2015-08-06, 23:07
Avslutad
Kristoffer "Tentpole" Nordlund var i joggingspåret samtidigt. Creepy.

http://www.expressen.se/nyheter/var-i-sparet-samtidigt-som-mordade-kvinnan/
Citera
2015-08-06, 23:08
Medlem
Från M*ttias M*nsonen`s fb sida (killen som utpekats som kriminellt belastad och son till BMW ägaren):

Citat:
Igår tog någon en ung flickas liv i Runby och det var inte jag som tog det.
Spånas ju en hel del om det på flashback. Nu är det inte dom allra klokaste personerna som sitter bakom skärmarna och spekulerar och postar saker utan att ha en aning om hur saker och ting ligger till.
Jag sov lugnt och skönt inatt och har inte varit på polisförhör.
Folk spekulerar för att min mamma har en likadan bil som polisen beslagtagit. Hennes bil är svart och den beslagtagna bilen är mörkblå. Min mamma har även samma efternamn som flickan som blev mördad.
Att Johansson sedan är ett av Sveriges vanligaste efternamn är en annan sak.
Sen kan jag ju säga att jag figurerar på lexbase men personerna har missat läsa domen tror jag.
Jag körde en obesiktigad bil och blev dömd i rätten för det.
Är det där gränsen går för tung kriminell? Isf fick jag lära mig något nytt idag.
Mina tankar går till flickans anhöriga.
Citera
2015-08-06, 23:08
Medlem
Angående ägaren till den svarta BMW:n.

http://postimg.org/image/7048um37z/
Citera
2015-08-06, 23:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inga synpunkter på vad för teorier du lyfter fram, det är inte jag som bestämmer vad som ska diskuteras i tråden. Men jag personligen ser teorin "kanske vägarbetare" som fullkomligt meningslöst. Det är alldeles självklart att det kan vara vägarbetare, det tror jag alla begriper. Samma med skräp som "säkert MENA" eller för den delen "antagligen svensk".

Ja, det blir oseriöst att lägga tid på teorier tagna helt ur luften. Speedyoo skulle egentligen behöva använda logik utifrån vad vi vet. Det är inte så enkelt, jag antar Speedyoo genom logik inte kan komma vidare. Jag brukar läsa om liknande mordfall och så försöka hitta likheter med det aktuella fallet, ifall jag inte har någon logisk förklaring att bygga vidare på. Jag tycker Speedyoo skulle ha användning av det.

Facebook-detektiven = Teorier tagna ur luften ingen struktur eller närmare logik.
Flashback-detektiven = Fakta, logisk slutledning, samband och underbyggda slutsatser.
Citera
2015-08-06, 23:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllberg
Flashback Forum Samhälle Aktuella brott och kriminalfall
Mordförsök på tonårsflicka i Upplands Väsby

GM bodde 400 m från I*a Johans** och där brottet begavs???

Här är länk till det fallet:

(FB) Mordförsök på tonårsflicka i Upplands Väsby
Citera
2015-08-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är alltså såna påsar, inte trodde jag att de la dom så slarvigt.

Polisen har lagt de på marken,
Vad menar du?
Skulle de ha hängt upp de i ett tvättsträck eller något????
Citera
2015-08-06, 23:15
Bannlyst
Vem är hon med BMW:n hon är liksom på krigsstigen nu mot flashback på fejjan
Citera
2015-08-06, 23:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror vi bör glömma knivgalningen-i-Umeå-spåret. Han är gripen sedan flera timmar, och det hela skulle vara uppklarat nu om det hade varit han. Dessutom faller det på många punkter, men det var en intressant teori.

Snarare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222712.ab

http://www.expressen.se/nyheter/var-i-sparet-samtidigt-som-mordade-kvinnan/

Polisen står alltså ganska handfallen, men man konstaterar att det var ett rent överfall, på ljusan kväll, i ett populärt och frekvent använt joggingspår. Man pratar om "trygghetsskapande åtgärder", och "speciella krisgrupper" och nyheten håller både på Aftonbladet och Expressen på att flyta över till att bli en allmän redovisning av otrygghet, men väldigt lite fakta.

Du har säkert rätt och jag påpekade också själv att det var en långsökt teori, but who knows sometimes life is stranger than fiction
Citera
2015-08-06, 23:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conniving

Glöm BMW-spåret. Flashback är bra ibland, men här har spekulationerna drivit iväg alldeles galet.

Jag sätter några kronor på att det inte är en ensam GM. Alldeles för riskabelt att ge sig på en tjej så, och "hinna med" det man ska på några minuter. Dessutom är "gärningsmännen" impulsiva och det är definitivt inget brott som man hade planerat att göra under en tid. Då hade man valt en annan plats eller en tidpunkt då färre var ute i spåret.

Detta är en impulsiv handling, inte osannolikt av multipla gärningsmän.
Citera
2015-08-06, 23:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Vem är hon med BMW:n hon är liksom på krigsstigen nu mot flashback på fejjan

Hon pekades ut som ägare till den bortförda BMW:n, fast nu påstår någon att det var en annan BMW, och att den var mörkblå. Såg dock svart ut på bild.
Citera
2015-08-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Från M*ttias M*nsonen`s fb sida (killen som utpekats som kriminellt belastad och son till BMW ägaren):

Ok, man får respektera och tro på det han skriver. Hur vet han att BMWn var mörkblå? Om den är det är väl det nästa spår att kolla upp.
Citera
2015-08-06, 23:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conniving

"Alla inlägg är anmälda till Flashback" skriver damen.
För vadå? Brott mot regel 6.66 - Spekulationsförbud?

Däremot kan väl tilläggas att det hon skriver om sin son är helt riktigt. Han är dömd för en helt vanlig trafikförseelse. Vad jag däremot trodde var att folk var säkra på att hans mamma var ägare till den beslagtagna bilen, men det har alltså bara gissats baserat på årsmodell, färg, och ort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in