2015-08-09, 23:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hur vet någon att det var exakt 18,09

Hittar inte länken nu men det finns ett exakt tidsschema, jag tror det är han Oskar Forsberg på AB som gjort det
2015-08-09, 23:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
säkert för jag var exalterad att han erkänt att han träffat LH och därmed gjort medgivande.

Tja jag tror inte det blir så svårt att även binda honom till själva brottet trots det skall vara utom all rimligt tvivel. Han är såååååå körd
Han har alltså medgivit att han träffat LH utan att polisen har berättat det för media
Citat:
Hon sågs sista gången av sin kollega kl 1809 då hon rundade hörnet för att gå till sin moped
och kollegan tittade på klockan precis när Lisa gick runt hörnet för att kunna berätta det efteråt,
Citat:
Hittar inte länken nu men det finns ett exakt tidsschema, jag tror det är han Oskar Forsberg på AB som gjort det
och hur vet han det?

Hur ska vi kunna tro ett ord av vad du säger?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-09 kl. 23:43.
2015-08-09, 23:46
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det blir än märkligare då vi vet att de inte stängde föränn 18.15?
18.15? Det har jag totalt missat. De stängde lite tidigare då? De stängde caféet kl 18 för gäster trodde jag. Och så betalt för stängning på det.
De låste caféet lite efter kl 18 tycker jag att jag har hört och läst att kollegorna har sagt.
Senast redigerad av Gusselby 2015-08-09 kl. 23:49.
2015-08-09, 23:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
oj....har hört precis att den MGM har erkänt att han tagit livet av BO. Dessutom är det nu bekräftats att ni kan sluta upp med att göra er makabra över att LH skulle vara styckad. MGM har inga sådana kunskaper och LH överkropp satt ihop med underkropp och huvud.
Vila i frid ni makabra personer som inte kan få nog av bisarra detaljer. LH begravdes hel

Du brukar gå på folk hårt och ifrågasätter källa etc. Så vad fan är detta du skrev, detta är väl absolut inte något att skämta om!! Du hade varken källa eller rätt.

Vad har du för källa på att han träffat BO?

Märkligt att du inte blivit avstängd på livstid från Fb när du sprider lögner om så allvarliga saker!!
Fy fan vilket lågvattenmärke!
2015-08-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nej, föga troligt, då hade de sökt efter den personen som blodet kommer ifrån, och eftersom de misstänker ett mord redan skulle de inte godta förklaringen att vi gav plåster till en tjej som kom förbi.

Men det kanske är det dom söte efter men hittade ingen, dom kan ju ha styckats och ligger lite här och där i Sverige , slaktrummet kanske användes ofta och speciellt på helger och kvällar när det skulle vara tomt runt omkring. Vilka skulle inte godta förklaringen ?
2015-08-09, 23:55
Medlem
Vad är förklaringen till att man intar DNA på kroppen? Eller är det så att man inte hittar den DNA man vill ha kanske?
2015-08-09, 23:55
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Asså, svenska poliser! Vad sysslar de med?
Vadå yppandeförbud ?! Vad är detta för trams?!
I alla andra länder berättar man öppet om vad som har hänt och hittar oftast mördaren mkt snabbare.
2 mord under sommaren som är ouppklarade.
Svenska poliser säger endast A men inte B... Inte så konstigt att folk spekulerar här på Flashback ist.
GM är LH mördare punkt slut! Frågan är bara vrf han gjorde som han gjorde.

Du har helt rätt i att GM är LH mördare. Det skulle inte förvåna mig om det är den MGM.
2015-08-09, 23:56
Medlem
Kellywomans avatar
Tidslinje (uppdaterad)

Runt 17:55 Lämnar en kollega lämnar platsen före de andra och tar mopeden som står bredvid Lisa’¨s

Runt 18:09 – Rebecka och Lowa står med Lisa står utanför dörren

Runt 18:10 – Lisa konstaterar att hon inte kan hjälpa med något mera idag, går runt hörnet till sin moped, Rebecka och Lowa låser dörren och går till bilen

Runt 18:15 – Rebecka och Lowa har lämnat platsen

18:20 – Bussen till Skara som Lowe tar har sin avgångstid 18.20

18:23 – Lisa skickar ett SMS till pappa (Bekräftat tid)
2015-08-09, 23:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
18.15? Det har jag totalt missat. De stängde lite tidigare då? De stängde caféet kl 18 för gäster trodde jag. Och så betalt för stängning på det.
De låste caféet lite efter kl 18 tycker jag att jag har hört och läst att kollegorna har sagt.
18.15 skulle vara lite tidigare än vanligt enligt kollegorna som jag uppfattar det.
Citat:
Det var en ganska lugn dag och därför kunde vi stänga och var klara 18.15. Jag hade bil och skulle släppa av Lowa vid bussen i Skara eftersom hon skulle vidare till Lidköping. Vi hade bråttom och stack omedelbart.
http://sla.se/skaraborg/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Asså, svenska poliser! Vad sysslar de med?
Vadå yppandeförbud ?! Vad är detta för trams?!
I alla andra länder berättar man öppet om vad som har hänt och hittar oftast mördaren mkt snabbare.
2 mord under sommaren som är ouppklarade.
Svenska poliser säger endast A men inte B... Inte så konstigt att folk spekulerar här på Flashback ist.
GM är LH mördare punkt slut! Frågan är bara vrf han gjorde som han gjorde.

Jo men det har nog alla fatta, att GM är mördaren
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men det kanske är det dom söte efter men hittade ingen, dom kan ju ha styckats och ligger lite här och där i Sverige , slaktrummet kanske användes ofta och speciellt på helger och kvällar när det skulle vara tomt runt omkring. Vilka skulle inte godta förklaringen ?

Polisen skulle inte godta, i övrigt hänvisar jag till mitt tidigare svar.
2015-08-09, 23:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jag har skummat igenom EK-fallet nu och det finns faktiskt en hel del som är rätt så likt detta fallet. Listan kommer nog att fyllas på med tiden också.

* MGM och BO känner ej varann
* DNA som binder
* Kroppen gömd
* Nekar inledningsvis totalt
* Otroligt korkade MGM
* Yppandeförbud

I EK-fallet så blir MGM totalt ägd av snuten. Han har gömt sina blodiga kläder i sitt eget källarförråd. Kroppen verkar ha varit rätt så bra gömd men en polishund hittade den nertryckt i en klippskreva. Så till slut, efter över två månader i häktet (72 dagar), så väljer han att dra till med en rövarhistoria istället. Han försökte bara hjälpa BO mot två okända gärningsmän. Givetvis gick inte den gubben hem och det blev morddom istället.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-08-10 kl. 00:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in