2015-08-10, 20:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore ju drömläge och kanonbra - men skulle inte detta framkomma tror du?
Eller så har de hittat nån teknisk bevisning som stärkt det hela.
Tredje alternativet är pannkaka.

Edit: Det kanske lugnar ner sig när Lars-Göran är tillbaka från semestern?

Det borde kanske framkommit ja – men vi har ju yppande förbud. Hur som, så får vi hoppas på att inte tredje alternativet gäller.
2015-08-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Betyder "ointressant" att han är en tråkig figur? Jag skulle vilja titta närmare på orsaken till avföringen.

Avföringen? (Härligt syftningsfel)

Den som har hängt med i tråden har kunnat läsa typ 48 ggr att han befann sig i Luxemburg.
Senast redigerad av julusa 2015-08-10 kl. 20:21.
2015-08-10, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
”Enligt chefsåklagaren Anette Olsson kan åtal mot de misstänkta personerna väckas redan i augusti.”

I min värld går detta lite för fort.. Rimligen måste detta vara en både komplex och förhållandevis komplicerad förundersökning. Dessutom har vi haft semestertider.

Kan det vara så att vi har ett erkännande?
Även om ett erkännande finns så känns det ändå som att utredningen går för fort.
2015-08-10, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det borde kanske framkommit ja – men vi har ju yppande förbud. Hur som, så får vi hoppas på att inte tredje alternativet gäller.

Tror inte detta dämpar. I Trippelmordet framkommer fortlöpande besked att de fortfarande blånekar och där är också yppandeförbud. Så likaväl som detta torde väl ett erkännande kunna presenteras.
Mord 7 mars, delgivning under sommaren inför åtal nu i augusti nån gång.
2015-08-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Nej jag tror inte detta har med pengar/arvode och göra...
Inte heller att hans advokat sätter falska förhoppningar i hans huvud...
Vilket verkar fullkomligt vansinnigt förresten..
Bara att i nuläget är det nog tufft att vara just hans advokat... Oavsett...

har advokater livvakter?
2015-08-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Så du tycker det är OK att tortera någon för något du tror?

Men kom igen! Tortera??-han sitter häktad pga SANNOLIKA skäl misstänkt för mord- vad tycker du ska göras? - låta honom beställa pizza el ännu hellre åka o köpa en till i Martorp?, kolla på Netflix, kanske få gå ut på krogen eller varför inte få en betald weekend hem till frugan??
-är han oskyldig så lär d visa sig o han lär få ett saftigt skadestånd isf - men som bevisläget ligger nu- sitter han där av ett skäl..
Du har ingen aning bevisligen om vad tortyr är om du anv den termen i det här sammanhanget,
Om det inte är så att DU vet att NB är oskyldig? Du kanske är delaktig i mordet eller vet ngt som typ alla andra inte vet??!
2015-08-10, 20:26
Medlem
Citat:
Hon tvingades ut på banan och det var avsikten.

Eller...ahhh...han börjar snacka..
2015-08-10, 20:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Avföringen? (Härligt syftningsfel)

Den som har hängt med i tråden har kunnat läsa typ 48 ggr att han befann sig i Luxemburg.
Jovisst har man kunnat läsa det, men den som har hängt med i tråden vet att det råder delade meningar om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
Kan nog släppa j.v polisen svarade rakt då jag frågade om dom har kollat upp j.v så sa dom att dom vet exakt vem det är och har haft span på han av en annan anledning som inte hör hit och att j.v är förnärvarande i luxemburg och att dom vet att han är där så att j.v kan släppas helt nu
Det du skriver gör oss bara mer förbryllade. Polisen skulle ALDRIG, ALDRIG berätta för dig direkt i telefonen att dom har haft span på en annan person, FRAMFÖRALLT INTE om han inte har något med ärendet som du ringer för ifråga att göra.

Du snackar en massa skit, och du ger oss bara ännu mer vatten på våra kvarnar nu om att det är han.
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Han är inte i Luxemburg, då några som jobbar på Rasta i Götene såg honom igår strax efter lunch.
Han skall enligt de som stötte på honom vart som han brukade vara dvs creampy..
Rasta ligger ca 18 km från caféet där BO jobbade.
2015-08-10, 20:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vi lever nog i samma värld, du och jag, och i den världen begicks ett mord med omedelbart erkännande ifjol 18 juni i Askersund, och åtal väcktes 19 november. Förundersökningen i Götene måste ha varit minst lika komplex, och med samma semestertider. Om det blir åtal 25 augusti har det gått häpnadsväckande snabbt.

Sitter här och relaterar till samma rättsfall.. Där var dom stora bitarna på plats redan efter ett dygn, ändå tog det fem månader innan åtal väcktes. Visserligen var det en gedigen förundersökning – men det hoppas man ju på att även detta blir.
2015-08-10, 20:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Hon tvingades ut på banan och det var avsikten.

Visst var det så, men det var nog inte du eller jag eller någon annan här på fb som höll i blåslampan.

Citat:
(...)
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2Fa tal-i-lisa-holm-fallet-kan-vackas-inom-kort%2F

(...)
NB kommer inte att omhäktas med fulla restriktioner.

Nä, det tror inte jag heller. Domstolen har begärt en personutredning som kommer att vara klar i god tid före nästa förhandling. Det är nog bäst att Olsson är det också
2015-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
har advokater livvakter?

Och hur tänkte du jag skulle svara här?
2015-08-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Och hur tänkte du jag skulle svara här?

off topic nu: det är väl allmänt att statsminister o andra i hans entourage har bodyguards typ jimmie åkesson osv.

gäller samma hysteri för advokater o andra snubbar?

on topic:

finner det högst märkligt att inget kommit ur NB än.

om han är oskyldig borde han väl börjat må ganska dåligt av behandlingen av att sitta häktad.

om han är skyldig o inte yppat nåt måste han vara den riktigt hårda (i negativ bemärkelse) typen...

konstigt att vi flashbackare inte lyckats nysta upp nåt om hans bakgrund. vi vet att han snodde en tv men inte så mkt mer. var det hans hel eller halvbrorsa som oxå satt inne?
de är inte så lika till utseendet.

kan man gå från "normal" snubbe till att mörda bara så där???

kafe-ägaren gjorde nåt uttalande om gästarbetarna i nån intervju:

typ:

kan inte tänka mig att de gjort nåt. de är så snälla. har radion på högt och brukar vinka när man går förbi.

hur mkt kan ett sådant uttalande väga i en rättegång? kan advokaten använda sig av det överhuvudtaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in