2015-08-08, 12:43
Medlem
le_flonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller inte med

LH hittades 12/6 och nu 8/8 Snart två månader och så mycket semester är det inte.
Det här verkar inte vare en enkel sak.
Alla som arbetar med utredningen, har naturligtvis inte semester samtidigt. Mgm sitter där han sitter och det finns ingen anledning, att stressa fram ett resultat.
2015-08-08, 12:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det kommer lite uttalanden då och då om vad balt morsan har sagt i media , hon försöker skydda sin son alltså helt ointressant vad hon säger .
Frun är ledsen och lillebror deprimerad , båda vill säga något positivt om MGM .
I det läge dom befinner sig nu måste dom göra det .
Det intressanta är vad dom berättat i förhör , när dom pratade sig ur häktet !
Eftersom MGMs advokat verkade irriterad när dom släpptes , så är det nog rejält negativa saker för MGM .

Det märks när FUP kommer - dvs om advokaten till frugan sitter och ljuger om att hon saknar honom samt inte tror att han gjort det, samt om morsan ljuger om att brodern ska vittna till hans fördel.
Och då får vi se om MGMs advokat satt och spekulerade om förhörsdelen i och med deras frisläppande.
Eller om det handlade om alibi som inte överensstämmer.
Senast redigerad av develi 2015-08-08 kl. 12:53.
2015-08-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
2 månader sedan Lisa försvann och fortfarande vet ingen HUR hon dog.

Vilket fiasko.

Lyssnade du till presskonferensen så hörde du att Helena Trolläng sa att även när dom vet dödsorsaken så kommer dom inte gå ut med det.
2015-08-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det där huset kanske behövdes kvällen den 7 juni...
Där kanske somligt tilldrog sig...

Huset känns intressant ur den synvinkeln...
2015-08-08, 12:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Någon borde fått tag i informationen och läckt ut så att säga.
Bevisligen inte...

Citat:
När tror vi att vi kan få en detaljerad rapport? Inom ett par månader?

Åklagaren planerar att väcka åtal i slutet av Augusti och då blir förundersökningen offentlig.

Edit:
Kanske drar ut på tiden till september
Citat:
Den 25 augusti ska Anette Olsson besluta om 35-åringen ska omhäktas, släppas fri eller åtalas.

– Jag tror att vi har kommit betydligt längre i utredningen då, men jag tror inte att jag kommer att jag kommer att kunna väcka åtal, säger hon.

– Jag hoppas att en rättegång kan inledas i september.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fallet-lisa-holm-inget-atal-i-augusti/
Senast redigerad av madtop 2015-08-08 kl. 13:04.
2015-08-08, 13:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Slutsatsen blir att det är inte alls enkelt att utföra ett mord av en person från området och klara sig undan. Utredningen skulle mycket snabbt hitta bindande bevis mot personen, där man misstänkte att ett mord begåtts.

Den slutsatsen är väl inte given om det är annan GM - jag antar att det inte gjorts husrannsakan på alla bilar i Blomberg med omnejd. Skulle de bli träff DNA som sen överensstämmer med nån de topsat tidigare ligger väl däremot denna bil pyrt till för en granskning. Men hur rutinmässigt skedde detta topsande? Hur stort urval?

Gällande MGM så ska det bli intressant att få veta teknisk bevisning från bilen för på nån vänster lär hon ha transporterats till Martorp. Skulle hon ha mördats och transporterats från cafét i plastsäck är det väldigt överlagt och förberett.
2015-08-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vad får dig att tro det? En säsongsarbetare som är här med sin fru och sin bror som helt plötsligt får för sig att planera och genomföra ett mord mitt i sommaren, i Sverige?
Dessutom helt utan motiv vad vi vet.
De som anser att litauerna är gärningsmännen borde ha ett motiv för mordet.
2015-08-08, 13:14
Medlem
Herregud vad folk ska prata om motiv hit och dit och "varför skulle dom genomföra ett mord helt utan motiv i Sverige".

Detta är ju med 99% ett sexualmord ELLER en sjuk olycka som gått riktigt snett, jag tror på det förstnämnda och är helt övertygad det är något uttav det jag skrivit.
2015-08-08, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Herregud vad folk ska prata om motiv hit och dit och "varför skulle dom genomföra ett mord helt utan motiv i Sverige".
Detta är ju med 99% ett sexualmord ELLER en sjuk olycka som gått riktigt snett, jag tror på det förstnämnda och är helt övertygad det är något uttav det jag skrivit.

JA. Och det beror på att chefsåklagaren har uttalat sig att de har svårt att se motiv - därav diskussionerna. Nåt är inte helt uppenbart för dem med andra ord.
2015-08-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den slutsatsen är väl inte given om det är annan GM - jag antar att det inte gjorts husrannsakan på alla bilar i Blomberg med omnejd. Skulle de bli träff DNA som sen överensstämmer med nån de topsat tidigare ligger väl däremot denna bil pyrt till för en granskning. Men hur rutinmässigt skedde detta topsande? Hur stort urval?

Gällande MGM så ska det bli intressant att få veta teknisk bevisning från bilen för på nån vänster lär hon ha transporterats till Martorp. Skulle hon ha mördats och transporterats från cafét i plastsäck är det väldigt överlagt och förberett.

Tror inte det stått hur pass stort urval, men att många män i Blomberg blivit DNA-topsade.
2015-08-08, 13:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tror inte det stått hur pass stort urval, men att många män i Blomberg blivit DNA-topsade.

Jo, jag har läst kommentaren i media. Undrade dock om det var kända förbrytare som de kontrollerat, om det skedde vid förhör eller mer gemene man (förutom de vid handskepisoden).
2015-08-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JA. Och det beror på att chefsåklagaren har uttalat sig att de har svårt att se motiv - därav diskussionerna. Nåt är inte helt uppenbart för dem med andra ord.

Att åklagaren inte ser något uppenbart motiv (från vad denne säger) måste betyda att en våldtäkt är utesluten!
Om det rört sig om en utförd våldtäkt brukar rättsläkare kunna se detta rätt så omgående. (Vilket vi inte vet förrän vi får ta del av FUP).

Ett försök som gått snett står jag fast vid. Mest troliga motivet är våldtäkt/sex-relaterat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in