2015-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kanske inte vet sanningen. Likt sköllerstafallet, där den misstänkte kom till villan när BO redan var död, kanske inte NB vet vem som är skyldig.

Vad jag tror saknar betydelse. Hur ska han kunna se till att familjen kommer under beskydd?

Men jisses. Det var väldans vad många fall du behöver dra fram för att styrka din tes. Detta trots att du troligen inte heller vet var,när eller hur LH mördades. Inte heller kan du Veta utgången av detta fall. Ändå tycks det enligt dej påminna om en hel hope med andra fall.
Är inte detta fall helt unikt på samma sätt som vi alla människor är unika ?
Eller är vi här inne på generaliseringar?
2015-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Ursäkta, där hade jag fel!
2015-08-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Ser ett roligt scenario framför mig där NB sitter i förhören och fäller yttranden som "statistiken säger att det rör sig om en man i BO:s ålder och som dessutom är bekant med henne, sök efter det istället" eller "har ni uteslutit att det rör sig om ett terrordåd?"

Synd att NB inte har tillgång till flashback. Han hade kunnat få många tips härifrån.

Det krävs väl mer än polisens "intuition" och någon/några tyckande personer från MP för att någon ska blir fälld för mord/dråp. Inte så komplicerat egentligen.
2015-08-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Men jisses. Det var väldans vad många fall du behöver dra fram för att styrka din tes. Detta trots att du troligen inte heller vet var,när eller hur LH mördades. Inte heller kan du Veta utgången av detta fall. Ändå tycks det enligt dej påminna om en hel hope med andra fall.

Dom flästa här i tråden, tar ju upp alla möjliga fall, så vadå?
2015-08-08, 21:38
Medlem
Varför visas inget större intresse i tråden av att LH eventuellt kan ha mördats ute i det fria ?
Är detta helt ointressant eller en omöjlighet. I så fall varför?
2015-08-08, 21:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det viktiga är att folk döms oavsett hur många rundor som behövs. Och i Marinafallet blev mördaren dömd och det är just detta som räknas. Och den första åklagaren hade då alltså helt rätt redan från början trots GMS nekande.

I det här fallet finns det ju DNA som gör att det mycket väl kan bli svårt för advokaten att förklara bort.
I de flesta fall har åklagare rätt, det vore konstigt annars, men i marinafallet hade förste åklagaren fel när han drog målet till åtal. Han åkte på stortorsk.
Citat:
Min tes är att man ska inte, som många gör här i tråden, lyssna bara på ena lagledarens kommentarer när man följer en fotbollsmatch.
2015-08-08, 21:43
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det krävs väl mer än polisens "intuition" och någon/några tyckande personer från MP för att någon ska blir fälld för mord/dråp. Inte så komplicerat egentligen.
Ja just precis. Är allt som finns att gå på just nu polisiär intuition och MP:s tyckande?
2015-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Varför visas inget större intresse i tråden av att LH eventuellt kan ha mördats ute i det fria ?
Är detta helt ointressant eller en omöjlighet. I så fall varför?

Det är ju yppandeförbud, och det är ingen riktigt som vet, om hon hittades ute eller inne!
(Eller i Boden!) Varför tog man den med sig?
2015-08-08, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Det är ju yppandeförbud, och det är ingen riktigt som vet, om hon hittades ute eller inne!
Eller i Boden!
Polisen har berättat att hon hittades inomhus på Martorp, inte i Boden, möjligen i boden.
2015-08-08, 21:47
Medlem
NB:s DNA finns på vissa av Lisas tillhörigheter. Nu får vi inte glömma att mamman säger att hennes söner aldrig har träffat den stackars flickan. Det är väl vad dom sagt till henne. Då är frågan hur DNA har hamnat på Lisas tillhörigheter. Sedan tidigare säger åklagaren att det inte har kunnat ske genom NB:s arbete på gården. Jag kanske minns fel, rätta mig gärna. Snart vet jag inte om jag läst saker i tråden eller på AB/Expressen.
2015-08-08, 21:48
Medlem
Citat:
Polisen har berättat att hon hittades inomhus på Martorp, inte i Boden, möjligen i boden.

Ja jag har fått uppfattningen, om att det ska vara i ladan?

Men kan vara boden! Det spekuleras hit ooch dit! Såg hela livsändningen, o teknikerna va ju vid boden!
Senast redigerad av LA-B 2015-08-08 kl. 21:55.
2015-08-08, 22:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
NB:s DNA finns på vissa av Lisas tillhörigheter. Nu får vi inte glömma att mamman säger att hennes söner aldrig har träffat den stackars flickan. Det är väl vad dom sagt till henne. Då är frågan hur DNA har hamnat på Lisas tillhörigheter. Sedan tidigare säger åklagaren att det inte har kunnat ske genom NB:s arbete på gården. Jag kanske minns fel, rätta mig gärna. Snart vet jag inte om jag läst saker i tråden eller på AB/Expressen.

En bra iakttagelse tycker jag, dock så kan NB ha kommit i kontakt med offrets tillhörigheter ute i spenaten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in