2015-08-07, 12:49
Medlem
HowHighGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
vill också se debatten i efterhand - utan att veta för mkt om den. nån får gärna pm:a instruktioner om ni vet.

https://www.youtube.com/watch?v=d46sdVMreNg

del två hittar ni på samma kanal
Citera
2015-08-07, 13:58
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjaa, det är ju USA vi snackar om nu...och Huckabee är ju pastor så han har säkert hört Gud i huvudet nån gång.

Enligt Aftonbladet så "stal" Trump showen...

När de inleder med en fråga som "Vem av er skulle inte stödja en republikansk kandidat om ni inte själva vinner nomineringen?", så är det mer att de ger Trump showen än att han snor den.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/trump-unwilling-rule-out-independent-run-n405621

"I've given money to most of the people on this stage."
Citera
2015-08-07, 20:22
Medlem
Xunders avatar
Jag blev riktigt imponerad av Carson faktiskt. Han verkar vettig och är inte allt för "politisk" av sig som de andra är (förutom Trump då). Hans kunskaper om utrikespolitik verkar ju förvisso vara värdelösa, vilket inte är ett plus. Men med tanke på att vi i Sverige lyckades välja Stefan Lövfen som statsminister så kanske inte det spelar så stor roll hur ens kunskaper i utrikespolitik är (skämtar såklart)

Jag tycker även Rand Paul, Huckabee och Cruz gjorde en helt okej debatt.

Jeb Bush förlorade nog mest. Det var en riktig blek insats.

Hur som helst så kommer det bli intressant att följa republikanernas primärval nu när det finns så många starka kandidater delaktiga.
Citera
2015-08-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Jag blev riktigt imponerad av Carson faktiskt. Han verkar vettig och är inte allt för "politisk" av sig som de andra är (förutom Trump då). Hans kunskaper om utrikespolitik verkar ju förvisso vara värdelösa, vilket inte är ett plus. Men med tanke på att vi i Sverige lyckades välja Stefan Lövfen som statsminister så kanske inte det spelar så stor roll hur ens kunskaper i utrikespolitik är (skämtar såklart)
Instämmer. Skulle Carson bli nominerad lär han gå med någon som Rubio som vicepresident som har koll på utrikespolitiken.
Citera
2015-08-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
När de inleder med en fråga som "Vem av er skulle inte stödja en republikansk kandidat om ni inte själva vinner nomineringen?", så är det mer att de ger Trump showen än att han snor den.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/trump-unwilling-rule-out-independent-run-n405621

"I've given money to most of the people on this stage."
I själva verket blev det så, men jag tror programledarens intention var att redan från början få det avklarat att Trump inte är en av dem, en real republican (som att partiet inte är ökänd för att vara förvaringsplats för cirkusclowner). Programledarna från foxnews framstod som mer seriösa och ingav mer förtroende än kandidaterna.

Men Trump löste frågan/problemet ganska bra, kolla hans svar Min fettmärkning. Hans budskap = Jag skiter i personerna bredvid mig på scenen, kommer inte ge det traditionsmässiga och konventionsenliga stödet, men å andra sidan så leder jag. Han sandpapprade bort lite gran av udden.

Programledaren BAIER, frågade trump 7 ytterligare gånger efter första gången.

Citat:
Without further ado, let’s begin.

BAIER: Gentlemen, we know how much you love hand-raising questions. So we promise, this is the only one tonight: the only one. Is there anyone on stage, and can I see hands, who is unwilling tonight to pledge your support to the eventual nominee of the Republican party and pledge to not run an independent campaign against that person.

Again, we’re looking for you to raise your hand now — raise your hand now if you won’t make that pledge tonight.

Mr. Trump.

(BOOING)

Mr. Trump to be clear, you’re standing on a Republican primary debate stage.

TRUMP: I fully understand.

BAIER: The place where the RNC will give the nominee the nod.

TRUMP: I fully understand.

BAIER: And that experts say an independent run would almost certainly hand the race over to Democrats and likely another Clinton.

You can’t say tonight that you can make that pledge?

TRUMP: I cannot say. I have to respect the person that, if it’s not me, the person that wins, if I do win, and I’m leading by quite a bit, that’s what I want to do. I can totally make that pledge. If I’m the nominee, I will pledge I will not run as an independent. But — and I am discussing it with everybody, but I’m, you know, talking about a lot of leverage. We want to win, and we will win. But I want to win as the Republican. I want to run as the Republican nominee.

BAIER: So tonight, you can’t say if another one of these…

PAUL: This is what’s wrong!

BAIER: OK.

PAUL: I mean, this is what’s wrong. He buys and sells politicians of all stripes, he’s already…

BAIER: Dr. Paul.

PAUL: Hey, look, look! He’s already hedging his bet on the Clintons, OK? So if he doesn’t run as a Republican, maybe he supports Clinton, or maybe he runs as an independent…

BAIER: OK.

PAUL: …but I’d say that he’s already hedging his bets because he’s used to buying politicians.

TRUMP: Well, I’ve given him plenty of money.

BAIER: Just to be clear, you can’t make a — we’re gonna — we’re going to move on.

You’re not gonna make the pledge tonight?

TRUMP: I will not make the pledge at this time.

BAIER: OK. Alright.

(LAUGHTER, BOOING)
http://time.com/3988276/republican-debate-primetime-transcript-full-text/
Citera
2015-08-08, 02:29
Medlem
Det enda debatten med all tydlighet visade är att Jeb Bush inte är någon vidare kandidat (gäller även Scott Walker. Är det bara jag som tycker att han ser dum ut?). Marco Rubio gav ett mycket bättre intryck och är mer 'electable' än Bush. John Kasich överraskade positivt med ett imponerande CV och en del progressiva ställningstaganden när det gäller homosexuella äktenskap, SCOTUS och sjukvårdsfrågor. John Kasich kan definitivt locka 'independents' till partiet. Tyvärr har han inte en chans att bli republikanernas presidentkandidat. Däremot är han en potentiell VP-kandidat till Rubio eller Bush, tack vare hans popularitet i Ohio. Att sätta Gilmore som VP är dumt då republikanerna måste kamma hem Ohio. Virginia kan man klara sig utan med andra delstatskombinationer. Det är exempelvis osannolikt att republikanerna vinner Pennsylvania utan att vinna Ohio. Att inte vinna Ohio blir dödsstöten för republikanerna oavsett vem som möter Clinton. Det finns bara ett sätt att besegra Hillary Clinton. Man måste attackera henne utifrån att hon är en del av det politiska toppskiktet sedan tidigt 90-tal. Det kan inte Jeb lyckas med på ett för väljarna trovärdigt sätt när han heter Bush i efternamn.

Det enda sätt som jag kan se att republikanerna kan besegra Clinton är med Rubio/Kasich. De skulle med stor sannolikhet kunna vinna Ohio, North Carolina, Florida och Colorado. Frågan är bara om de kan kamma hem Iowa och New Hampshire. Virginia lär gå till Clinton då jag inte tror att de kan kamma hem både Virgina och North Carolina. Clinton kommer ha en stor pengakista att spendera i Virgina.

Eventuellt scenario om republikanerna vinner valet med Rubio/Kasich (vs. Clinton/?):

http://i59.tinypic.com/2ltnfw8.jpg

Det blir tufft men definitivt inte omöjligt!

Trump var debattens underhållning men han visade med all tydlighet varför han inte är en rimlig presidentkandidat. Jag trodde att han skulle säga något nytt för en gång skull. Trump upprepade bara det han har sagt i alla sina tal hittills. Han lyckades inte slå tillbaka anklagelserna om att han bara är republikan på papperet, att han skänkt pengar till Clinton, flip-flops i sjukvårds- och abortfrågan etc. The Donald föll platt i alla frågor förutom frågan rörande migrationspolitiken. Många republikaner och demokrater vill inte lösa problemet då den havererade gränspolitiken förser deras finansiärer med billig arbetskraft. Detta är den enskilt största frågan Trump lyckas vinna på om och om igen. Han kommer att behålla ledningen ett tag till men i slutändan är han ingen seriös kandidat och lär själv tröttna på politiken - han var exempelvis helt oförberedd inför debatten!
Citera
2015-08-08, 03:12
Medlem
lirareflashbacks avatar
Trump far overlagset med roster i denna "poll" - 44%.

Cruz 2a med 15%.
Bush bara 2%.
http://www.drudgereport.com/now.htm

Heja donald :-P
Citera
2015-08-08, 06:58
Medlem
Hiroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberdeen
(Gäller även Scott Walker. Är det bara jag som tycker att han ser dum ut?).

Det enda sätt som jag kan se att republikanerna kan besegra Clinton är med Rubio/Kasich. De skulle med stor sannolikhet kunna vinna Ohio, North Carolina, Florida och Colorado. Frågan är bara om de kan kamma hem Iowa och New Hampshire. Virginia lär gå till Clinton då jag inte tror att de kan kamma hem både Virgina och North Carolina. Clinton kommer ha en stor pengakista att spendera i Virgina.

Eventuellt scenario om republikanerna vinner valet med Rubio/Kasich

Du är långt ifrån ensam, har alltid tyckt att Scott Walker ser dum och korkad ut. Han kommer inte ha ngn chans med att bli GOP-valets nominering särskilt iaf inte efter hans senaste uppträdande som bara vara sorligt och se på.

Jeb däremot kommer fortfarande ha en riktigt stor chans och det är bara pga hans namn samt pengar som han samlat ihop (Super pac).

Trump är bara Trump. Om han senare väljer att köra som independent efter han förlorat GOP-nominering. Så är det fortfarande riktigt bra för honom och sämre för republikanerna.
Måste vara ärlig med att säga att jag typ älskar att se på honom. Han gör det så underhållande.

Om det blir Rubio så kommer det bli svårt för Hillary. Han är väldigt skicklig och knunnig på det han har att säga. Han kommer garanterat att få många av hispanic-rösterna och till med en del kvinnor-röster pga han utséende.
Citera
2015-08-08, 13:08
Medlem
Många starka kandidater. Carson, Rubio och Paul gör det bra.
Citera
2015-08-08, 13:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serhat1
I själva verket blev det så, men jag tror programledarens intention var att redan från början få det avklarat att Trump inte är en av dem, en real republican (som att partiet inte är ökänd för att vara förvaringsplats för cirkusclowner). Programledarna från foxnews framstod som mer seriösa och ingav mer förtroende än kandidaterna.

Men Trump löste frågan/problemet ganska bra, kolla hans svar Min fettmärkning. Hans budskap = Jag skiter i personerna bredvid mig på scenen, kommer inte ge det traditionsmässiga och konventionsenliga stödet, men å andra sidan så leder jag. Han sandpapprade bort lite gran av udden.

Programledaren BAIER, frågade trump 7 ytterligare gånger efter första gången.

http://time.com/3988276/republican-debate-primetime-transcript-full-text/
"If I’m the nominee, I will pledge I will not run as an independent."

Intressant. Trump håller republikanerna gisslan. Han säger i princip att det enda sättet som man kan vinna över Clinton är att göra nominera honom till den republikanska presidentkandidaten.
Senast redigerad av Madagascar 2015-08-08 kl. 13:17.
Citera
2015-08-08, 17:38
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Instämmer. Skulle Carson bli nominerad lär han gå med någon som Rubio som vicepresident som har koll på utrikespolitiken.

Det skulle helt klart vara det smartaste valet som VP. Eller om Rubio blir nominerad så kanske han väljer Carson som VP för att locka till sig en del svarta väljare.

Sen måste jag säga att jag har totalt lämnat tanke på att Jeb Bush blir nominerad. För ett halv år sen var jag nästa säker på att det skulle bli Jeb, då jag tyckte han var den klart starkaste kandidaten Republikanerna hade (även om han är en Bush). Men efter att jag tittade på debatten, och även följt deras kampanjer en del, så har jag insett att Jeb saknar något som hans bror har, nämligen karisma. Säg vad man vill om George W, han var kanske inte den smartaste presidenten i USAs historia, och han fick sig ofta att upplevas dummare än vad han kanske var tack vare att skämtande. Men, han hade karisma. När man lyssnade på honom så blev man aldrig uttråkad för han skämtade och så. Jeb däremot, han är så facklig och formell att redan efter 2 min av lyssnade när man pratar så blir man uttråkad. Därför tror jag inte han kan bli nominerad.

Haha, har någon sätt Ted Cruz's reklam där man "steker" bacon på pipan på en Assault Rifle. Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=EaZGaJrd3x8

Så typiskt amerikanskt och skön på alla sätt och vis
Citera
2015-08-08, 21:39
Medlem
Många i tråden verkar övertygade att Hillary blir svårslagen. Själv har jag länge känt att hon känns helt ute! Tiden har sprungit ifrån henne, hon är en looser i folks ögon och både Clinton och Bush är nog namn som amerikanerna är rätt trötta på. Jag tror vem som helst kommer besegra Hillary!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in