2015-08-11, 15:01
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lady-listig
Varför är det så tyst om det här fallet i media? :-( Hemskt om det inte blir löst eller om det tar lång tid som det gör med Lisa Holm fallet..

Det är inte så jättetyst, men du har rätt det kunde ha varit mer aktiv rapportering.

Jag tror det beror på följande, utan vidare kommentering tack.

1. BO i detta fall har inte en farsa som är superhemlig militär
2. BO i detta fall blev inte lika spännande, LH var försvunnen länge med efterföljande dagar av intensiva sök och samtidigt i en nyhetstorka i riksmedia så det passade in bra med ett mord.
3. I LH-fallet hade polisen mer att gå på, det fanns många frågetecken vart hon var etc, här har man hittat offret och nu är det inte "lika spännande" längre. LH-fallet svalnade samma dag man hittade kroppen.
4. BO i detta fall är en vanlig tjej med en vanlig familj och äckelmedia värderar inte den tjejen lika högt som LH. Vidriga medier.

mvh B
Citera
2015-08-11, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Åkte precis förbi. Avspärrat där hennes bil står å världens pådrag. Helikoptern har surrat i över en timme. Jobbar hela natten så jag kommer köra förbi å hålla mig uppdaterad.
Jag brukar själv jogga där så jag vill fan inte att det springer en mördare lös där.
Hoppas hon "bara" skadat sig.

Jag ber om ursäkt om du redan svarat på frågan jag har. (Hinner omöjligt läsa alla inlägg.)
Hur fick du veta så tidigt att bilen var hennes?
Citera
2015-08-11, 15:09
Medlem
L.Kollbergs avatar
Nästan en vecka har gått och mördaren går fortfarande fri. Med tanke på 48-timmarsregeln ser det alltmer ut som om polisen har knappt säkrat några bevis som skulle kunna leda till gärningsmannen.
Mörkt.
Har BO blivit antastad,m utnyttjad på ett sexuellt sätt eller "bara" mördats?
Det kan hän da att GM slår till igen om han planerade att döda en tjej. Eller så tiger han och har stor chans att kunna leva ett helt vanligt Svenssonliv.
Citera
2015-08-11, 15:11
Avslutad
Ursäkta om det redan frågats om detta men, enligt nyheter24 ska BO känt sig förföljd sen tidigare och pratat om det via sociala medier? Någon som har bild på detta? Vilken social media? FB..?
Citera
2015-08-11, 15:12
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Ursäkta om det redan frågats om detta men, enligt nyheter24 ska BO känt sig förföljd sen tidigare och pratat om det via sociala medier? Någon som har bild på detta? Vilken social media? FB..?

http://www.flashback.org/sp54276677
Citera
2015-08-11, 15:15
Medlem
Katastroftråd. Psykiatrin är inte nämnd i tråden alls nästan, det finns två stycken HVB-hem centralt belägna samt Löwenströmska Sjukhuset med både rättspsykiatri och allmänpsykiatri. Skogsstigarna norr om Runby/Vaxmyra leder till sjukhuset. Long shot kanske men kolla kartan, man kan ta sig till spåret från sjukhuset snabbt med en mountainbike.
Citera
2015-08-11, 15:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk
Förstår inte varför inte vittnesmålet om en man på cykel diskuteras mer (kan ha missat något i tråden) det är ju högintressant om vittnesmålen angående cykelspåret och om cyklisten var norr om Runby där det inte finns många alternativa vägar att ta. Kollade på en hybridkarta på Eniro och tittade efter alternativa norrgående vägar från springspåret och om Eniro visar rätt ser det ut som att den mest troliga vägen en cyklande gärningsman kan ta är förbi Långtomten genom skogen med Lövstavägen på sin högra sida för att sedan bege sig österut på småvägarna till tunneln under järnvägsspåret. Därav till min fråga, var cykelspåret över tomten samt vittnesmålen kring tomterna i Vaxmyra?

Tacksam för svar.

Ganska långt ner i artikeln kanske du kan få en ledtråd vilken väg eller vilka/-s tomter som cykelspår över gräsmattan har iakttagits av vittnen enligt media www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-08-11 kl. 15:28.
Citera
2015-08-11, 15:26
Medlem
Står även nu i AB att hon varit förföljd.

Edit-kanske sen på pucken då jag inte hängt med i tråden på em - men reportaget kan ju likväl ta taget härifrån o från hennes Twitter/fb - så d visste vi väl egentligen redan
Senast redigerad av Scarlett1 2015-08-11 kl. 15:37.
Citera
2015-08-11, 15:36
Medlem
Jag promenerar ofta med hunden i spåren uppe i Runby. För ca tre veckor sen mötte jag två män i en bil nere vid Lövsta. De kändes skumma och jag fick känslan av att "bara de inte drar in mig i bilen nu"... De kom från koloniområdet och frågade efter vägen till Täby kyrkby. Jag sa att de då svängt åt fel håll och att man inte kommer längre än till stallet där. De svamlade om att de redan testat att åka åt andra hållet o hade koll på var Hemköp låg o så.. o verkade fatta att de skulle till motorvägen åt det hållet. Han som satt i passagerarsätet satt och drack öl, båda såg rätt slitna ut. Rätt säker på att de var svenskar. Dålig koll på vad det var för bil. En vanlig halvkombi typ, inte av nyaste modell. Någon som vet vad det rör sig för typer i området där?
Citera
2015-08-11, 16:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seadwarf
Jag promenerar ofta med hunden i spåren uppe i Runby. För ca tre veckor sen mötte jag två män i en bil nere vid Lövsta. De kändes skumma och jag fick känslan av att "bara de inte drar in mig i bilen nu"... De kom från koloniområdet och frågade efter vägen till Täby kyrkby. Jag sa att de då svängt åt fel håll och att man inte kommer längre än till stallet där. De svamlade om att de redan testat att åka åt andra hållet o hade koll på var Hemköp låg o så.. o verkade fatta att de skulle till motorvägen åt det hållet. Han som satt i passagerarsätet satt och drack öl, båda såg rätt slitna ut. Rätt säker på att de var svenskar. Dålig koll på vad det var för bil. En vanlig halvkombi typ, inte av nyaste modell. Någon som vet vad det rör sig för typer i området där?

Kontakta polisen http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21232816.ab
Citera
2015-08-11, 16:03
Medlem
Om cyklisten är eventuell gärningsman och cykelspåret hans så ser det ut att vara en överlagd gärning, tomten ligger sydväst om "öglan" i motionsspåret och söderut är det ganska obebott. Min gissning är att han aldrig cyklade genom motionsspåret, utan att han kom från söder och sedan flydde samma väg som han kom vidare västerut på grusvägen som leder till energigatan med kraftledningarna.
Citera
2015-08-11, 16:39
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seadwarf
Tredje gången i tråden som jag skriver detta men det pågår knarkaffärer i det där området. Min gissning blir alltså att männen som du såg ville köpa/sälja knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in