2015-08-13, 19:47
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ingen kvinna går runt och är rädd för att detta ska hända, då alla kvinnor vet om att det i princip inte händer om hon inte själv försöker få det att hända (genom att röra sig på fel tid, fel plats och ha på sig fel kläder). Har du någonsin varit ute någonstans och tänkt "jag hoppas att ingen hoppar på mig och våldtar mig nu"? Nej, just det, för det händer inte.

Men lik förbannat händer det! Vilken person som helst (både man och kvinna) kan bli våldtagen och slagen mitt på ljusa dagen nästan mitt i en folksamling och fullt påklädd från topp till tå (ja, t o m vinterklädd med pälsmössa och allt under den kalla årstiden). Oprovocerat! Inte så vanligt, men det händer. T o m 70 åriga nunnor kan bli brutalt våldtagna. Hade hon fel klädsel, var hon sexigt utmanande? Hagamannens offer blev ju våldtagna under vintern? Var de lättklädda eller t o m nakna? Åh gud, vad de måste ha frusit under den påtvingade akten.

Jag har rört mig på ”fel tid, fel plats och har på mig fel kläder” många gånger utan att det hänt mig någonting. Definiera för mig vad fel kläder är för något? Foliestrut som hatt, gulprickig lila kavaj, schackrutiga byxor och enorma ljusblå clownskor. Visst är jag provocerande för att jag ser urbota löjlig ut i en sådan mundering. En vacker dag kanske jag åker på världens stryk, men det är ingenting som jag tänker på när jag tar en lugn promenad i en skum gränd i det värsta ghettoområdet kl 4 på natten. Det är min fulla rättighet att gå ut varsomhelst, närsomhelst och i vilka kläder som helst. Denna rättighet gäller både män och kvinnor. Det viktigaste är att aldrig visa rädsla, gör man det löper man större risk att bli attackerad.

Vilket århundrade är du född i? Ditt resonemang är så gammaldags och förlegat.

Det är min fulla rättighet att gå runt med 100 000 kr i kontanter i handen i en kriminell förort. Gör jag det? Nej. Jag går heller inte runt i assless chaps klockan 0:00 ute på stan.
Citera
2015-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
[ en massa ociviliserad text ]

Nu är det ju inte så att jag inte förstår dig. Hur du skriver är väldigt talande. Du tillhör våldsvänstern och sitter förhoppningsvis bakom lås och bom. Låt oss gissa för våldtäkt. Det hela visar ju bara hur tråden har en poäng. Inte alls att jag inte skulle vilja misshandla dig för dina ogärningar mot kvinnor. Skulle jag gärna göra, men samtidigt går det ju verkligen inte att förstå en kvinna som frivilligt skulle vilja följa dig hem. Hon bara måste skylla sig själv som jag ser det.
Du är ju så uppenbart aggressiv.

En normal man ser dock en väldig skillnad mellan sex som man egentligen inte vill ha (vilket händer vem som helst) och våldtäkt med misshandel (vilket är väldigt sällsynt). Våldtäkt med misshandel är vidrigt, så håll dig bakom lås och bom, och behåll din sjuka värld för dig själv. Sluta förstöra för normala människor.
Citera
2015-08-13, 20:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Det är min fulla rättighet att gå runt med 100 000 kr i kontanter i handen i en kriminell förort. Gör jag det? Nej. Jag går heller inte runt i assless chaps klockan 0:00 ute på stan.

Har jag sagt något om att gå runt med en massa kontanter? Nej du, skaffa dig ett bankkort istället. Det är säkrare. Sedlar blåser så lätt iväg, inte sant? Vi lever i det kontantlösa samhället. Ja visst, du befinner dig under medeltiden då folk gick omkring med stora, tunga mynt
Citera
2015-08-13, 20:58
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Har jag sagt något om att gå runt med en massa kontanter? Nej du, skaffa dig ett bankkort istället. Det är säkrare. Sedlar blåser så lätt iväg, inte sant? Vi lever i det kontantlösa samhället. Ja visst, du befinner dig under medeltiden då folk gick omkring med stora, tunga mynt

Du försöker ironisera, men du har inget motargument till detta. Du har inga motargument till något, bara en massa dravel.
Citera
2015-08-13, 21:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Kvinnorna stödjer talibanerna. Västerländska män ska sätta livet till för att skydda de afghanska kvinnorna och se till att de får utbilda sig, sedan visar det sig att 90 % av dem tycker en man ska ha rätt att slå sin fru. Det är västerländsk propaganda när man visar upp några enstaka afghanska kvinnor som minsann tycker västerländska värderingar är bra och berättar om hur de ska utbilda sig.

Vad roligt för dig då att kvinnorna stödjer talibanerna! Bara 1.6 % av dem (och 12.7 % av männen) http://www.svd.se/3304674

Ta reda på fakta innan du uttrycker dig nästa gång. Nu är det sluttjatat om Afghanistan för det är väldigt off-topic.
Citera
2015-08-13, 21:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det finns tusentals trådar i papperskorgen så jag kan inte hitta denna tråd. Visa mig exakt var den ligger.

Ingen (varken man eller kvinna) med vettet i behåll och med en normalt fungerande moralkompass kan tro att kvinnor försöker bli våldtagna. Hur våldtar man en kvinna som vill bli tagen med våld? Våldtäkt betyder ju påtvingad sexuell handling (det har jag påpekat i en tidigare kommentar).

1) Alla kvinnor har någon gång försökt att bli våldtagna.

2) Varför kan man inte samtycka till upplevelsen av våldtäkt?

3) Här är mer belägg för det som jag skrev tidigare,

Citat:
Criminologist Jennifer Wong, of Simon Fraser University in Canada, surveyed 135 teenagers from a high school asking them how often they were hit, kicked or shoved and from that they were divided into categories; bully, bystander, victim or victim-bully.

Citat:
The results showed that bullies, who accounted for around 11 per cent of the group, scored highest when it came to social status and self-esteem.

They also came lowest when it came to depression.

Citat:
A separate study by Brock University psychologist Tony Volk found 90 per cent of bullies had good social skills, but were using them in a negative way.

He added: "Our preliminary research shows that they do have more dates but in particular the data is really clear for sex behaviour.

"Bullies as young adolescents or as university students are getting more sexual partners and are less likely to be virgins than victims or people who are not involved in bullying.'

varför har mobbare fler sex-partners än andra män? För att kvinnor tänder på dem.
Citera
2015-08-13, 21:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nu är det ju inte så att jag inte förstår dig. Hur du skriver är väldigt talande. Du tillhör våldsvänstern och sitter förhoppningsvis bakom lås och bom. Låt oss gissa för våldtäkt. Det hela visar ju bara hur tråden har en poäng. Inte alls att jag inte skulle vilja misshandla dig för dina ogärningar mot kvinnor. Skulle jag gärna göra, men samtidigt går det ju verkligen inte att förstå en kvinna som frivilligt skulle vilja följa dig hem. Hon bara måste skylla sig själv som jag ser det.
Du är ju så uppenbart aggressiv.

En normal man ser dock en väldig skillnad mellan sex som man egentligen inte vill ha (vilket händer vem som helst) och våldtäkt med misshandel (vilket är väldigt sällsynt). Våldtäkt med misshandel är vidrigt, så håll dig bakom lås och bom, och behåll din sjuka värld för dig själv. Sluta förstöra för normala människor.

Det stämmer att du inte förstår vad jag skrivit om. Nej, jag tillhör inte våldsvänstern som du inbillar dig. Enbart önsketänkande från din sida. Jag måste tyvärr göra dig besviken med att tala om att jag och min fru är lyckligt gifta med varandra sedan över 30 år tillbaka. Så jag har ingen som helst orsak att skada min fru. Aggressiv har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli. Bara om du eller någon annan lågpannad grobian skulle få för er att våldta min hustru eller min 20 åriga dotter.

Menar du att det finns våldtäkt utan misshandel? Ge exempel på det, tack! Beskriv gärna. Har du svårt att fatta att tvång och hot är en form av misshandel (läs våldtäktsexemplet i min tidigare kommentar). Tilltvingar man sig sexuellt umgänge genom hot om våld – då är det våldtäkt. Punkt slut! Kan du inte fatta det, inte mitt problem. Då lider du av empatistörning.

Med den kassa människosyn du har bör du sitta bakom lås och bom. Nyckeln kastad. Ingen möjlighet att någonsin komma ut igen. Du har visat mig att du är en fara för alla kvinnor. Ingen normal man resonerar som du.
Citera
2015-08-13, 21:45
Medlem
FemininFeminists avatar
Det är ju så enkelt! När män slutar slå och våldta kvinnor så behövs det inte läggas några pengar på det! Simple as that! Det är upp till mannen...
Citera
2015-08-13, 22:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du försöker ironisera, men du har inget motargument till detta. Du har inga motargument till något, bara en massa dravel.

Hur ska jag kunna motargumentera när du inte har några vettiga argument, bara dravel? Det är därför jag ironiserar
Citera
2015-08-13, 22:32
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det är ju så enkelt! När män slutar slå och våldta kvinnor så behövs det inte läggas några pengar på det! Simple as that! Det är upp till mannen...

Så klockrent! Jag hade inte kunnat säga det bättre. Håller med dig fullständigt.
Citera
2015-08-13, 22:57
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Alla kvinnor har någon gång försökt att bli våldtagna.

2) Varför kan man inte samtycka till upplevelsen av våldtäkt?

3) Här är mer belägg för det som jag skrev tidigare,

varför har mobbare fler sex-partners än andra män? För att kvinnor tänder på dem.

1) Ingen. Förutom du förstås. Klart att du lyckas med konststycket att vilja bli våldtagen. Hur det nu går till att på frivillig basis gå med på att bli våldtagen. Det är en paradox.

2) Har du själv samtyckt till upplevelsen av våldtäkt eftersom du tycks vara expert (visserligen självutnämnd) på det?

3) Åh fan, finns det bara manliga mobbare eftersom kvinnor tänder på dem? Det var nytt! Stackars flator som inte får några mobberskor att bli kåta på.
Citera
2015-08-14, 06:14
Medlem
Nandus avatar
Citat:
1) Ingen. Förutom du förstås. Klart att du lyckas med konststycket att vilja bli våldtagen. Hur det nu går till att på frivillig basis gå med på att bli våldtagen. Det är en paradox.

2) Har du själv samtyckt till upplevelsen av våldtäkt eftersom du tycks vara expert (visserligen självutnämnd) på det?

3) Åh fan, finns det bara manliga mobbare eftersom kvinnor tänder på dem? Det var nytt! Stackars flator som inte får några mobberskor att bli kåta på.

Bland lesbiska är partnermisshandel vanligare än i normala par (man+kvinna).

Citat:
A study in the Journal of Interpersonal Violence examined conflict and violence in lesbian relationships. The researchers found that 90 percent of the lesbians surveyed had been recipients of one or more acts of verbal aggression from their intimate partners during the year prior to this study, with 31 percent reporting one or more incidents of physical abuse.

Citat:
Homosexual and lesbian relationships are far more violent than are traditional married households:

The Bureau of Justice Statistics (U.S. Department of Justice) reports that married women in traditional families experience the lowest rate of violence compared with women in other types of relationships.

http://winteryknight.com/2013/11/18/domestic-violence-rates-are-higher-for-homosexual-couples-than-for-heterosexual-couples/

Det handlar ytterst om att kvinnor vet hur kvinnor är. En lesbisk kvinna förstår direkt att hennes partner försöker provocera fram att bli slagen och att provokationerna slutar så fort hon blir slagen, medan en heterosexuell man har vissa barriärer som först måste brytas ner innan han slår sin fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in