Citat:
Som jag förstått, var litauerna mer eller mindre långtids-säsongsarbetare här, och inte av typen gästarbetare som drar runt i landet.
Vistas dom här så länge det går, utan att behöva medborgarskap?
Nu är ju folk olika, och gästarbetande balter har i min uppfattning bra sammanhållning, men jag hade nog inte velat bo en ihop med min bror (som man dessutom jobbar ihop med) och hans fru, även om vi är bra vänner. Det blir 24/7 umgänge, och om då tex ett lågbudget-torp som Hovsgärde, stått till förfogande, så blir det uthärdligt.
Hittade bästa tänkbara bild på hur ladan ser ut på insidan. Bild tagen 10/6:
http://imgur.com/xCmjCXT
Får rätta mig själv. Det är ingen traktorgrävare i ladan, utan en riktig grävmaskin.
I mina ögon, inga problem att handsken kan ha legat öppet, men ändå skymd där inne, beroende på betraktningsvinkel. Grävmaskinen, jordhögar, träskivor mm.
Ja, det blev nog en överraskning att polisen var såpass snabba, så funderingar kan mycket väl ha startat redan efter påknackningen..
Men han kände sig trängd ganska omgående kanske?
Polisen har haft bra fokus i områden han förmodat vistas i (förutom Martorp) dels genom egen närvaro, men också MPS närvaro.
Vistas dom här så länge det går, utan att behöva medborgarskap?
Nu är ju folk olika, och gästarbetande balter har i min uppfattning bra sammanhållning, men jag hade nog inte velat bo en ihop med min bror (som man dessutom jobbar ihop med) och hans fru, även om vi är bra vänner. Det blir 24/7 umgänge, och om då tex ett lågbudget-torp som Hovsgärde, stått till förfogande, så blir det uthärdligt.
Hittade bästa tänkbara bild på hur ladan ser ut på insidan. Bild tagen 10/6:
http://imgur.com/xCmjCXT
Får rätta mig själv. Det är ingen traktorgrävare i ladan, utan en riktig grävmaskin.
I mina ögon, inga problem att handsken kan ha legat öppet, men ändå skymd där inne, beroende på betraktningsvinkel. Grävmaskinen, jordhögar, träskivor mm.
Ja, det blev nog en överraskning att polisen var såpass snabba, så funderingar kan mycket väl ha startat redan efter påknackningen..
Men han kände sig trängd ganska omgående kanske?
Polisen har haft bra fokus i områden han förmodat vistas i (förutom Martorp) dels genom egen närvaro, men också MPS närvaro.
Långtids-arbetare har jag också uppfattningen om, så vistas här så länge det går, så länge dom har arbetet. Nä, jag hade inte heller velat leva tätt inpå bror och fru 24/7 under en längre tid. Då hade det varit bra om ett annat boende fanns till låns för att avlasta varandra.
På bilden ser man ju att handsken blåst in och missats på söndagskvällen

Knappast någon god natts sömn efter och innan polisen knackade på dörren på natten. Om han har placerat handsken i panik...var det då fynden som var det väsentliga att ta hand om? Var det inte snarare det viktigaste fyndet?