Citat:
Ursprungligen postat av
shri
Förstår inte alls vad du menar att gubben blev dömd på sina egna uppgifter. Han förnekade allt. En rimligare förklaring är väl att av rena prestigeskäl ville man inte fria både mamman och pappan. Det var nog lättare för en kvinna att få resning än en man. Bedrövligt att de ansvariga inte burades in för agerandet mot föräldrarna.
Det framgår av domen att han medgett att han sprutat i sina kallingar en gång när han hade erektion (hade kollat porr) och hade hand om C.
I övrigt var ju hela domen mot mannen ett skämt och han fick ju först 10 år!
Alltså rena Hagamannen-domen, i en tid då vi hade rätt mesiga domstolar.
Det sjuka är att man på fullt allvar behandlade uppgifterna om att båda föräldrarna skulle sålt ungen som sexslav som fakta, trots att det inte fanns några belägg för det.
Efter Stockholmsutredningen var det ju uppenbart för alla att det var ett rent justitiemord, men man kunde inte backa från precis allt. Så precis som du skriver gav man efter betänkligt och halverade gubbens straff.
Min uppfattning är ju att Allmo var fullständigt galen och förmodligen lite sjuk. Hon har ju mer eller mindre förstört en familj i syfte att göra sig själv till fosterförälder.
Hade jag varit mannen så hade jag skitit i just att få fem års fängelse och släppas rätt snabbt.
Av princip hade jag dödat henne på grymmast tänkbara sätt och efteråt stått för det och lagt allt ansvar på staten som lät henne använda i princip alla deras resurser för egen vinning.
Det är fullkomligt vidrigt och borde faktiskt kräva en haveriutredning som betar av alla andra liknande fall.