2015-08-08, 16:35
Medlem
Perignons avatar
Varje gång jag befinner mig i något kulturberikat område slås jag av hur frekvent rullgardiner och persienner täcker fönstren. På dagtid, alltså.

Vad beror denna stänga ute dagsljuset-vurm på? Någon som vet? Och har du noterat samma sak?
Citera
2015-08-08, 16:38
Medlem
GoatPunks avatar
jag skulle tippa att dem har nerdragna rullgardiner för att försöka hålla värmen borta så gott det går
Citera
2015-08-08, 16:39
Medlem
tap1ons avatar
Vilket område är det som du syftar på?
Det har kanske något att göra med att de i sina länder alltid får det så otroligt varmt om de har persiennerna nerdragna, kan det ha något samband? Att det bara går i ren automatik?
Citera
2015-08-08, 16:42
Bannlyst
Man orkar inte städa.

Mycket knark på vardagsrumsbordet, man vill inte ha insyn.
Fattigt, man skäms för att rummen är fula eller tomma.

Muslimer, vill ej att du ska titta på deras kvinnor.
Du tittar ju, eftersom du tänker på att du inte ser in.

Eller vad vet jag, kanske bara dålig ventilation och solen gör det värre.
Citera
2015-08-08, 16:42
Medlem
Roligt att se en arab runka med sin dong ?

Skämt åsido , kanske ljus från solen ? Jag har också lagt märke till att dom flesta fönstren är täckta.
Citera
2015-08-08, 16:44
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tap1on
Vilket område är det som du syftar på?
Det har kanske något att göra med att de i sina länder alltid får det så otroligt varmt om de har persiennerna nerdragna, kan det ha något samband? Att det bara går i ren automatik?

Vilket område som helst där MENA bor. Nästa gång du är i ett sådant; titta efter själv. Men jag förstår att du kanske inte reagerat, det var en kollega till mig som påtalade detta för några månader sedan. Efter det har jag själv (under mitt arbete, som ibland för mig till diverse olika platser oavsett demografi) noterat att dennes uttalande stämmer anmärkningsvärt väl. Det är fördraget överallt.
Det kan väl inte handla om skiftarbetare?
Citera
2015-08-08, 16:56
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Vilket område som helst där MENA bor. Nästa gång du är i ett sådant; titta efter själv. Men jag förstår att du kanske inte reagerat, det var en kollega till mig som påtalade detta för några månader sedan. Efter det har jag själv (under mitt arbete, som ibland för mig till diverse olika platser oavsett demografi) noterat att dennes uttalande stämmer anmärkningsvärt väl. Det är fördraget överallt.
Det kan väl inte handla om skiftarbetare?

Haha, vet inte om du var ironisk men jag hoppas ju det
Citera
2015-08-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnitine
Muslimer, vill ej att du ska titta på deras kvinnor.

Det tror jag med. I området där jag bor finns det knappt några invandrare, men i vintras flyttade det in en muslimsk familj. Det tog säkert en månad innan jag upptäckte att nån flyttat in i lägenheten eftersom det alltid var nerdraget och persiennerna för. Dom få gånger man såg hela familjen ute så var tjejen klädd som brukligt bland muslimer, slöja och hela köret.
Det lustiga var att efter ett tag upptäckte jag att när karln var ute ur huset så åkte persiennerna upp och alla lampor tändes i lägenheten, och som grädde på moset så gick tjejen klädd i minimalt linne och håret utslaget och visade så mycket hon vågade. Skitsnygg tjej faktiskt...
Så kommer karln hem och då på eftermiddagen och allt återgår till det vanliga med fördragna persienner och påpälsad tjej igen.

Och så säger dom att muslimska tjejer vill dölja sig under en massa slöjor och sånt. En del kanske, men definitivt inte min granne. Hon tar alla chanser att visa upp hur snygg hon egentligen är.
Citera
2015-08-08, 17:39
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Varje gång jag befinner mig i något kulturberikat område slås jag av hur frekvent rullgardiner och persienner täcker fönstren. På dagtid, alltså.

Vad beror denna stänga ute dagsljuset-vurm på? Någon som vet? Och har du noterat samma sak?

dom berikande männen är inte bara våldsbejakande, de är dessutom strängt kontrollerande över sina kvinnor och döttrar. Dessa får under inga omständigheter visa håret. Apan bredvid kan ju få för sig att våldta frun i så fall (jaaaa det är så dom funkar).
Så persiennerna är helt enkelt för att kvinnorna ska slippa gömma sig i burkor o slöjor även i hemmet. (det går ju liksom att skymta lite hår om solen ligger rätt/fel)
sjuka människor
Citera
2015-08-08, 18:03
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
jag skulle tippa att dem har nerdragna rullgardiner för att försöka hålla värmen borta så gott det går

Även när det är vinter och -15?

.
Citera
2015-08-08, 18:05
Medlem
retepm.s avatar
Svårt att sikta när man inte ser målet. Kan tänka mig många har krigspsykos och ser faror överallt. Det är ju inte direkt sunda människor vi släpper in.
Citera
2015-08-08, 18:17
Medlem
3487s avatar
Dem vill inte att snuten ska se alla knarklabb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in