2015-08-06, 21:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillerMac
Av att döma av dedär ser markeringen aftonbladet satt ut ganska rätt. Det är edssjön du har i bakgrunden.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21218560.ab

Exakt. Och tältet står ganska precis mitt i skogspartiet. Av Eniro-kartan att döma går det inte något spår precis där, hon har troligtvis släpats 50-100 meter längre in i skogen från själva spåret och det var där hon hittades död.
Citera
2015-08-06, 21:38
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Kanske, men med den där älghistorien i färskt minne så känns det som att polisen också tänkt i de banorna. Hade man utgått från det med kvinnan som hade blivit attackerad av älgen så hade man kunnat få svar på det nästan direkt. Plus, om hon blivit attackerad av djur borde hon funnits efter spåret, här verkar det ju som att hon varit gömd. Varför ta en avstickare isf?

Enda anledningen skulle vara för att gå och kissa eller liknande?

Men det känns som om hon släpats in i terrängen och likt Elin Krantz fallet gömts.
Jag tror fortfarande på om det är så att två negrer har försökt slå ner någon brud längs med löpspåret för en vecka sedan att de försökt igen, och denna gång lyckats i sitt uppsåt.

Var förbi Upplands Väsby för en dryg månad sen och jag tyckte det gick omkring mycket negrer i området, de såg alla helt malplacerade ut. Ett par kilometer bort från sitt Jihadboende är en rimlig sträcka för en eller två våldtäktsmän som vill gå ut på jakt. Om de hittar DNA spår på kroppen så bör de topsa hela Jihadboendet. Det här snacket om att det är så segregerat och så köper jag inte då jag dagligen ser negrer, araber och andra utlänningar som är ute och vandrar omkring i vita enklaver.

Eller så är det någon tok från Psykanstalten, bara gå dit och topsa alla även där (förutsatt att de inte har alla redan), speciellt de som hade frigång den dagen.
Citera
2015-08-06, 21:39
Medlem
Theforeigners avatar
Denna facebook profil är samma flicka som hon som i twitter skrev:
"döpt om min taxichaffis till Zlatan & fått kärleksråd från honom"

https://mobile.twitter.com/iduu* (*=j) Twitter

https://www.facebook.com/id*.johansso*.923 (*=a,n) facebook

Bilden flickan i twitter finns i facebook foto albumbet

Långsök tanke, jag vet, men endå:
Två SÅ sanslösa attacker innom samma dygn och att Umeå GM och mord offret Ida i Upplands-Väsby har Umeå gemensamt iom Ida har en Stalker i Umeå:

Ida har studerat på Umeå Universitet

Ida hade en stalker i Umeå (8 månder sedan ca)

Ida flyttar tilbaka till Uppland-väsby

En livsfarlig, möjligtvis påtänd, knäppskallen kniv attackerade en lastbil schafför + flera andra människor i dag i Umeå.

Är det möjligt att han är Ida's Umeå stalker?

Är det möjligt att han bestämde sig för att åka ner till Upplands-Visby och stalka/försöka få till det med Ida?

Det misslyckas hon avvisar honom som förut, han ser rött och dödar Ida.

Mordet gör honom ennu mer galen, han behöver droger för att stå ut med det han gjort.

Han tar sig samma natt, ca midnatts tid, som han dödat Ida, tillbaka till Umeå.

När han kommer tillbaka till Umeå slår det helt klick för honnom och han går till attack på en tillfällig lastbil chafför + flera andra personer.

Ida anmäls försvunner i Upplands-Väsby onsdag kväll kl ca 21:30

Käppskalle kniv attack i Umeå torsdag eftermiddag kl ca 16:30

Det är 615 km mellan Umeå och Upplands-Väsby

Det tar ca 9 timmar med tåg
Det tar 6 1/2 timma med bil
Citera
2015-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Fast vem har sagt att det använts något rep? Ett snöre var det väl som ev hade påträffatts?

Men alltså, om vi ska tala om sannolikheter så är väl älg och björn högoddsare i synnerhet eftersom polisen spanar och förhör och har dragit in en åklagare. Även Hagamannen är osannolik eftersom polisen troligtvis har koll på honom. Försök erbjuda tråden mer intressanta vinklingar.
Citera
2015-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bAZINGAZ
Hade inte det synts rätt rejält?

Jo, det hade troligtvis varit rätt tydligt. I och för sig, dom verkar ha dragit slutsatsen väldigt fort, att hon blev mördad, vilket tyder på uppenbara synliga skador. Men är det en björn lär dom ha sett fotspår eller spillning, och mest troligt bitmärken/andra slags sårskador. Men rättsläkaren lär se det rätt fort.

Hon hittades samma kväll, inom samma lilla område hon troligtvis försvann, med förmodat tydliga skador, det tolkar jag som ett snabbt och spontant överfall som spårat ur, och som därefter orsakar en "jag måste sticka"-reaktion hos förövaren snarare än "jag måste bli av med/gömma kroppen". Ett planerat mord av någon bekant brukar oftast innefatta smidigare bortförande/tillvägagångssätt, då ser man till att ha en bil att föra bort kroppen i etc. Att bara lämna kroppen där den är lätt att hitta tyder väl antingen på ånger eller bara den där panikslagna flyktinstinkten, dvs att det är någon okänd idiot som tagit tillfället i akt och säkert överraskat även sig själv. Vanligt vid våldtäkt är strypning, men av någon anledning känns det som att det är större och mer tydliga skador än så i det här fallet. Min personliga känsla. Att rakt av säga att hon blivit mördad är ganska självsäkert av polisen. Kan i och för sig vara tidningarna som överdriver. Håller tummarna för att det finns DNA frän förövaren på platsen, och egentligen är det väl mest önskvärt för allmänheten om BO känner GM, det skulle betyda att vi inte har en galen person som springer runt och överfaller slumpmässigt. Oavsett går mina tankar till anhöriga, vilken jävla pärs för dem.
Citera
2015-08-06, 21:42
Medlem
skullcombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeuss
Skedde det inte en överfallsvåldtäkt i hagängenområdet i väsby förra hösten? Har för mig att man dessutom aldrig hittade förövaren. Härjar ju uppenbarligen skumma typer i väsby.

Menar du?
http://www.svd.se/kvinna-valdtagen-i-upplands-vasby_6682552
Eller?
http://mitti.se/valdtaktsmannen%E2%80%A8-i-hagangen-gar-fri/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
För ett par år sedan satt en gubbe häktad i ett år miastänkt för att ha slagit ihjäl sin fru ute i skogen. När nötterna till utredare äntligen kom på att dom skulle testa håren som dom fann på kvinnan aå visade det sig att det var en älg som hade stångat ihjäl henne.

Så visst kan det förekomma. Nu är jag inte så ofta i UV men jag passerar där ibland. Det är ofta man ser rådjur, hjortar och älg inte långt ifrån spåret hon sprang.

Men bara spekulationer. Polisen släpper knappast bevisen än på ett tag.

Ja jo det kan nog förekomma men detta måste ju ses som grovt tjänstefel och inte något som händer regelbundet. Man får väl gå efter statistik när man inte vet.
Citera
Medlem
flugherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Dock är den platsen, dvs om dom hittade henne någonstans i närheten av tunneln inte jättedumt ställe att mörda någon på.

1. Du har flera flyktvägar (Du kan åka Prästtorpsvägen enda bort till Hemköp)
2. Du kan fly in i skogen mot både Kairo, Runbyskolan eller ner mot Egget.
3. Du kan ta dig dit med bil, cykel, moppe, till fots.
4. Det är knappt några människor som vistas där vid denna tidpunkt.

Jo, det stämmer ju. Mordet KAN ju ha skett tidigare på spåret också, skogen är tät en ganska bra bit efter den brantaste backen innan tunneln. Och du har en hög sluttning i skogen på vänster sida i några hundratal meter med tät skog på höger sida mellan backen och utegymmet/tunneln. Hon kan lika gärna ha bragts om livet någonstans på den vägen då det är rätt undangömt. Men det känns inte så troligt med tanke på att finns betydligt bättre gömställen däromkring om man behöver dumpa en kropp, så då känns det inte rimligt att man gör sig besväret eller tar risken att släpa den närmare bebyggelse och öppnare insyn.
Citera
2015-08-06, 21:43
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Denna facebook profil är samma flicka som hon som i twitter skrev:
"döpt om min taxichaffis till Zlatan & fått kärleksråd från honom"

https://mobile.twitter.com/iduu* (*=j) Twitter

https://www.facebook.com/id*.johansso*.923 (*=a,n) facebook

Bilden flickan i twitter finns i facebook foto albumbet

Långsök tanke, jag vet, men endå:
Två SÅ sanslösa attacker innom samma dygn och att Umeå GM och mord offret Ida i Upplands-Väsby har Umeå gemensamt iom Ida har en Stalker i Umeå:

Ida har studerat på Umeå Universitet

Ida hade en stalker i Umeå (8 månder sedan ca)

Ida flyttar tilbaka till Uppland-väsby

En livsfarlig, möjligtvis påtänd, knäppskallen kniv attackerade en lastbil schafför + flera andra människor i dag i Umeå.

Är det möjligt att han är Ida's Umeå stalker?

Är det möjligt att han bestämde sig för att åka ner till Upplands-Visby och stalka/försöka få till det med Ida?

Det misslyckas hon avvisar honom som förut, han ser rött och dödar Ida.

Mordet gör honom ennu mer galen, han behöver droger för att stå ut med det han gjort.

Han tar sig samma natt, ca midnatts tid, som han dödat Ida, tillbaka till Umeå.

När han kommer tillbaka till Umeå slår det helt klick för honnom och han går till attack på en tillfällig lastbil chafför + flera andra personer.

Ida anmäls försvunner i Upplands-Väsby onsdag kväll kl ca 21:30

Käppskalle kniv attack i Umeå torsdag eftermiddag kl ca 16:30

Det är 615 km mellan Umeå och Upplands-Väsby

Det tar ca 9 timmar med tåg
Det tar 6 1/2 timma med bil

Inte heeeelt dålig teori, men tror knivmannen är för gammal för att vara hennes stalker.
Citera
2015-08-06, 21:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Är det påsarna du menar? Det är papperspåsar som polisen använder för att samla in teknisk bevisning i.
Det är alltså såna påsar, inte trodde jag att de la dom så slarvigt.
Citera
2015-08-06, 21:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugherren
Jo, det stämmer ju. Mordet KAN ju ha skett tidigare på spåret också, skogen är tät en ganska bra bit efter den brantaste backen innan tunneln. Och du har en hög sluttning i skogen på vänster sida i några hundratal meter med tät skog på höger sida mellan backen och utegymmet/tunneln. Hon kan lika gärna ha bragts om livet någonstans på den vägen då det är rätt undangömt. Men det känns inte så troligt med tanke på att finns betydligt bättre gömställen däromkring om man behöver dumpa en kropp, så då känns det inte rimligt att man gör sig besväret eller tar risken att släpa den närmare bebyggelse och öppnare insyn.

Vad är det för en tunnel ni pratar om? Hon hittades ju ganska precis mitt i denna kartbild:

http://kartor.eniro.se/m/3zPao
Citera
2015-08-06, 21:49
Medlem
Ellie1700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ok, tycker det verkar så osannolikt att den tjejen som studerar i Umeå skulle bo i väsby. När INGET på hennes fb har anknytning till väsby och jag känner inte igen ett enda namn bland hennes vänner. Jag bor och är uppväxt i väsby. Men kan ju ha fel förstås...

Du har fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in