inte en individ, lika lite som spermierna eller ett nybefruktat ägg är det.
En enstaka tidig abort kan ha enorma fördelar, att använda abort som preventivmedel är helt galet.
Som far till en abort, ett missfall och två barn tycker jag fortfarande att jag har rätt. En nollvision är det enda rätta då ingen abort är önskvärd. Ingen njuter av att göra abort, ingen blir gravid för att kunna göra abort, abort är ingen rofylld hobby. Det är en avbruten graviditet som avbryts just på grund av att den är oönskad. Då inser nog alla - både rabiata förespråkare och förbudshetsare - att en nollvision är vad vi alla eftersträvar.
Citera
2015-08-12, 23:37
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohsiris
Bra sagt Shekelstein.

Det är ju inte så att vi står inför ett folkmord på vita i västvärlden, det är ju knappast så att vi kommer att dö ut inom snar framtid. Svenskarna behöver föda fler och ge fan i att mörda sina framtida barn.

Det är just det vi står inför, din lilla stenkastare.
Svenskarna behöver inte alls föda fram fler. Har du till och med svalt det?, vakna för fan.
Citera
2015-08-12, 23:39
Medlem
Ohsiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det är just det vi står inför, din lilla stenkastare.
Svenskarna behöver inte alls föda fram fler. Har du till och med svalt det?, vakna för fan.

Även om svenskar är sjävförsörjande när det kommer till barnafödslar så kommer muslimer att föda fler barn än vad svensken gör.
Citera
2015-08-12, 23:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Även om svenskar är sjävförsörjande när det kommer till barnafödslar så kommer muslimer att föda fler barn än vad svensken gör.
Det har du rätt i som världen ser ut nu. MEN, det betyder inte att vi måste låta hela 3:e världen komma hit och göra det här.
Vi ska jobba på att få ändring på det ändå.
Citera
2015-08-13, 00:08
Medlem
Ohsiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det har du rätt i som världen ser ut nu. MEN, det betyder inte att vi måste låta hela 3:e världen komma hit och göra det här.
Vi ska jobba på att få ändring på det ändå.

Ja, men man får ta en sak i taget. Repatriering får man ta i en annan tråd, trodde vi pratade om aborter här.
Citera
2015-08-13, 00:12
Medlem
Någon här var inne på att kvinnor som gör abort kan må dåligt efter sitt beslut, ibland i flera år. Detta betyder dock inte att man måste minska aborttiden, men att kvinnor kanske borde informeras om allvaret en abort kan innebära. Vill man inte ha barn så vill man inte, och jag ser hellre några färre ungar än fler dysfunktionella familjer med oönskade skilsmässobarn.

Sen kan man ju undra hur stor skillnad det verkligen skulle göra om man minskade aborttiden från 18 till 12.

Citat:
Abort betyder avbryten graviditet! I Sverige utförs årligen mellan 35 000 och 40 000 aborter. Nästan 79% av alla aborter som genomfördes under 2010, utfördes före utgången av den 9:e graviditetsveckan. En klar majoritet av aborterna är så kallade medicinska aborter.

babyhjälp.se

Om 80% av aborterna utförs inom vecka 9 varav de flesta är av medicinska skäl, kan jag tänka mig att det är ganska ovanligt att vänta i hela 18 veckor. Att det händer lite då och då förstår jag inte hur folk kan se som ett jättestort problem.

Många som argumenterar för kortare aborttid påpekar hur mycket ett foster har utvecklats på 18 veckor. Hur har detta känsloargumentet någon som helst betydelse?
Senast redigerad av EnLitenMan 2015-08-13 kl. 00:17.
Citera
2015-08-13, 00:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ja, men man får ta en sak i taget. Repatriering får man ta i en annan tråd, trodde vi pratade om aborter här.
Sant. Sorry för OT. Allt är så sammanflätat så det är svårt att hålla isär i alla trådar.
Ont. så vill jag behålla det som det är idag i frågan.
Som jag skrivet tidigare så är det problemfyllt då vissa tester inte går att göra förens i vecka 15-16.
Men. I det akuta skedet som det är så anser jag frågan relativt långt ned på att göra listan.
Att ta hit halva 3:e världen och försöka föda ikapp med dom är dödsdömt.
Citera
2015-08-13, 14:43
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenMan
Någon här var inne på att kvinnor som gör abort kan må dåligt efter sitt beslut, ibland i flera år. Detta betyder dock inte att man måste minska aborttiden, men att kvinnor kanske borde informeras om allvaret en abort kan innebära. Vill man inte ha barn så vill man inte, och jag ser hellre några färre ungar än fler dysfunktionella familjer med oönskade skilsmässobarn.

Sen kan man ju undra hur stor skillnad det verkligen skulle göra om man minskade aborttiden från 18 till 12.

Om 80% av aborterna utförs inom vecka 9 varav de flesta är av medicinska skäl, kan jag tänka mig att det är ganska ovanligt att vänta i hela 18 veckor. Att det händer lite då och då förstår jag inte hur folk kan se som ett jättestort problem.

Många som argumenterar för kortare aborttid påpekar hur mycket ett foster har utvecklats på 18 veckor. Hur har detta känsloargumentet någon som helst betydelse?

Nje, inte "medicinska skäl" utan "via medicin", dvs ett sk abortpiller. Det är fortfarande en abort, och inte helt riskfritt (blödningar bland annat) och kräver kontakt med sjukvården. Men man slipper ett operativt ingrepp, vilket ju är bra.
Citera
2015-08-13, 15:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Precis ingenting kan rättfärdiga en abort i v22. Googla på foster v22 så ska du få se hur sjukt det är att det är tillåtet. Använd kondom.

Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
Japp.

Man kan inte vara abortförespråkare och nationalist.
men är inte frågan om att stoppa abort.
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Som Jimmie Åkesson brukar säga: Är man då mest kvinnovänlig om man vill tillåta abort till födelseögonblicket?

Man kan ju undra. Det är en horribel utgångspunkt att tänka så.
Problemet är att tidpunkten man nu kan rädda för tidigt födda börja tangera Abortgränsen ,och då lever vi i en sjuk värld..
Citera
2015-08-13, 15:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad vill man åstadkomma?

Om det är ett minskat antal aborter så tror jag att man begår ett tankefel.

Av de cirka 37 000 aborter som sker i Sverige per år äger över 90 procent av dessa rum före vecka 12. Vill man se ett minskat antal aborter (i reella tal) så är det således på den gruppen man ska satsa.
Man hoppas sannolikt att förslaget om att korta ner tiden allmänt innebär en attitydförändring till abort vilket då även skulle kunna ha effekt på den gruppen du nämner.
Citera
2015-08-13, 17:41
Medlem
Uphills avatar
Det är ju vansinnigt att abortera bort blivande invånare, samtidigt som man "lockar hit" massor med afrikaner och mellanösternfolk för att fylla luckorna.

1)
Öka barnbidraget ordentligt, två- eller tredubbla det.

2)
Stimulera att skaffa barn tidigt, kanske med en speciell "bonus" för barnalstring före 30-årsåldern.
Att som nu ofta sker, få barn först runt 40-årsåldern är medicinskt och biologiskt helt fel.
Citera
2015-08-13, 23:12
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Som far till en abort och tre underbara och begåvade ungar kan jag bara tycka att du har dj-vligt fel..

Ett foster som inte kan överleva utanför livmodern är inte en individ, lika lite som spermierna eller ett nybefruktat ägg är det.
En enstaka tidig abort kan ha enorma fördelar, att använda abort som preventivmedel är helt galet.
Fördelar för vem?
Dom vuxna som inte vill ta ansvar för sitt barn eller att använda preventivmedel eller för det ofödda barnet?

Jag antar att ni som många andra resonerade i ordalag som att ni tog bort en "cellklump", när ni ville ha barn så var förmodligen kvinnan gravid och hade "ett barn i magen" i samma sekund hon klev av kuken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in