2015-08-10, 00:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nja, det som likt är att båda mördades
EK sexmördades och man hittade direkt sperma och kunde se hur hon dött, det fanns en film från vagnen som visar att GM följde efter henne på en hållplats inte någon ung tjej från trakten skulle välja att gå av vid själv.
LH hittades död och det finns ingen dödsorsak och inget DNA på kroppen och enligt åklagaren är det svårt att se även motivet, det finns inte ett spår som visar vad som hände vid moppen eller hur hon fraktades

I det ena fallet fanns blodiga kläder med Elins blod på och som sagt det drällde av bevis och detvtog bara två dagar att häkta den här killen med full bevisning serverad
Jag har inte hittat nåt om att man kunde bevisa att EK våldtogs. Har tvärtom för mig sen innan att man inte kunde bevisa det så i domen stod det bara våldtäktsförsök. Det står även med i förhören som alternativ misstanke. Sen när det gäller LH-fallet så gissar du en jäkla massa tycker jag. Om kroppen har man inte sagt ett smack än så länge vad jag vet. Hur frakten gått till har man heller inte sagt. Inte heller var hon mördades. Det enda konkreta uttalande jag sett från polissidan när det gäller bevisning är att det finns DNA från MGM på BOs tillhörigheter.
2015-08-10, 00:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Som desutom kan dålig svenska som någon sagt här.
Håller med dig nåt sprit köp är det inte.
Nej, men brottet kan ändå vara spritrelaterat.

Sprithypotes:
2015-08-10, 00:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
1. Hur vet du att det inte finns en dödsorsak?
2. Hur vet du att det inte finns DNA på kroppen?
3. Ge mig länken där åklagaren påstår att det är svårt att se motivet?
4. Hur vet du att det inte finns spår vid moppen som visar vad som hände?
5. Hur vet du att det inte finns bevis hur hon fraktades?

Du har uppgett direkt felaktigheter som varken du eller andra ha insyn i pga yppandeförbud
Tack! Du har gjort min dag, trots att den bara är en halvtimme gammal.
2015-08-10, 00:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Åklagat säger att det finns DNA på tillhörigheter , varför skulle hon säga det om det också fanns DNA på kroppen?
Det var i det sista uttalandet av åklagaren och FU får leta länk själv
Flera gånger sa man inte det inte fanns några spår vid mopeden eller tecken på att något hänt där
Jag går enbart på det jag läser och lite kul att just du hänvisar till yppandeförbudet då som skriker ut att GM har erkänt mord och att det ska komma i tidningen dagen efter

svar: för hon väljer vad hon vill gå ut med för information.
Det finns ett bra ordspråk som säger såhär
Ärlighet innebär inte att jag berättar allt
Men allt jag väljer att berätta är ärligt

Och varken åklagare eller polis har gått ut med vad det finns för spår på kropp, mordorsak, fraktspår, omgivningsspår etc. Så det du uppgav var direkt felaktigheter
2015-08-10, 00:41
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack! Du har gjort min dag, trots att den bara är en halvtimme gammal.

Kellywoman påstår att hon har en närstående med insyn i utredningen. Tveksamt om man bör driva sin linje här så hårt om man hört hemlig info dock.

Sedan har mgm-advokaten upprepat att mgm påstår att han inte har något med det hela att göra. Konstigt att driva den linjen om han redan erkänt visst samband med lisa.
2015-08-10, 01:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kellywoman påstår att hon har en närstående med insyn i utredningen. Tveksamt om man bör driva sin linje här så hårt om man hört hemlig info dock.

Sedan har mgm-advokaten upprepat att mgm påstår att han inte har något med det hela att göra. Konstigt att driva den linjen om han redan erkänt visst samband med lisa.

Pre du får ursäkta men jag driver inte alls min linje hårt däremot har en drös av idioter såsom xenia & co som tjatar efter varje inlägg jag gör oavsett innehåll om att jag skall upprepa och upprepa och upprepa som om de vill man skall ta tillbaka något man sagt. Blir så jävla trött på beteendet men vill att du skall förstå att jag valde att gå ut med info jag fått. Sen väljer alla att tro på vad jag vet eller inte. Att begära att jag skall bli ett jävla eko av mig själv är så sjukt.

Må väl, ville bara säga att jag driver ingen linje utan jag bara valde att berätta helt krasst
Senast redigerad av Kellywoman 2015-08-10 kl. 01:05. Anledning: felstavat
2015-08-10, 01:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Just det ja, glömde säga en sak angående yppandeförbud. I EK-fallet så finns där en tokstolle med i fuppen också. De flesta såna hamnar ju säkert direkt i slasken men en fanns iaf med och hon ligger ganska nära sanningen med sin "information". Men polisen tycker att vissa saker verkar inte stämma med annan information som de har så de börjar kolla upp den här personen lite närmare. Och då visar det sig att det är nån form av mytoman. De fick fatt i en annan person som sa att det är svårt att ställa en diagnos på personen men att hon iaf inbillar sig saker och hör röster. Men tack vare yppandeförbud så kan man ju rätt snabbt sålla ut såna med lite mer preciserade frågor. Samt givetvis också personer som vill hjälpa mördaren.
2015-08-10, 01:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Pre du får ursäkta men jag driver inte alls min linje hårt däremot har en drös av idioter såsom xenia & co som tjatar efter varje inlägg jag gör oavsett innehåll om att jag skall upprepa och upprepa och upprepa som om de vill man skall ta tillbaka något man sagt. Blir så jävla trött på beteendet men vill att du skall förstå att jag valde att gå ut med info jag fått. Sen väljer alla att tro på vad jag vet eller inte. Att begära att jag skall bli ett jävla eko av mig själv är så sjukt.

Må väl, ville bara säga att jag driver ingen linje utan jag bara valde att berätta helt krasst
Men då kan man iaf konstatera att din källa inte verkar vara så insatt i fallet. Finns ju rätt så mycket som tyder på det precis motsatta, att MGM inte erkänt samt att kroppen var styckad.
2015-08-10, 01:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Så bra att de fakta om MGM som legat tillgängliga för alla att se fått en del att inse detta enkla faktum att de fanns där för den som bara ville se. Mest intressant var nog ändå idiotvrålet när de de gjordes mer bekanta och straxt därefter försvann från facebook, det verkar ligga mycket intresse i det där.
Flertalet bilder talar till dem som gillar hård och elak satir och/eller en viss burlesk komik.

Den här bilden skulle väl urbotainskränkthet tolka som ett förtäckt intresse för att söva ned unga tjejer och sedan våldta dem:
http://demotyvacijos.tv3.lt/naujausi/visi/kurcias-chirurgas-1639644.html?offset=21
...eller?
Citat:
Den ryska varianten av demotivatiosposter har nog fler likheter med de bilder som gruppen postade även om jag inte känner igen mer än ett fåtal bilder bland annat den bilden vi valde att ta med i redigerat skick **nedsaggad flicka som ej ser glad ut**
Ja, en hel del bra och träffande bilder här; några exempel:
http://demotyvacijos.tv3.lt/naujausi/alfa-1638950.html?offset=1
http://demotyvacijos.tv3.lt/naujausi/visi/xxi-amziaus-1639529.html?offset=103
http://demotyvacijos.tv3.lt/kai-masina-pradeda-leisti-kazkoki-dar-negirdeta-1638850.html

50 litauiska nyanser:
http://demotyvacijos.tv3.lt/50-lietuvisku-atspalviu-1638558.html

Håller med om att det också finns bilder av ”tihi”-karaktär, men detta gäller såväl män som kvinnor i sina resp. könsroller. – Av alla bilder i de olika kategorier som finns har urbotainskränkthet valt att ta fasta på en promilledel som av urbotainskränkthet (siten som är en av de få som verkligen gör skäl för sitt namn…) sedan vantolkats för att fås att spegla NB:s karaktär.
Citat:
Så bra att de fakta om MGM som legat tillgängliga för alla att se fått en del att inse detta enkla faktum att de fanns där för den som bara ville se.
De fakta som urbotainskränkthet lyckats förmedla är främst fakta om sig själva: De saknar erforderligt stöd för sina tokerier:
http://demotyvacijos.tv3.lt/naujausi/visi/vienas-is-daugelio-privalumu-1639645.html?offset=31

Möjligen kan de ha en poäng i att NB gillar öl:
http://demotyvacijos.tv3.lt/naujausi/visi/alaus-megejus-1639647.html?offset=33

Här spelade NB volleyboll i maj 2011:
http://traupis.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=234

Här hänger NB:s katt efter en utschasande fyndjakt:
http://popkorn.pl/images/items/o/popkorn.pl_humor_30-kotow-ktorym-zdarza-sie-spac-w-dziwnych-miejsca_477828.jpg
Senast redigerad av letsdoit 2015-08-10 kl. 01:29.
2015-08-10, 02:23
Medlem
rubin22s avatar
Någons som vet om något Metamfetaminlabb, funnits i Sverige?

Litauen är ju ett vanligt ställe för den drogen.

Långsökt kanske? Men om vittne till något sånt?
2015-08-10, 03:37
Medlem
Citat:
Irinkas konto ser inte tillgänglig ut f.n. vilket gissningsvis leder till att hänvisningen på vem han är gift med försvinner, ungefär som när grupperna försvann, då försvann hans hänvisningar. Gissar att det är så det fungerar ..

Facebook är nog ganska trimmat för sådant, att de sinsemellan länkarna som finns i facebook alltid ska fungera.

Ja det verkar vettigt! Frugan inaktiverade sitt konto vilket gjorde att hänvisningen försvann. Det verkar som om frugan inte har lösenordet till sin mans facebook för då borde hon
ha stängt ned den också. Man kanske skulle ge någon man litar på lösenord till social media
2015-08-10, 04:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hmm....lite tankar här då...

Att kvinnorna sitter precis vid Hovsgärde, syns ju tydligt.
Det jag spontant tänker, är att hur kan ett försvinnande och mord på en ung flicka, dessutom då sökpådraget drog igång i princip direkt, föranleda avspärrningar på så många ställen?

Avspärrningar med fullt pådrag och skällande hundar och rusande poliser vid Säteriet, fullt pådrag samma kväll även vid Martorp, tekniker befinner sig på flera ställen vid Martorp gård, byggboden fraktas bort osv....

Nästan så att jag får tankar om att det har hittats fynd tillhörande andra fall, än bara Lisas....

Jag menar, jag tänker så här, att så här många avspärrningar, så här många olika byggnader...?
"Andra fall"...skulle det dölja sig en ren mordorgie därborta? Gamla lik som ligger
undangömda tillsammans med tillhörigheter från offren?

I och för sig har bröderna varit i bygden ett flertal år men knappast att nån mer än Lisa
strukit med och gömts undan. Finns väl inga saknade flickor från trakterna vad jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in