Citat:
Ursprungligen postat av
EdwardTeach
Trevligt inlägg, roligt med bilder också. Får man fråga vad det kostar att gå och kolla på den nivån ?
På långsidan där jag satt gick en biljett på 11 €, dvs ~109 SEK i dagsläget. Curva Sud gick på hälften men var slutsåld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Lysande inlägg, och vilket underbart derby. Har du möjlighet så bör du absolut se det.
Derby d'Apulia! Jag gillar Coppa Italia.
Foggia har under lång tid varit ett av mina absoluta favoritlag. Zemanlandia fick upp mina ögon för dem och det hjälpte såklart att de var Cagliaris ända vänner. En vänskap som dock tog slut då de strulade med Sau, i samband med att de gick under finansiellt. Och även
Bari är lite av en favorit inte minst eftersom de visar på fina publiksiffror trots frånvaro av framgång.
Visst borde
Cassano sluta sukta efter Zengas Sampdoria och åka hem till Bari för att spela derbyt?!

Avsluta sin karriär som en hjälte, även om det hade varit kul om Cassano och Balotelli hade spelat tillsammans i Sampdoria. Hade kunnat sluta hur fan som helst. Dessutom en lämplig mitten/botten-klubb för dem att klara av. Balotelli kan eventuellt ta ny fart, och Cassano avsluta.
På tal om Coppa Italia kommer jag kanske att se matchen mellan Cagliari och Virtus Entella 9:e augusti, även om det tar ett par timmar att köra dit. Jag räknar med att Cagliari kör över sitt motstånd fram till de möter Inter i åttondelsfinalen. Âven om Sassuolo naturligtvis är en utmaning på bortaplan...
Tillbringade dagen på
Mare Ermi, och kom hem till en kall öl
ilCavalierii som vid närmare granskning visade sig vara från Umbria. Lurades först att tro att det fanns en connection med Puglia eftersom företaget enligt etiketten ligger vid via Puglia... Skitsamma, för ölet är gott, Derby d'Apulia är en upplevelse, och jag njuter av den vackra ön...

Möjlighet att åka till Bari finns men tyvärr, tyvärr lämnar jag Italien imorgon. Hade gärna sett den matchen.
Vad var grejen med Sau?
Har inte direkt några invändningar i Cassano/Balotelli-snacket. Hur har det sett ut ryktesmässigt angående Cassano sedan han bröt kontraktet med Parma? Tillbaka till Sampdoria? Några år i Bari vore väl som sagt inte fel annars. Kanske lite tidigt?
Skulle i och för sig inte ha något emot ett andra år för Balotelli i Liverpool men han verkar ha blivit utfryst eller liknande, har inte riktigt följt den där historien fullt ut. Bara hoppas han kan komma igång någonstans för nog har han mycket fotboll i sig, Mario.
Kan du inte ta dig dit så går Cagliari - Virtus Entella på RAI annars. Det vet du säkert redan men lika bra att nämna det ifall att.
Mare Ermi såg rätt trevligt ut får man säga. Själv har jag snurrat runt på ställen som Siponto, Manfredonia, Vasto, Mattinata, Trani m. fl. Skulle även blivit någon tripp nedåt till Gallipoli och Calabria men det blev tyvärr inte av. Det ska vara finare där nere vid “foten och klacken” har jag förstått, i alla fall vattnet.