Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Jag skulle tro att advokaten ser till helheten att de där DNA kan inte kopplas till mordet på Lisa, om ett mord skall kunna bevisas måste det finnas en hel kedja som kopplas samman och stämmer in.
Därför med något som är planterat blir det en bruten kedja, därför skall man inte tro att det går att få dit en oskyldig med att plantera någonting när det gäller mord.
Det som kan ske är att utredningen drar ut på tiden.
Det skall göras sannolikt att det verkligen är planterat, det räcker inte med att bara påstå att
så är fallet. Ska man kanske utgå från att all DNA-bevisning är av det planterade slaget?
I fall överlag?
Åtminstone när det handlar om DNA på föremål skilt från en kropp? Är det vad som gäller
numera?
Har man sedan utöver DNA-träffar fler typer av indirekt bevisning som i sig är oberoende av
detta med DNA, vilket MrFold i ett nyligen postat inlägg redogjorde för hur det kunde ta sig
ut i ett exempel, så öppnar det onekligen upp sig betydande svårigheter för ett försvar
att skjuta i sank.
Men inte för dig kanske med din övertygelse om att det är antingen ett beställningsmord
utfört av något brottssyndikat användande sig av den obligatoriska skåpbilen eller att
det ligger till på det här viset:
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ett scenarium kunde vara, de här litauerna hade ett mycket bra jobb med en arbetsgivare som uppskattade dem, de tjänade bra bra med pengar och sannolikt hade fri bostad också.
Det skulle inte förvåna mig om det inte fanns någon eller några som såg med Lisas försvinnande en möjlighet att ta deras plats om de kom i problem.
https://www.flashback.org/sp54333924
Det sista var en helt ny teori som ingen annan ens snuddat vid i tankarna föreställer jag mig.
Det skulle alltså vara några gynnare som traktade efter litauernas välbetalda jobb och
därför både mördade LH och sedan planterade spår pekande mot dessa som man ville ha bort
från bygden och ersätta med sig själva?
Ja, vem vet. Allt är visst möjligt sägs det. Kan vara värt att tipsa utredarna om kanske?