2015-08-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Nej, det har jag naturligtvis inte fått eftersom inget namn nämns i tidningsartikeln.

Jag tror säkert att det är som Liza skriver - men jag VET inte. Ingen annan här VET heller. Inte heller du.

Tycker du inte att det känns ganska rimligt att lägga upp FUP/dom när man anklagar en person för våldtäkt/misshandel?

Eller tycker du att det är okej att kasta fram ett namn med åtföljande anklagelser och inga belägg?

I så fall är du motsatsen till ett rättssystem.
Jag har gett er mål nummer mm, bara beställa
Om jag hade ljugit så hade jag inte gett er det.
Vad är problemet?
Citera
2015-08-08, 20:42
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Men vad är det du inte förstår?

En ung kvinna har blivit mördad i ett motionsspår och det är inte på något sätt konstigt att anta att hon blivit våldtagen,
Sannolikheten är ganska stor.
Det första polisen gör är att kartlägga tidigare dömda GM som skulle passa in på gärningen,
därför är Liza1979' s uppgifter av vikt.

Ett exempel,
Om du hade ett barn som råkat ut för en pedofil i ditt eget bostadsområde
Och det förövandet skulle passa in på ett annat barn, tex samma ålder eller dylikt?
skulle inte du då misstänka samma förövare?

Och vad är det DU inte förstår?

Om personen är folkbokförd i området så lär han hamna på polisens radar fortare än du hinner säga skräppost. Om man vill vara säker så ring till snuten och tipsa. Finns ingen poäng med att utsätta eventuellt oskyldiga genom att ta upp det på ett forum.

Och återigen att posta om litet teorier och annat där man inte hänger ut folk gör väl ingen skada, i bästa fall kan man råka tillföra något. Men chansen för det är väl någon promille.
Citera
2015-08-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque

Om personen är folkbokförd i området så lär han hamna på polisens radar fortare än du hinner säga skräppost. Om man vill vara säker så ring till snuten och tipsa. Finns ingen poäng med att utsätta eventuellt oskyldiga genom att ta upp det på ett forum.

Och återigen att posta om litet teorier och annat där man inte hänger ut folk gör väl ingen skada, i bästa fall kan man råka tillföra något. Men chansen för det är väl någon promille.
Han är inte folkbokförd i väsby längre... han har dock sin mamma här
Citera
2015-08-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque

Han kan vara på besök hos sin mamma eller annan släkting behöver inte vara folkbokförd där.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-08 kl. 20:49.
Citera
2015-08-08, 20:45
Moderator
blomvattnares avatar
Här är en tråd om våldtäktssnubben:

(FB) 35-årig våldtäktsman i Upplands Väsby

Och här tror jag att han först nämndes i denna tråd:

(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Citera
2015-08-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här är en tråd om våldtäktssnubben:

(FB) 35-årig våldtäktsman i Upplands Väsby

Och här tror jag att han först nämndes i denna tråd:

(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Tackar! Jag har bara postat info om denna herre efter det inlägget
Citera
2015-08-08, 20:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Cyklisten sägs ha haft en mountainbike.

Han jag såg i ett annat spår hade en svart mountainbike. Jeans, märkes tshirt..Flera tatueringar på armarna och var svensk i 40 års åldern!

Citat:
Tyckte inte cykelns utseende var det mest relevanta då..mest för att det var skumt att cykla på det viset han gjorde just där.

Citat:
Igår kväll.. Sanda spåret.

Normalbyggd. Inte som AK. Korthårig.. kedjor runt handleden. Tatueringar. Stilig man egentligen men suspekt där han befann sig. Kanske bara var vilse, på väg till fest.

Citat:
Va ute med kidsen..plötsligt prasslar det till oväntat från skogskanten och en tatuerad, välklädd man i 40 års åldern kommer cyklandes raskt från ingenstans ur en stig vid Sanda och verkar orolig. Situationen blev konstig..han såg nästan påkommen ut.

Tillslut frågar han efter en adress vid Honda? Försvinner sen.

Tror ni på en cyklist i småstigar?

Stannade han och frågade om en adress? Kommer du ihåg adressen? Kan ju vara bra att skriva ned om Polisen undrar. Jag tror vi kan hoppa på adressen här i tråden för att inte peka ut någon. Hur skulle du beskriva hans ansikte?
Citera
2015-08-08, 20:53
Medlem
FAN VAD NI BRÅKAR!
Kan man avskriva djur-attack, undrar jag.
Citera
2015-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
FAN VAD NI BRÅKAR!

Ja
Citera
2015-08-08, 20:56
Medlem
Citat:
FAN VAD NI BRÅKAR!
Det skulle vara helt otroligt om det var ett djur, det borde rättsmedicin ha sett vid det här laget
Citera
2015-08-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Ja
Tack, av skadorna på kroppen eller?
Citera
2015-08-08, 20:58
Medlem
Citat:
Tack, av skadorna på kroppen eller?

Precis som Liza skrev så tror jag dom skulle upptäckt det ganska omgående om så var fallet.
Sen har det ju hela tiden varit rubricerat som mord så några skador på kroppen har ju definitivt gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in