2015-08-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
H uppmanar också att man ska hjälpa polisen

H?
Citera
2015-08-12, 10:56
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Tror snarare på att han kanske talat om denna tjej för någon/några mindre lyckosamma vänner på flickvänsfronten som blivit avvisade av Ida, och som sedan planerat att göra något vansinnigt med henne. När det gäller killen själv tror jag att han är mycket ledsen över det som hänt av den anledningen att "paret" blev rätt så tighta.

Du kom tidigare med intressant och relevant information om Idas fd pojkvän i Umeå. Men sedan spårar du ur helt. Menar du på allvar att du tror att en av fd pojkvännens vänner skulle åkt ner till Väsby och mördat Ida?

Är detta taget helt ur luften eller finns det någon specifik orsak eller händelse som gör att du tror det? Har du t ex hört talas om att någon polare till fd pojkvännen betett sig märkligt mot Ida?
Citera
2015-08-12, 10:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snups
Igår skrev en bekant detta på facebook;

"Farsan tänkte det.... morsan tänkte det... resten tror det säkert fortfarande. Polisen var och hämtade mig imorse 10.30+ och ville ha ett förhör med mig ang. den stackars personen som avlidit i runbyskogen. bakis som fan (vilket händer en gång per år) så kmr de o snatchar mig till sollentuna....."

Vet ej varför dom tog in hen.
Men hen verkar ha haft något med saken att göra..

Vem är denna person som blivit intagen till förhör?
Citera
2015-08-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vem är denna person som blivit intagen till förhör?

Vill inte skriva ut namn men hen har sedan kommenterat sin egen status och skrivit;

"mitt tips till de som ska försöka jobba ihop med polisen.... gör det. Dem finns här för en anledning. Anledningen är att de ska lösa det brott som begås av de fega äckel som finns därute. ALLA I RUNBY HJÄLP OSS HITTA DENNA FEGA JÄVEL!"

och;

"Jag tänkte leka hjälte... börja söka efter personen innan polisen anlänt på platsen."

Vet inte vad det handlar om men hen verkar ha varit på plats i skogen eller i närområdet..
Citera
2015-08-12, 11:07
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Vill inte skriva ut namn men hen har sedan kommenterat sin egen status och skrivit;

"mitt tips till de som ska försöka jobba ihop med polisen.... gör det. Dem finns här för en anledning. Anledningen är att de ska lösa det brott som begås av de fega äckel som finns därute. ALLA I RUNBY HJÄLP OSS HITTA DENNA FEGA JÄVEL!"

och;

"Jag tänkte leka hjälte... börja söka efter personen innan polisen anlänt på platsen."

Vet inte vad det handlar om men hen verkar ha varit på plats i skogen eller i närområdet..

Personen du pratar om är den s.k BMW mannen ?
Citera
2015-08-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Personen du pratar om är den s.k BMW mannen ?

Det tror jag inte, hen har inget körkort och vet säkert inte hur man kör en bil kan jag tänka mig.
Citera
2015-08-12, 11:20
Medlem
foofles avatar
Citat:
Det tror jag inte, hen har inget körkort och vet säkert inte hur man kör en bil kan jag tänka mig.
Du har alltså en bekant, som varit på mordplatsen samma kväll som dådet, och som försökte hjälpa polisen att finna en gärningsman innan kroppen hittades?
Citera
2015-08-12, 11:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

och;

Ganska nära inpå som polisen hittade BO, tog man in en person till samtal. Denne person hade befunnit sig vid sök-/avspärrningsområdet och uppgivit att hen ville hjälpa till i sökarbetet. Även dennes bil (lånad av en anhörig) beslagtogs för teknisk undersökning.

Media skrev en del om detta Dag 1, även en intervju publicerad med personen, en man i 30-årsåldern, se t.ex http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/ (under avsnittet "det är min bil").

Kan det vara samma person som skrivit ovanstående fb-inlägg? I så fall verkar hen ha tagits in för ytterligare samtal hos polisen.
Citera
2015-08-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Du har alltså en bekant, som varit på mordplatsen samma kväll som dådet, och som försökte hjälpa polisen att finna en gärningsman innan kroppen hittades?

Vet ej om det är det hen menar...
Hen svarar ej på kommentarer, någon har frågat varför polisen tog in hen på förhör, men inget svar ännu i alla fall.
Citera
2015-08-12, 11:25
Medlem
foofles avatar
Citat:
Hen svarar ej på kommentarer, någon har frågat varför polisen tog in hen på förhör, men inget svar ännu i alla fall.
Okej, för BMW mannen blev ju inplockad på förhör samma kväll. BWM mannen är i 30-års åldern.
Hur gammal är din bekant och när blev vederbörande inplockad på förhör?
Citera
2015-08-12, 11:30
Medlem
Citat:
Heter han J****sson?
Citera
2015-08-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ganska nära inpå som polisen hittade BO, tog man in en person till samtal. Denne person hade befunnit sig vid sök-/avspärrningsområdet och uppgivit att hen ville hjälpa till i sökarbetet. Även dennes bil (lånad av en anhörig) beslagtogs för teknisk undersökning.

Media skrev en del om detta Dag 1, även en intervju publicerad med personen, en man i 30-årsåldern, se t.ex http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/ (under avsnittet "det är min bil").

Kan det vara samma person som skrivit ovanstående fb-inlägg? I så fall verkar hen ha tagits in för ytterligare samtal hos polisen.

Hittar ingen bild på "BMW" mannen i artikeln, men jag tror inte att det är samma person. Den som skrivit detta på facebook är ca 40 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in