2015-08-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Haha! Moped var längesen för min del! Men det utesluter dock inte att det fortfarande finns lite erfarenhet.
I löst grus kan det synts ett rivspår efter stödet och ett avtryck av styrets ände i gruset, om det inte åtgärdats direkt.
Det är grovkornigt grus på platsen, eller rättare sagt vanligt "08" blandat med gårdssingel nära byggnaden. Löst ömsom hårt packat på sina ställen, men där Lisa´s moped stod, var gruset ganska löst, men i min uppfattning - långtifrån vältrisk för en EU-scooters centralstöd-konstruktion.

Om mopeden mot förmodan vält, och MGM legitimt hjälpt till utan att redogöra detta för polisen, så sammanfaller det iaf med hans, i tråden upplevda rejäla växlingar mellan supersnille och kretin

Så han hjälper till med mopeden, fixar till gruset, går därifrån - sms skickas och då dyker den riktiga mördaren upp? Hm.

Ja jösses, hästarna springer från och tillbaks minst sagt
2015-08-13, 22:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Givetvis kan MGM ha lämnat DNA på mopeden om han befann sig där och precis som du föreslog såg att den hade blåst omkull varpå han vänligt nog reste upp den igen.
Men teorin faller på att han i så fall skulle kunna ge en rimlig förklaring till varför DNA:t finns där. Han har dock vid förhör inte kunnat ge någon förklaring till DNA-fynd.

Åklagaren måste inte ha berättat för den häktade att hans DNA har återfunnits på Lisas moped, och på en direkt fråga, - Har du varit vid caféet aktuell kväll, har du sett en moped där?, svarar den misstänkte, -Nej, det har jag inte.

Jag skulle vilja påstå att åklagaren i ett sådant läge har all anledning att misstänka att den misstänkte har med mordet att göra utan att den misstänkte har avkrävts en förklaring till hur hans DNA kan finnas på offrets moped.
2015-08-13, 22:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åklagaren måste inte ha berättat för den häktade att hans DNA har återfunnits på Lisas moped, och på en direkt fråga, - Har du varit vid caféet aktuell kväll, har du sett en moped där?, svarar den misstänkte, -Nej, det har jag inte.

Jag skulle vilja påstå att åklagaren i ett sådant läge har all anledning att misstänka att den misstänkte har med mordet att göra utan att den misstänkte har avkrävts en förklaring till hur hans DNA kan finnas på offrets moped.
Ja, det är skäl för misstanke, och han är misstänkt. Men det räcker inte till att fälla honom för mord.
2015-08-13, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Modellen ska visst vara en Peugeot sfxr ,som är en förkortning av speedfighter x race.
Mopeden ska vara av årsmodell 2001.
För att starta mopeden måste man troligen hålla in ett av bromshandtagen, annars startar den ej.

Vad det nu spelar för roll för utvecklingen av tråden ?
Tackar för den infon!
Förhoppningsvis så spelar det ingen roll alls vill bara ha fakta om ärendet och tyckte det var märkligt att en sökning på sfxr inte ger några vettiga bilder, men nu vet jag bättre tackar för det. Ju mer man vet desto mer kan man släppa.

Sedan är den ensamma mopeden lätt ikonisk som den sista bestämda punkt vi vet att hon ämnade röra sig emot. innan hemfärden.
2015-08-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, det är skäl för misstanke, och han är misstänkt. Men det räcker inte till att fälla honom för mord.

Sant. Åklagaren får se till att ha ordentligt på fötterna om mannen ska kunna fällas.
Annars lär det köras ett varv till.Kanske då bättre att göra rätt från början
2015-08-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Tackar för den infon!
Förhoppningsvis så spelar det ingen roll alls vill bara ha fakta om ärendet och tyckte det var märkligt att en sökning på sfxr inte ger några vettiga bilder, men nu vet jag bättre tackar för det. Ju mer man vet desto mer kan man släppa.

Sedan är den ensamma mopeden lätt ikonisk som den sista bestämda punkt vi vet att hon ämnade röra sig emot. innan hemfärden.

Ingenting kan uteslutas som det nu ser ut.
Så visst är mopeden och cirkeln runt denna intressant.
Och någonstans kring denna moped börjar alltihop.

Även om jag är mer intresserad av om Lisa var en bra löperska med god kondition.
Var hon det ?
Senast redigerad av zebop 2015-08-13 kl. 22:33.
2015-08-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
jodå det finns ett sådant talesätt men det krävs tankeverksamhet för att förstå det. Jag vet inte vad du har för problem att inte förstå innebörden. Svårt?
Vet inte heller varför du inte vill svara på var du får dina påståenden ifrån som är direkt felaktiga? Om du nu gissar hej vilt så skriv det. De flesta i tråden bara har sina egna sanningar så du behöver inte känna prestige att du är ute och cyklar även om det är just det du gör

Då undrar jag vad det är som du tycker är fel av det jag skriver , det är så intressant med tanke på att du är den enda i tråden som dragit till med en lögn av stora mått och även sagt att din lögn skulle stå som sanning i morgondagens tidningar, har du ingen skämskudde att trä över skallen
2015-08-13, 22:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ingenting kan uteslutas som det nu ser ut.
Så visst är mopeden och cirkeln runt denna intressant.
Och någonstans kring denna moped börjar alltihop.

Även om jag är mer intresserad av om Lisa var en bra löperska med god kondition.
Var hon det ?

Det har jag också funderat på faktiskt. Om hon försökte springa ifrån GM där på åkern och tappade grejor och skor. Tagit sig ur en bil.

Men då faller mjölkrummets betydelse.
2015-08-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6230955
– Vi väntar fortfarande på flera analyssvar och den rättsmedicinska obduktionsrapporten, säger Wennerholm.

Vilka analysresultat kan det egentligen vara som man väntar på?

Kanske dog hon av en överdos av något slag och man försöker hitta drogen
2015-08-13, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det har jag också funderat på faktiskt. Om hon försökte springa ifrån GM där på åkern och tappade grejor och skor. Tagit sig ur en bil.

Jag är nyfiken på vad hon säger i samband med denna handrörelse:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20937689/760/normal/55228ae550687/kinnekulle-7.jpg

Samt vart platsen är längs grusvägen?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20937693/698/normal/678bca78ad65b/kinnekulle.jpg

Även denna bild som verkar mer handla om ett skogsbryn:
http://res.cloudinary.com/tt-newsagency/image/upload/w_600/v1423153390/toolbox/timeline/d1cb86f9-03de-49d9-b3cf-12e6f62273c3
2015-08-13, 23:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Är det någon som vet vad MGM i denna tråd (FB) Misstänkt mord på ung kvinna i Vårgårda, 2015-08-12 gjorde 7 juni? Vårgårda ligger inte långt från Blomberg.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-13 kl. 23:12.
2015-08-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Om Lisa var duktig på att springa, så kan hon ändå ha varit i mjölkrummet.
Antingen tagit sin tillflykt dit och/eller sprungit därifrån.

Tanken är fri,tänk fritt !
Senast redigerad av zebop 2015-08-13 kl. 23:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in