2015-08-12, 18:57
Medlem
Gynekologstols avatar
Varför skulle någon som röstar på SD störa sig på detta? Sena aborter är i stort sett endast en hjärtefråga för feminister på den yttersta vänsterkanten och de kommer ändå aldrig att rösta på SD. Detta medför i och för sig att det endast handlar om symbolpolitik, men å andra sidan så driver SD inte frågan särskilt hårt.
Citera
2015-08-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Abort är mord! Det är lika mycket mord som att döda valfri annan människa(Det är inte direkt som att personen i fråga känner någonting efteråt ändå). För övrigt lika systematiskt som koncentrationsläger.

Du anser alltså att en cellklump eller foster innan vecka 18 har samma medvetandegrad som du själv?
Citera
2015-08-12, 19:11
Medlem
Det kan ju va värt att veta i vilken vecka en graviditet ens ger utslag på ett gravtest, samt hur lång väntetiden till att få utföra en abort är, innan man börjar yttra sig.

Sen undrar jag om det är så att illegala aborter bokförs som antal aborter i ett land? Vem vet om jag stoppat upp en galge i fittan eller inte liksom?

Att tro att människor kommer skydda sig bättre (eller inte råka bli gravida eller göra någon gravid, för jo det händer faktiskt.) för att man sänker till vecka 12 är ren idioti.
Som någon annan skrivit är det rent av onödigt då merparten av aborter utförs innan vecka 12.
Citera
2015-08-12, 19:21
Medlem
Vill även påminna om att det inte är bara kvinnor som vill att en abort ska genomföras, därför totalt onödigt att lägga skuld på den som har förmågan att bli gravid.
Är det rimligt att begära att en kvinna ska bli ensamstående med barn för att en snubbe ångrade att han stoppade in snorren oskyddad?
Citera
2015-08-12, 20:12
Medlem
Ohsiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Du anser alltså att en cellklump eller foster innan vecka 18 har samma medvetandegrad som du själv?

Spelar väl ingen roll om fostret är vid medvetande eller inte, jag kan mörda dig när du sover är inte det mord då? Har man ihjäl ett mänskligt liv så är det mord, oavsett om det är vid medvetande eller inte.
Citera
2015-08-12, 20:50
Medlem
Jag, som SD-röstare, tror det är fel väg att gå. Istället för att träta om vilken vecka det är OK att abortera ett foster borde vi samsas om att ingen abort är önskvärd. Jag välkomnar istället en nollvision, likt den vi har gällande döda i trafiken. Hur detta i praktiken ska gå till är svårt att säga, då massmedias sexualmoral har fått ett starkt grepp om oss, men jag skulle ändå önska att SD vore smarta nog att gå denna väg istället för ett verkningslöst förslag om 12 veckors-gräns.
Citera
2015-08-12, 20:53
Medlem
Förvisso inte Sverigedemokrat även om det i dagsläget är det minst dåliga riksdagspartiet.

En lite förbättring av abortlagstiftningen är så klart bättre än ingen förbättring alls.
Citera
2015-08-12, 22:49
Medlem
HumpingDogs avatar
Det är nyreligiös moralpanik. Om de övriga partierna tog upp de frågorna så skulle SD få svårare att försvara sig. Jäkligt korkat av deras kvinnoförbund att driva just den frågan.

EDIT
Man ska inte förutsätta att alla ungar får det bra bara för att de föds. Många kriminella skitungar skulle aldrig fötts.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-08-12 kl. 22:51.
Citera
2015-08-12, 23:11
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
I princip den enda fråga jag inte tycker de är rätt ute i.
Men för i helvete!!!, skit i det just nu. Sverige brinner för i helvete!
Citera
2015-08-12, 23:21
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Jag, som SD-röstare, tror det är fel väg att gå. Istället för att träta om vilken vecka det är OK att abortera ett foster borde vi samsas om att ingen abort är önskvärd. Jag välkomnar istället en nollvision, likt den vi har gällande döda i trafiken. Hur detta i praktiken ska gå till är svårt att säga, då massmedias sexualmoral har fått ett starkt grepp om oss, men jag skulle ändå önska att SD vore smarta nog att gå denna väg istället för ett verkningslöst förslag om 12 veckors-gräns.
Som far till en abort och tre underbara och begåvade ungar kan jag bara tycka att du har dj-vligt fel..

Ett foster som inte kan överleva utanför livmodern är inte en individ, lika lite som spermierna eller ett nybefruktat ägg är det.
En enstaka tidig abort kan ha enorma fördelar, att använda abort som preventivmedel är helt galet.
Citera
2015-08-12, 23:32
Medlem
Ohsiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
I princip den enda fråga jag inte tycker de är rätt ute i.
Men för i helvete!!!, skit i det just nu. Sverige brinner för i helvete!

Bra sagt Shekelstein.

Det är ju inte så att vi står inför ett folkmord på vita i västvärlden, det är ju knappast så att vi kommer att dö ut inom snar framtid. Svenskarna behöver föda fler och ge fan i att mörda sina framtida barn.
Citera
2015-08-12, 23:34
Medlem
Ohsiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Det är nyreligiös moralpanik. Om de övriga partierna tog upp de frågorna så skulle SD få svårare att försvara sig. Jäkligt korkat av deras kvinnoförbund att driva just den frågan.

EDIT
Man ska inte förutsätta att alla ungar får det bra bara för att de föds. Många kriminella skitungar skulle aldrig fötts.

Det är inte bara ett religiöst och moralisk panik utan demografisk. Du kanske vill bo i ett land av hyperreligiöst (muslimskt) styre men det har jag ingen lust med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in