2015-08-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ja, nu såg jag ngn bild. Den andra tjejen VET jag bor i väsby så blev osäker när jag inte kände igen nånting från denna tjejs fb.
Men då är det kanske rätt... Konstigt att namnet inte kommit ut på någon av väsbygrupperna på fb, och har inte hört ngt heller.
Hur som helst, hemskt är det och hoppas man hittar den skyldiga!
Det har varit uppe i div grupper med raderats lika fort
Citera
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nejdå, fortkörning räcker för det.
Vet du detta med säkerhet? jag vet flera med fortkörningsböter som inte kommer upp på Lexbase.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Om man förekommer på Lexbase så har man blivit dömd för brott allvarligare än trafiktböter. Punkt.

Där har du helt fel!! Även folk som varit vittnen i en rättegång är sökbara i Lexbase samt även målsägare. Punkt!!
Citera
2015-08-06, 20:56
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Där har du helt fel!! Även folk som varit vittnen i en rättegång är sökbara i Lexbase samt även målsägare. Punkt!!
nej nej nej
Citera
2015-08-06, 20:56
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
nej man förekommer även på lexbase om man varit målsägande inte bara tilltalad å dömd.
Såhär är det: Man finns inte på Lexbase om man får fortkörningsböter,betalar den o fortsätter leva i frid o fröjd. MEN om man överklagar boten så går det vidare till rätten,om man där blir dömd som skyldig...voila, markerad i Lexbase i fem år. Så den som skrev att man inte finns med där för småbrott har fel.
Citera
2015-08-06, 20:58
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vittnen kommer inte upp som förekommande i belastningsregistret, sluta snacka skit.
Målsägare kommer upp men inte i den kategorin som Mattias Mensonen. Mensonen är dömd för brott = kriminellt belastad. Gilla läget.
Citera
2015-08-06, 20:58
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Om man förekommer på Lexbase så har man blivit dömd för brott allvarligare än trafiktböter. Punkt.

Ja, som tex fortkörning. Sluta outa random personer bara för att dom finns på Lexbase.
Citera
2015-08-06, 20:59
Medlem
Har Leif GW Persson uttalat sig än?
Eller så kommer hans teorier på löpet i morgon.
Citera
2015-08-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja, som tex fortkörning. Sluta outa random personer bara för att dom finns på Lexbase.

När lexbase släpptes var det väldigt många förekommande i mitt område, nu är det bara ett fåtal. Jag vet inte varför men jag misstänker de rensat bort en hel del vittnen etc..
Citera
2015-08-06, 21:01
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Det är ingen random person. Han har suttit i förhör och är kriminellt belastad. Det är klart att det spekuleras om Mensonen då.
Citera
2015-08-06, 21:02
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Har Leif GW Persson uttalat sig än?
Eller så kommer hans teorier på löpet i morgon.

Han säger att detta kommer att klaras upp med vändande post. Precis som han sa om dubbelmordet i Linköping år 2004.
Citera
2015-08-06, 21:03
Medlem
Roedoress avatar
Citat:

Behöver blivit av med kortet isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in