2015-08-07, 21:22
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gattuso8
Ni som har Comviq 4G får ni bra hastighet?

Jag bor strax utanför Malmö och får som max 15 mbit snabbt surf när jag mäter på bredbandskollen.

Är verkligen Comviq så dåligt med internet?

En ja känner bor osså strax utanför Malmö o han får 40 mbit snabb 4G men han har från Telenor. Men eftersom Comviq delar nät med Telenor o Tele 2 bör jag osså kunna få upp till den hastighet?

Tacksam för hjälp

comviq/tele2 delar 4g nät med telenor men det kan vara så att just masten som finns där inte delas .

är ditt simkort gammalt ? är din telefon gammal ? kan vara det som är anledningen också
Citera
2015-08-07, 21:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
comviq/tele2 delar 4g nät med telenor men det kan vara så att just masten som finns där inte delas .

är ditt simkort gammalt ? är din telefon gammal ? kan vara det som är anledningen också
Man skulle kunna använda OpenSignal för att hitta masten och se om det går snabbare om man står precis under den.
Citera
2015-08-07, 21:46
Medlem
T2Franks avatar
Citat:

Vad har du för telefon, vad har du för prisplan hos Comviq idag? Hur gammalt är ditt simkort?

Precis som ovan så hittar du mest säkert svaret där. Tele2 och comviq är samma företag, comviq är bara ett varumärke. Samma master och i mångt och mycket så är det precis samma master som telenor har. Ett gemensamt bolag utvecklar den standarden precis som T2 och telia chillar stadigt på 3G lite här och där.

Är det överallt du har problem?
Citera
2015-08-09, 18:12
Medlem
Hej Comviq Support

Jag behöver ett bra antal nummer. Billigaste jag har hittat är 30:- per nummer vilket blir ganska dyrt när man behöver 300 nummer. Går det att lösa något?

Tack
Citera
2015-08-09, 20:00
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av yeahnah
Hej Comviq Support

Jag behöver ett bra antal nummer. Billigaste jag har hittat är 30:- per nummer vilket blir ganska dyrt när man behöver 300 nummer. Går det att lösa något?

Tack

LÄS vad jag skrev här ovan 2015-08-06, 18:41 - detta är INTE någon officiell Tele2/Comviq supporttråd.

.
Citera
2015-08-09, 23:04
Medlem
deadhead.s avatar
Sparas telefonsvararen om jag flyttar från Comviq till Tele2? Gillar inte att Tele2 har bytt abonnemangstyper, riktigt dyrt nu förtiden.
Citera
2015-08-09, 23:36
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Vart ser du Comviq? Är inte frågeställningen så pass riktad så fungerar ju ett generellt svar. Nog om det nu, båda kan få rätt så går vi vidare. Men du kanske vill tala om framtiden och vad som komma skall istället.

Jag ser inte Comviq någonstans, men du försökte rätta mig på ett svar som jag inte har fel om. Ett generellt svar fungerar ju inte eftersom det fungerar olika på Tele2 och Comviq med fakturering. Men ja, båda har rätt beroende vart han ska teckna

Citat:
Ursprungligen postat av yeahnah
Hej Comviq Support

Tack

Det går att beställa större mängder kontantkort. Men det måste specialbeställas så du får kontakta kundservicen om det. Minns inte priset.
Senast redigerad av RissaTridactyla 2015-08-09 kl. 23:42.
Citera
2015-08-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Sparas telefonsvararen om jag flyttar från Comviq till Tele2? Gillar inte att Tele2 har bytt abonnemangstyper, riktigt dyrt nu förtiden.

Nej, de är ju olika företag, även om det ena äger det andra.
Citera
2015-08-10, 13:49
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men Tele2 kunder ringer gratis till mig om jag har Comviq om det står att ee ringer gratis inom Tele2?
Citera
2015-08-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl

Det är inte olika företag. Det är samma företag. Sedan har Tele2 Sverige AB valt att separera olika abonnemangsformer - några under det man kallar "Comviq" och några under det man kallar "Tele2". Sen är ditt svar korrekt, eftersom kunderna i princip hanteras olika. Är ju till viss del olika system, exempelvis.
Citera
2015-08-10, 16:30
Medlem
Citat:

Nej fick både telefonen 5s o sim-kortet för en vecka sen helt nya.

Har testat men en kompis som har från Telenor när vi e tillsammans att testa på bredbandskollen och då får han runt 25 mbit och ja runt 11 mbit. Han har iPhone 5s som mig.
Citera
2015-08-10, 16:47
Medlem
någon som vet om man får ha två studentabonnemang hos comviq?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in