Citat:
Ursprungligen postat av
snups
Vill inte skriva ut namn men hen har sedan kommenterat sin egen status och skrivit;
"mitt tips till de som ska försöka jobba ihop med polisen.... gör det. Dem finns här för en anledning. Anledningen är att de ska lösa det brott som begås av de fega äckel som finns därute. ALLA I RUNBY HJÄLP OSS HITTA DENNA FEGA JÄVEL!"
och;
"Jag tänkte leka hjälte... börja söka efter personen innan polisen anlänt på platsen."
Vet inte vad det handlar om men hen verkar ha varit på plats i skogen eller i närområdet..
Ganska nära inpå som polisen hittade BO, tog man in en person till samtal. Denne person hade befunnit sig vid sök-/avspärrningsområdet och uppgivit att hen ville hjälpa till i sökarbetet. Även dennes bil (lånad av en anhörig) beslagtogs för teknisk undersökning.
Media skrev en del om detta Dag 1, även en intervju publicerad med personen, en man i 30-årsåldern, se t.ex
http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/ (under avsnittet "det är min bil").
Kan det vara samma person som skrivit ovanstående fb-inlägg? I så fall verkar hen ha tagits in för ytterligare samtal hos polisen.