Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du och föregående (som jag ursprungligen diskuterade med) skriver om eventuellt pizzabesök då klockslaget 19.30 nämns - just nu bjuder du på en timme till.
Det kan bero på att jag kalkylerade med gm X. - NB hinner på en knapp timme inte göra så mycket mer än att gömma kroppen i M-torp och nödtorftigt preparera den; han hinner inte med några mer tidskrävande göromål, men de kan han å andra sidan ha utfört efter pizzabesöket (han kan f.ö. ha gjort allt efter ev. pizzabesök och LH kan då ha befunnit sig på annan plats).
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att stanna flera ggr påverkar tidsförloppet markant. Vi pratar om mord, eventuellt försök till våldtäkt. Resttid till Martorp, ränna ut med ett tio-tal ägodelar här och där som knappast tar några få minuter i anspråk.
Det verkar som att gm gjort sig av med de flesta fynd genom att slänga ut dem från sitt fordon, dvs under färd. Har han stannat, låt oss säga fyra gånger, fram till M-torp så behöver stoppen bara ha tagit 4 x 5 min som max = 20 min = c:a en halvtimme i M-torp, beroende på vad som hänt vid kaféet.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och främst:
Jag ser spridningen som irrationell iom att hon ändå är i bilen dvs på väg till en viss destination= märklig manöver som tar tid på väg dit med risk att upptäckas tidig söndag kväll. Det är en platt åker på vissa ställen, det kan komma folk med hundar och det sägs ligga synligt längre fram från hus. Det låter konstigt att ägna denna tid att göra sig av med så många ägodelar om målet redan är utstakat.
Gm kan ha haft klart för sig vad han ville göra med kroppen när han väl kom fram till M-torp och därför velat bli av med LH:s lite större föremål. Ingenting utesluter heller att han stannat på en plats för att klä av LH alla hennes kläder. - Det finns också skäl anta att den här gm:en väl kände till alla vägar och visste vad han kunde förvänta sig bakom nästa vägkrök; han anpassade givetvis sina göromål efter sin kunskap om trakten, folket och ev. hundpromenader.