Resultat: Beskriv dig själv
Extrovert/troende
3,64%
8 röster
Introvert/troende
10,91%
24 röster
Extrovert/ateist alt. agnostiker
10,91%
24 röster
Introvert/ateist alt. agnostiker
74,55%
164 röster
2015-04-29, 00:30
Avslutad
Roaldahl väldigt motbevisad att många introverta skulle vara troende. 1/5 är troende. Vette fan hur man ska locka in extroverta att rösta. Det som känns mest intressant just nu.
Citera
2015-05-13, 02:00
Avslutad
3 veckor 96 röster fortfarande majoriteten introverta, några extroverta främst ateister/agnostiker också på den religiösa sidan, Men procentuellt mer jämnlikt mellan troende och icketroende för extroverta. Än introverta och troende/ icke troende
Citera
2015-06-10, 15:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Extremt introvert och icke troende.
Citera
2015-06-16, 10:37
Medlem
r4ll3s avatar
Om man ska prata om MBTI-tester så tror jag att thinking vs feeling funktionen också har stor betydelse. Många religiösa pratar om att de kan känna gud och det finns ju också många historiska fall av epileptiska anfall (sådana kan orsaka hallucinationer och andra syner) som varit till grund för personens tro. En person med större distans till sina värderingar och beslut, som tänker mer objektivt och rationellt, skulle snarare söka en annan förklaring till en sådan upplevelse, t.ex. en neurobiologisk.

Det är egentligen inte så märkligt att tro uppstått. Vi människor söker alltid efter svar, vi är till naturen av oss nyfikna, och hallucinationer har varit förekommande i vår historia. Hur ska man förklara dessa i en tid utan vetenskap? Faktum är ju att allt sker i vårt huvud, och en inåtriktad som ägnar tid till att lära känna sig själv och med verktyg lär ha lättare för att förstå och identifiera vanföreställningar.
Citera
2015-06-16, 10:44
Medlem
Blygfisens avatar
Ateist och introvert.

Anledningen till att jag inte tror på någon gud är för att när jag var liten (runt 5-6år gammal) så hade jag en delfinkristall. Denna brukade jag hålla om och be till när mina föräldrar bråkade, eller när jag blev mobbad av ett problembarn som bodde längre upp på gatan.

Jag märkte snabbt att inget hände utan att jag själv tog saken i egna händer.
Föräldrarna slutade att bråka när jag sa till dem som liten, de skämdes för sitt beteende och kramade om mig (de bråkade om pengar vilket jag förstår nu).

Grannungen, eller cp-ungen som bodde några hus upp slutade aldrig att mobba mig, inte förens jag en dag puttande ner honom för "berget" som vi kallade det på våran skolgård. Ett berg i ett barns ögon, knappt värt att kalla en stor stenklump som vuxen.

Efter dessa incidenter började jag verkligen ägna min fritid åt att fundera och grubbla på saker och ting här i livet. Kom fram till att inget sker så länge jag inte gör ett aktivt val.

Blir vansinnig när folk ska be till sina gudar när någon är sjuk eller har försvunnit, blir ännu argare ifall en försvunnen person hittas och en eller flera gudar tackas istället för räddningstjänsten.

De människor i min ålder som alltid varit troende inom Kristendomen och Jehovas Vittnen har alltid varit öppna människor som mer än gärna pratar om sitt liv och andras.
Citera
2015-06-17, 16:09
Medlem
Extremt extrovert ateist.

Ställ frågor om ni har några.

/Lexem.
Citera
2015-06-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexem
Extremt extrovert ateist.

Ställ frågor om ni har några.

/Lexem.
Vad får du för resultat på http://www.personlighetstyp.se/ och hur bra stämmer det in på dig tycker du?
Citera
2015-06-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Vad får du för resultat på http://www.personlighetstyp.se/ och hur bra stämmer det in på dig tycker du?

Jag fick resultatet ENFP.

http://www.personlighetstyp.se/ENFP

Jag anser att det stämmer in ganska väl. Otroligt väl på vissa plan, mindre på andra. Då jag inte har barn ännu är detta svårt att förutspå, men det är helt klart den rollen jag tagit i situationer där jag haft en uppfostrande roll - tidigare så det känns inte så avlägset att det skulle kunna stämma.

Jag tror dock att jag är något mer manipulativ än vad ENFP är generellt. Jag har helt enkelt en något starkare sådan sida, och antar att jag därför skulle kunna definieras som en ENFP-person i obalans?

/Lexem.
Citera
2015-06-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs

När jag läser vidare om andra personlighetstyper känns detta dock ungefär lika korrekt:

http://www.personlighetstyp.se/ENTP

Ska göra om testet när jag inte är på jobbet med mer tid på mig.

/Lex.
Citera
2015-07-12, 00:54
Medlem
succ1es avatar
jag fick ESTP, intressant, mestdel stämmer
Citera
2015-07-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Det är nog 50/50 tror jag.
Sen tror jag att introverta har ett mer konkret troende, de har sin tro och står för den fullt ut.
Den extroverte har nog mer i sig att följa strömmen,alltså kanske baptist på Måndag och ateist på Lördag osv.De byter till det som passar för stunden.
Det är va jag tror.

Håller med.
Citera
2015-08-07, 12:55
Avslutad
Verkar som min tes är ganska korrekt, introverta är oftast ateister/agnostiker

och utifrån denna statistik är det större procent chans att extroverta är troende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in