2015-08-13, 20:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azoke
Någon som har koll när man får ta del av FUP:en?
När åtal väcks. Det sista som jag såg angående det var någon gång i september men det kan säkert bli senare också.
2015-08-13, 20:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du det? Och även illegitima skäl att befinna sig där gör honom inte till mördare.

Att läsa dina inlägg/frågor är ibland som att betrakta en person som klipper gräsmattan med nagelsax.
(Roande, men du läser in för mycket)
Ungefär som att jag skulle påpeka att man inte börjar en mening med ordet "Och"...

Men visst, han kan ha slagit en drill, även om det är illegalt i ett modernt samhälle.
Han kan givetvis även ha tjyv-slängt sopor, vilket knappast är straffbart.

Mitt syfte var att slå sönder kretin-frågor, vilket du egentligen begriper, men eftersom du ifrågasätter självklarheter leder det mig till motfrågan om vad tror du utredningen har fått för legitima skäl på att han ska ha befunnit sig på baksidan? (om detta är ett faktum)
2015-08-13, 20:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Han kan ha varit bakom kaféet och rört moppen utan att haft kontakt med Lisa.
Jag tänkte mer på andra saker som BO haft på sig. Då hamnar man ju snart i den gamla vanliga visan där polisen vid varje förhör tar fram lite mer bevis och sen så "minns" ju MGM då lite mer hela tiden. Inte trovärdigt alls med andra ord. I EK-fallet så är det inte förrän precis i slutet av förhören som MGM kommer på sin alternativa teori. Så att han perfekt kunde matcha den mot den bevisning som polisen hade snokat fram. Kommer inte bli det minsta förvånad om det blir ungefär samma förlopp den här gången.
2015-08-13, 20:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det var en god anledning, men borde det inte synts på gruset att den vält? Brukar det synas på grus när du välter din moppe? Så han har hjälpt henne med mopeden utan att tala om det för polisen?

Haha! Moped var längesen för min del! Men det utesluter dock inte att det fortfarande finns lite erfarenhet.
I löst grus kan det synts ett rivspår efter stödet och ett avtryck av styrets ände i gruset, om det inte åtgärdats direkt.
Det är grovkornigt grus på platsen, eller rättare sagt vanligt "08" blandat med gårdssingel nära byggnaden. Löst ömsom hårt packat på sina ställen, men där Lisa´s moped stod, var gruset ganska löst, men i min uppfattning - långtifrån vältrisk för en EU-scooters centralstöd-konstruktion.

Om mopeden mot förmodan vält, och MGM legitimt hjälpt till utan att redogöra detta för polisen, så sammanfaller det iaf med hans, i tråden upplevda rejäla växlingar mellan supersnille och kretin
2015-08-13, 20:38
Medlem
Citat:
Det skiljer sig på två viktiga punkter, i Vårgårda har BO och MGM haft en relation, och de är jämnåriga. Ytterligare ett bidrag till statistiken som säger emot att NB är skyldig. Det mordet lär dock inte bidra med polisresurser till att lösa mordet på Lisa, direkt.

Det där är fel.
Man bör inte använda statistik så vårdslöst som du här gör.
Våld i nära relationer är något helt annat än exempelvis dödligt våld mot åldringar.

Rent statistiskt förekommer vi män oftare än kvinnor som förövare i mordfall.
Gör detta per automatik att vi Alltid bör utesluta kvinnor som förövare ?

Däremot har du alldeles rätt i att mordet i Vårgårda inte lär bidraga med polisresurser till att lösa fallet med Lisa.
2015-08-13, 20:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad menar du att jag har skrivit att jag tror? Vad jag tror leder oss inte ett steg närmare lösningen på gåtan om vad som hände Lisa.

Men du tror att MGM kan ha nuddat mopeden vid något tillfälle 7:e juni, inte sant? Hur sannolikt tycker du det att det verkar? Och svara på frågan tack istället för att bara skriva "Vad jag tror saknar betydelse" så fort du får en motfråga.
2015-08-13, 20:40
Bannlyst
Citat:
Han kan ha varit bakom kaféet och rört moppen utan att haft kontakt med Lisa.
Absolut det är nog troligare än att han skulle fästa på lite mopedbilder som ett roligt skämt. språket sätter ju lite gränser där annars kunde ju hon läsa: ... Utan hjälm och sådana tillfälligheter finns ju inte ... det skulle ju vara en helmet från hell

------------
Finns det inte ens enda bild på mopeden eller mopedmodellen ens en gång?
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-08-13 kl. 21:14. Anledning: kompletterande frågeställning - länkar till ett arkiv i stället som inte försvinner *Poof* så fort det får uppmärksamhet
2015-08-13, 20:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det var en god anledning, men borde det inte synts på gruset att den vält? Brukar det synas på grus när du välter din moppe? Så han har hjälpt henne med mopeden utan att tala om det för polisen?
Ja, det var en snäll och uppmärksam människa, denne litauer, om det ligger till så här.
Får se att den unga servitrisens moppe rasat omkull i blåsten och skyndar genast dit
och reser upp den till sin plats igen. Råkar oundvikligen avsätta lite DNA medan denna
goda gärning utförs.
Sedan påföljande dag när det står klart att den här flickan spårlöst försvunnit händer det
sig inte bättre än att han råkar lyfta upp en handske i ladan han tillbringar sina slitsamma
arbetsdagar i, på och omkring. Och handsken visar sig tillhöra den försvunna och så blir det
oturligt nog än mer DNA från den plikttrogna och ytterst hjälpsamma gästarbetaren.
Och så får han lida för detta omsider. Bara för att han råkade ta i ett och annat.
En man med ganska mycket oflyt och det är inte utan att ens hjärta blöder för honom.
Han sitter i klistret och må han komma därifrån snarast.
Och så må rätte gärningsmannen infångas istället.
Eller vad säger ni?
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-13 kl. 20:47.
2015-08-13, 20:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det där är fel.
Man bör inte använda statistik så vårdslöst som du här gör.
Våld i nära relationer är något helt annat än exempelvis dödligt våld mot åldringar.

Rent statistiskt förekommer vi män oftare än kvinnor som förövare i mordfall.
Gör detta per automatik att vi Alltid bör utesluta kvinnor som förövare ?

Däremot har du alldeles rätt i att mordet i Vårgårda inte lär bidraga med polisresurser till att lösa fallet med Lisa.
Det bidrar till statistiken som visar att unga kvinnor som dödas, oftast dödas av unga män som de har eller har haft en relation till, men det är inte på något sätt avgörande.
2015-08-13, 20:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men du tror att MGM kan ha nuddat mopeden vid något tillfälle 7:e juni, inte sant? Hur sannolikt tycker du det att det verkar? Och svara på frågan tack istället för att bara skriva "Vad jag tror saknar betydelse" så fort du får en motfråga.
Det saknar betydelse hur sannolikt det är. Om det är MGM:s DNA på moppen är det inget avgörande mordbevis.
2015-08-13, 20:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Men det var moppen vi pratade om, och hur MGM:s DNA kan ha kommit på den. Vi spekulerar om en spekulation. Vad har det med resten av ditt inlägg att göra?
Du menar om det enda dna-spår polisen har skulle vara moppen? Knappast lönt att ens spekulera om för det kan ju ha kommit dit under dagen nån gång. MGM var ju ledig så det är ju knappast ett bindande bevis. Saker som BO haft med sig blir mycket svårare att bortförklara dock. Enbart spår på moppen är ju inte mycket att komma med.
2015-08-13, 20:49
Medlem
katws avatar
Citat:
Det saknar betydelse hur sannolikt det är. Om det är MGM:s DNA på moppen är det inget avgörande mordbevis.

Nej, och det är det väl ingen som har påstått heller förutom Ydrik(?) som lanserade teorin.

Nästa dag eller nästa kommer väl någon ny snilleblixt om MGM:s förehavanden bakom caféet den 7:e juni från någon, och så ska det nötas och nötas om det i flera sidor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in