Okej, dags att uppdatera igen ifall fler vill läsa om Brintellix.
Till att börja med har Circadin fungerat jättebra för sömnen, aldrig sovit så bra i hela mitt liv!
Däremot så blev biverkningarna för mycket på Brintellixen. Förutom att ha haft konstant diarré (konsistens vatten) varje morgon samt att min sexualdrift och känsel
där nere efter någon månad försvann HELT. I början så var det bara lite långsammare utdragna orgasmer som då successivt blev totalt avsaknade. Den dagen jag bestämde mig för att sluta med Brintellix var när det kändes ungefär lika upphetsande som att bli kliad på näsan när vi försökte få mig upphetsad, det fungerade inte alls.

Jag kan tillägga att jag fått denna biverkning även på Venlafaxin och Cipralex.
Det skumma med det här är att det inte ens finns med på biverkningslistan. När jag försökte hitta närmare hur det hade gått till när biverkningarna testade så verkade det som att de som testat endast läkemedlet i två veckor, låter som väldigt kort tid?
Jag slutade i alla fall med dessa för ca 1,5 vecka sedan och efter 2 dagar kom känsel och sexualdrift tillbaka, puh.

Däremot har jag haft rätt jobbiga utsättningssymptom även fast det bara var 5 mg. Har gått igenom en fast av klåda på hela kroppen, huvudvärk i några dagar samt nu en helt förlamande trötthet och ingen ork. Kan ju vara så att jag hade vant mig vid att vara pigg och företagsam med och att min trötthet faktiskt är min ordinarie.
Slut om Brintellix, nu bara allmän info om skit jag stoppat i mig från 2010. Ingen lycka inför livet, likgiltighet, mycket ångest, inget stimulerar, klarar inte vardagen (laga mat, städa osv) om jag arbetar heltid då jag är helt däckad efter en arbetsdag. Ångest tenderar att över perioder göra mig mer och mer deprimerad, krashar totalt, ligger hemma och gråter i några dagar, rycker upp mig och påbörjar projekt med nya intressen osv, sedan kommer ångesten vandrande successivt samma visa igen.
Sökte depression och ångest 2010 fick Lyrica mot ångest, tog bort panikångest inför orealistiska saker som att sambon skulle dö men inte mer. Behandlades mot depression med Venlafaxin, Cipralex, något mer SSRI, Voxra, Aurorix, Mirtazapin (2014). Tror inte seratonin-effekten fungerar på mig, känner mig verkligen konstig och inget emotionellt djup alls, fick depersonalisering på SNRI och SSRI, fick mani på Voxra.
Utreddes på Bräcke Diakoni 2013 och fick diagnos Asperger och ADHD (end. det som utreddes), provade sedan Concerta, Strattera, Elvanse mot ADHD som gav ökad ångest och tvångstankar samt hög puls (120) eller högt blodtryck (190/95). Misstankar om bipolaritet pga hypomaniska perioder samt att depressionsbehandling ej hjälpte. Sista var Quetiapin som stabiliserade humöret RIKTIGT bra, kände mig nästan fungerande, men jag blev trött som en zombie av dem och när vi minskade dosen så att jag inte blev trött slutade resten fungera med.