2015-08-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Dom har försökt sparka på min hund flera gånger, samt kastat grejer på den. Senast så försökte en apunge köra över hennes svans med sin cykel. Skällde ut dom som fan, men dom sprang bara hem och hämtade sin farsa som inte kan ett ord svenska.

Helt sjukt att det ska vara så
Svara med samma medel. Kasta grejer på barnen (eller varför inte kasta barnen på grejer?)
Citera
2015-08-07, 11:28
Medlem
dovAkins avatar
Dags att visa att dem inte är önskvärda i huset? Tycker synd om din hund
Citera
2015-08-07, 11:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Du ska inte hälla ut surströmming, klappa till en unge eller krossa glas och hälla ut på bakgården. Utan du borde räta på din rygg och ringa på deras lägenheter och förklara för föräldrarna att deras barns beteende är ohållbart. Det kommer garanterat att fungera om du visar att du menar allvar.
Läste om en 60 årig kvinna som tillrättavisat en turkunge som sparkade fotboll med igelkottsungar.
Ungen springer hem och grinar för pappa Turk som springer ut och mordhotar den gamla damen.
Citera
2015-08-07, 11:44
Medlem
Funicellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Och det slutar med att polisen kommer och hämtar hunden för avlivning

Bara att säga som det är. Att den blev provocerad.
Citera
2015-08-07, 11:44
Medlem
Jag lider med då jag själv varit i liknande situation. Har också testat ett par olika varianter att hantera det hela. Det som har fungerat bäst verkar rimligen vara att psyka dom. Så här gjorde jag:

- jag gick till ÖB och köpte 4 stycken rosa spargrisar då det i lägenheten finns fyra barn. Därefter gick jag och ringde på dörren en torsdag kl 00.40 när de väsnades som mest och presenterade mig, hälsade välkommen till huset och överräckte 4 inslagna välkomstpresenter till barnen (spargrisarna).

- en vecka senare var det fortsatt liv och ståhej och då tog jag på mig en t-shit med en söt jycke på och texten "i love my dog". Knackade på och berättade att jag tilllagat en fantastisk god späd gårdsgris och att det blev lite över och överräckte en matlåda till familjen.

- i våras började de föra mer oväsen så jag lånade en tjejkompis pitbull Tayson en vecka. Tog med mig lille Tayson och ringde på deras dörr för att presentera honom och visa att jag skaffat hund. Det skulle jag dock inte gjort, eftersom Tayson var på väg in i lägenheten och de började skrika så jag trodde taket skulle lyfta sig och andra grannar kom ut.

- kommande dagar tog jag med Tayson ut på gården. Jag tog med lite smarrigt till honom som jag la på utemöblerna och lät Tayson slicka i sig det när familjemedlemmar var i närheten. De fick effekten att de inte satte sig mer vid möblerna.

- kasta pinne med Tayson på gården fungerade också bra. Barnen höll sig borta.

- ett annat tips som verkade vara det som slutligen fick familjen att flytta var när jag hade Tayson i koppel i ena handen och ett stort vattengevär i andra handen och gick runt, med en rosa t-shit med svart grisansikte som tryck, och sköt vatten på ungarna 😂😂😂😂
Citera
2015-08-07, 11:57
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Jag lider med då jag själv varit i liknande situation.

(otroligt mycket fantasier)

rosa t-shit med svart grisansikte som tryck, och sköt vatten på ungarna 😂😂😂😂

Jag fick banne mig logga in bara för att säga - av alla saker som inte hänt, har din berättelse hänt minst.
Citera
2015-08-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
Jag fick banne mig logga in bara för att säga - av alla saker som inte hänt, har din berättelse hänt minst.

Självklart har det hänt. Nästa gång kan jag berätta hur det gick till när en zigenarefamilj flyttade in i huset 2011 😬😂
Citera
2015-08-07, 12:05
Medlem
Tycker också det varit intressant att höra vilket parti som TS röstade på i valet och hur TS tänker rösta 2018?
Citera
2015-08-07, 12:08
Medlem
Du skall KRÄVA av hyresvärden att han ser till att översätta på deras språk ett brev - som du skall diktera med att förklara vad en hund är. Att hunden blir rädd när dom skriker.

Det finns rättigheter som hyresgäst!
Citera
2015-08-07, 12:16
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Detta är inget invandrartätområde, utan mitt i stan i en av sveriges största städer. Det är inte heller något vanligt hyreshus med billiga identiska lägenheter, så jag fattar inte riktigt hur dessa människor har råd att bo här:/
Prata med föräldrarna och förklara att hunden blir rädd och kan börja bitas då.
De kommer då säga till sina barn att inte flippa när de ser hunden.
Att de leker högljutt innan 22/21:00 kan du inte göra nått åt
Citera
2015-08-07, 12:29
Medlem
Mr.FFFFFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Prata med föräldrarna och förklara att hunden blir rädd och kan börja bitas då.
De kommer då säga till sina barn att inte flippa när de ser hunden.
Att de leker högljutt innan 22/21:00 kan du inte göra nått åt

Enda vettiga förslaget i hela tråden. Ungarna är ju förmodligen rädda för hunden, det kvittar hur mycket du jävlas tillbaka de kommer fortfarande vara rädda för hunden.

Försök istället att få nån av ungarna att klappa din hund så de ser att den inte är farlig.
Citera
2015-08-07, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Jag lider med då jag själv varit i liknande situation. Har också testat ett par olika varianter att hantera det hela. Det som har fungerat bäst verkar rimligen vara att psyka dom. Så här gjorde jag:

- jag gick till ÖB och köpte 4 stycken rosa spargrisar då det i lägenheten finns fyra barn. Därefter gick jag och ringde på dörren en torsdag kl 00.40 när de väsnades som mest och presenterade mig, hälsade välkommen till huset och överräckte 4 inslagna välkomstpresenter till barnen (spargrisarna).

- en vecka senare var det fortsatt liv och ståhej och då tog jag på mig en t-shit med en söt jycke på och texten "i love my dog". Knackade på och berättade att jag tilllagat en fantastisk god späd gårdsgris och att det blev lite över och överräckte en matlåda till familjen.

- i våras började de föra mer oväsen så jag lånade en tjejkompis pitbull Tayson en vecka. Tog med mig lille Tayson och ringde på deras dörr för att presentera honom och visa att jag skaffat hund. Det skulle jag dock inte gjort, eftersom Tayson var på väg in i lägenheten och de började skrika så jag trodde taket skulle lyfta sig och andra grannar kom ut.

- kommande dagar tog jag med Tayson ut på gården. Jag tog med lite smarrigt till honom som jag la på utemöblerna och lät Tayson slicka i sig det när familjemedlemmar var i närheten. De fick effekten att de inte satte sig mer vid möblerna.

- kasta pinne med Tayson på gården fungerade också bra. Barnen höll sig borta.

- ett annat tips som verkade vara det som slutligen fick familjen att flytta var när jag hade Tayson i koppel i ena handen och ett stort vattengevär i andra handen och gick runt, med en rosa t-shit med svart grisansikte som tryck, och sköt vatten på ungarna 😂😂😂😂

bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in