• 1
  • 2
2006-10-30, 20:20
Medlem
Nu e det såhär att jag har (hade) ett recept på tramadol som jag hade 4 uttag a 40 tabblatter på. Men jag har hittils tagir ut 3-4 gånger extra på det genom att med finnes avlägsna klisterlapen som dom sätter där back efter varje uttag. Men idag var det en kärringjävel som uppmärksammade "avrivningarna" och sade att hon skulle ringa till vårdcentralen där jag fått det utskrivet. Jag spelade väldigt förvånande och frågade hur detta kunde ha gått till och om någon annan äm mig kunde ta ut på receptet.

Hon behöll receptet och sa att de skulle höra av sig när de pratat med vårdcentralen.

Nu min fråga:

Vad kan hända i värsta fall, jag är ganska nervös gahhhhaaaaaaaaaaaaa

Fan occkså
Citera
2006-10-30, 20:41
Medlem
Benzo_Manns avatar
hur har du lyckats med det ?? Dom skriver ju sin signatur på lappen över på receptet ??
Citera
2006-10-30, 21:19
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Själv snodde jag 15 tomma recept för ett halvårsen (när min läkare stack ut för å snacka me sin kollega, å ja va ensam i rummet snodde ja åt mig en bunt, han kom in precis efteråt, huh, hade tur där!)

Jag fick sedan ett riktigt recept av honom och förfalskade dom andra svinproffsigt efter en släktnings bästis jobbar på apotek som jag fick massor av information av henne. Hon var ovetande om att ja hade recept ja skulle förfalska - Jag sa bara att ja va nyfiken å ville lära mig hur allt funkade etc. Så ställde massa viktiga frågor till henne å visste hur ja skulle bära mig åt... Men nu funkar sådant sällan pga allt är nästan bara e-recept numera osv. Hårdare koll på dom gula mer ovanligare lapparna.

Försökte ta ut Kodein Recip. Men hon i kassan märkte att det var något ovanligt då det inte va någon sträckkod på receptet som funkade. Hon sa då att hon skulle ringa läkaren, då ryckte ja lappen ifrån henne å sa att ja skulle göra det själv. Hade ja inte gjort det skulle jag inte fortsatt få Tiparol utskrivet som jag fick ett tag till. Så du kan nog va i knipa. Du kan bli polisanmälld.

Förrästen fattar jag inte, oavsett vad som står på recepten, så ska samma infromation finnas i databasen, så hämtar du ut, vi säger 1 av 4 uttag, så ska det ändå stå på datorn att du har 3 kvar..
Citera
2006-10-31, 09:51
Medlem
Va sjutton skall jag göra när dom hör av sig, vad skall jag säga.
Kom med med lite feedback nu och hjälp en pillertrillare i nöd!!!
Citera
2006-10-31, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Va sjutton skall jag göra när dom hör av sig, vad skall jag säga.
Kom med med lite feedback nu och hjälp en pillertrillare i nöd!!!

Säg som det är, sjukvården har gjort dig beroende av medikament. Då är det
derar skyldighet att hjälpa dig. Men du kanske inte vill sluta pillertrilla?

mvh
Citera
2006-10-31, 10:18
Medlem
När de väl konstaterat brottet (receptförfalskning) så blir det en polisanmälan. Jag vet inte riktigt hur du ska slingra dig ur, men om du inte är dömd sedan tidigare kan det väl tänkas att de anser att du är i behov av någon form av vård. De ser relativt allvarligt på denna typ av brott. En bekant till mig gjorde en linande sak som du (rev bort lapparna på ett Stesolidrecept), och efter att de konstaterat att han drack lite för mycket, och att han hade ett läkemedelsmissbruk, så fick han fick gå till den lokala beroendeenheten och ta Antabus 3 ggr i veckan samtidigt som de trappade ned Stesoliden helt. Har för mig att han fick gå på stödsamtal och några AA-möten också.
Citera
2006-10-31, 12:23
Medlem
Benzo_Manns avatar
En polare till mig fick 3 månaders fängelse då det var upprepade gånger och narkotikaklassat preparat.
men det var 2 år sedan
Men då hade han snott recept också
Citera
2006-10-31, 13:17
Medlem
Hur ser straffen ut för trammadol, dessa är väl inte narkotikaklassade preparat?
Citera
2006-10-31, 13:37
Medlem
Zot^s avatar
Nej tramadol är inte narkotika klassat. Ingen aning om vad för straff du skulle kunna få, men du får nog inte fängelse för det iaf.
Citera
2006-10-31, 15:36
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Nä fängelse får du nog inte, men en sak kan jag nästan garantera:
Du kommer få stora problem att få saker utskrivet iframtiden... Lycka till och skriv gärna hur det går!
Citera
2006-10-31, 17:24
Medlem
canibuss avatar
lyckades med lite "vita lögner" få kodien recip utskrivet för ngn vecka sedan, sa att jag var beroende och håller på och trappa ner och fick en burk utskriven, och läkaren glömde att skriva på receptet hur många gånger jag fick ta ut. BINGO! tänkte jag men han ringde nån timma efter och sa att han hade glömt och fylla i en sak och att jag var tvungen att åka in och lämna tillbaka receptet.
Sa först att jag inte hitta det men sen ändrade jag mig och åkte in ändå snäll som jag är.
Frågor: (1)Om han inte hade ringt, hade det funkat då om jag te.x fyllt i 20 uttag, eller skickar läkarna i receptet i ngt datasystem även fast det inte är ett e-recept? och vad händer om jag själv ändrar antalet uttag?
(2) Blocket som dom skriver ut recepten på, har dom en sån där kopieringsfunktion så att dom får en kopia på receptet?
Citera
2006-10-31, 17:35
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Hur ser straffen ut för trammadol, dessa är väl inte narkotikaklassade preparat?
Nej det är det inte.. Dessutom kan du ju handla på nått internetapotek inom EU och få det hem till dig.
Jag tycker väl inte riktigt du har förfalskat receptet. Apoteken får väl skylla sig själv för sånna missar. Klart du tog tillfället i akt då det gick. Men det kanske du inte ska säga..

Neka, neka neka, och sen kan du väl handla sånt icke-narkotiska preparat online istället om du vill fortsätta med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in