2015-08-10, 13:40
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De vigde sig i en muslimsk ceremoni. Så ja - självklart är det ett brott. Endera har man i strid med gällande lag låtit en minderårig ingå äktenskap, eller också ha man ju begått bedrägeri mot de två som tror sig ha ingått äktenskap.

Nej, det enda Sverige kan göra är som sagt var att försöka köpa loss henne. Det har de gjort tidigare med andra, så det är väl sannolikt att det är det som de försöker göra denna gång med...

Fast det är ju inte osannolikt att "vigselförättaren" varit öppen och tydlig med att det inte är ett äktenskap i juridisk mening. Då kan det väl inte röra sig om bedrägeri.
Citera
2015-08-10, 14:03
Medlem
crackflashs avatar
Undrar hur han droppade frågan till henne...

This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.
Citera
2015-08-10, 14:27
Medlem
El Capitanos avatar
Det är sjukt att det vinklas som Sveriges ansvar att få hem henne nu. Här har vi en idiot som med sin pojkvän frivilligt anslutit till en av världens värsta terrororganisationer och är involverad i Syrienkriget. Nu är det tydligen inte så roligt längre och då ska Sverige fixa allt.

Personligen tycker jag att: om hon överhuvudtaget kommer hem, så ska snarare en rättegång inledas för att utröna exakt vad hon har gjort där nere. Vidare borde hon dömas till ett antal år i fängelse för landsförräderi bara genom att gå med i Al Qaida och åka ner till Syrien.

Folk ska fan inte tro att de bara lite slentrianmässigt kan ansluta till en terrororganisation och att allt är förlåtet veckan efter.
Citera
2015-08-10, 14:30
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Vet vi identiteter och etniciteten på henne? Hade varit kul att snoka runt på hennes fb etc och se vad det är för tjej som gör något sådant.
Citera
2015-08-10, 14:32
Medlem
Fattar inte vad hon gnäller för. Hon har ju konverterat, hon vill ju ha det så. Vad är problemet ?
Citera
2015-08-10, 14:35
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Vet vi identiteter och etniciteten på henne? Hade varit kul att snoka runt på hennes fb etc och se vad det är för tjej som gör något sådant.

Finns tidigare i tråden. Hon heter M*rilyn Nev*l*inen och har finskt påbrå.

* = a
Citera
2015-08-10, 14:44
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Finns tidigare i tråden. Hon heter M*rilyn Nev*l*inen och har finskt påbrå.

* = a
Tack tack!

Då borde det här vara hon på bilden alltså? http://dayviews.com/nemfie/510803148/
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article13957018.ab
Citera
2015-08-10, 14:51
Medlem
Hakkapelitens avatar
Jahapp.
Senast redigerad av Hakkapeliten 2015-08-10 kl. 15:03. Anledning: Skrev i mobilen och missade inlägget innan mitt.
Citera
2015-08-10, 14:53
Medlem
crackflashs avatar
HTML-kod:
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article13957018.ab

Hon räddade tydligen någon gammal gubbe när hon va 11 och vart kändis..
Citera
2015-08-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Finns det någon bild som inte är pixlad på henne? Vet någon vem hon är?
Inlägget precis ovan ditt
Citera
2015-08-10, 15:04
Medlem
Hakkapelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Inlägget precis ovan ditt

Jo, jag vet. Skrev föregående inlägg på mobilen, och det tar lite längre tid. Så jag hann inte se att inlägget innan mig hade den info jag sökte
Citera
2015-08-10, 15:22
Medlem
Hoppas allt går bra för den unga tjejen. Hon är ju som sagt fortfarande ett barn i många avseenden så man kan ju visa lite respekt om det finns något sådant nuförtiden. Jag tror de flesta av oss har gjort mindre igenomtänkta handlingar som barn och tonåringar och det är ju inget man ska behöva lida av resten av livet.

Morsans FB verkar det som:

https://www.facebook.com/annkristin.nevalainen?fref=ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in