2015-08-05, 14:46
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Har väl aldrig ätit tillräckligt då, tre brownies i Amsterdam kände jag ingenting, nada på, förutom trött i kroppen. Om jag hade rökt samma mängd hade jag iprincip svimmat.

Allmänt vedertaget är ju att rökning, nasalt etc ger bättre påslag än oralt.

Men visst, äter man tillräckligt mycket cannabis då (vilket måste vara enormt mycket), då är jag beredd att revidera min uppfattning och utgår från att detta enbart gäller cannabis.

Dom snålade säkert på grejerna i browniesarna då. Och att dra cannabis nasalt? Cmon.. Visst, rökning innebär att ruset kommer direkt, alltså blir det mer påtagligt att röka en stor mängd. Det är däremot jävligt svårt att få i sig fem gram på en gång genom rökning, något som inte är svårt alls vid oralt intag. Så visst, du känner kanske mer om du röker 1-1,5 på en gång men efter det kommer det vara ganska jobbigt att puffa mer på någon timme så ruset hinner dala. Därav kan du bli så mycket mer fuckad genom att äta cannabisen då du får i dig större mängder på kortare tid.
Citera
2015-08-05, 15:50
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Givetvis är det en skrämmande upplevelse att få i sig droger utan ens vetskap. Förstår mycket väl att en av dem stack till sjukan.

Är man ovan vid cannabis så kan man faktiskt bli rejält sjuk av det. Kraftiga blodsockerfall och illamående är inte ovanligt.

Vet man om att man tar droger så är man beredd på ett helt annat sätt. Då accepterar man verkningarna.
Citera
2015-08-05, 15:54
Medlem
norrlandsguldares avatar
De flesta som har rökt cannabis vet hur det känns när man har rökt lite för mycket. Jag blir ofta yr, illamående, får sluddrigt tal och ibland även en panikattack, hallucinationer (främst CEV) och börjar kallsvettas. Det man som van cannabisbrukare ändå har i åtanke är att det kommer att gå över och att det inte är någon fara.

Därför lider jag med dessa två personer som råkade ut för detta av sin "vän" - i synnerhet om de dessutom aldrig har rökt cannabis tidigare eller känner till dess effekter. Jag kan tänka mig att de måste ha varit väldigt rädda och oroliga.

Jag tycker ändå att det är lite komiskt att media och poliser använder sig av ord som "överdos" och uttrycker sig som att de "nog" kommer att klara sig. Men det är klart - cannabis kommer alltid att vara en dödsdrog.
Citera
2015-08-05, 17:07
Medlem
SleepaZs avatar
Jag brukade smälta ner 5 g hasch med smör och blanda ner i typ sockerkaka. Ruset kommer smygande och tar 45-60 min innan det börjar hända nått. Ruset sitter som regel i väldigt länge.

Person i artikeln har antagligen använt potent hasch-olja, det kan slå rejält. Förstår inte hur man kan dölja för vänner att man bakat in cannabis. Vad är det för vän liksom? Jag minns min första erfarenhet med cannabis, mådde rejält dåligt och spydde, som en rejäl fylla på sprit.
Inte schysst att utsätta någon för detta i hemlighet.
Citera
2015-08-05, 17:27
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Röka och äta cannabis borde väl vara två olika saker? Bladen är ju torkade när de röks, men ah.. dåligt gräs kanske?

Ot: Man röker frukten, inte bladen.

.
Citera
2015-08-05, 19:22
Medlem
different_trips avatar
Fy fan, stackars jävel.

Kan vara i vilken mängd som helst, känns ju smart av en "vän".
Kommer ihåg hur panikslagen (nojig) man kunde bli om något gick "fel" i början, hur illamående man kunde bli och hur man bara ville det skulle sluta efter man rökt en liten mängd under relativt bra former.

Tänk då att bli ovetandes drogad, förmodligen första gången på en van brukares dos. Förstår helt klart att det slutar på sjukhus. Ett rejält skadestånd är på sin plats.
Citera
2015-08-06, 06:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Du har rätt i att det krävs mycket mer cannabis och att effekten varar längre, däremot har du fel i att den psykoaktiva effekten blir starkare vid oralt intag. Att röka en substans ger oerhört mycket kraftigare effekt på psyket än att äta den. Jämför kicken hos cigaretter och snus.

Ja vi väntar med spänning och ser
Det är inte första gången någon ballar ur, pga det otroliga påslaget som till slut kommer när man intagit det oralt.
Det har skett med erfarna också.
En oerfaren och ovetandes, fattar ju vem som helst att det kommer infinna sig en otrolig panik.
Då personen inte vet vad som händer, och ett cannabis är inte speciellt trevligt då.
Då det tar ju över hela jävla kroppen.

Brottsrubriceringen är den man använder, inget konstigt med detta.

Hoppas han får fängelse, gör man såhär så är man allvarligt störd.
Och förtjänar att frihetsberövas och så lång tid som möjligt.
Så fånen fattar det inte är okey att göra så.
Citera
2015-08-06, 12:51
Medlem
Hahahaha vilka amatörer. Dom borde tacka sin vän som bjuder på goda kakor
Citera
2015-08-06, 13:59
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Hahahaha vilka amatörer. Dom borde tacka sin vän som bjuder på goda kakor
Har man aldrig varit hög på thc och får i sig det utan varning så kan det nog vara riktigt obehagligt. Man vet ju inte vad det är som händer. Alla är inte stoners
Citera
2015-08-06, 17:39
Medlem
Det absolut värsta som hade kunnat hända i detta läge är att de somnar.
Citera
2015-08-06, 17:45
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Det absolut värsta som hade kunnat hända i detta läge är att de somnar.
Rent fysiologiskt så stämmer väl det. Men försök minnas tillbaka till första gången du rökte riktigt jävla mycket, eller åt en stor kaka eller drack en hel mun med cannabisolja. Visst var det förvirrande och kanske till och med ganska obehagligt? Det är ju samma sak med sprit. Vem låg inte och spydde och grinade en hel kväll i tonåren?

Jag hade lätt kunnat tänka mig att lura i ett par personer lite kryddad kladdkaka, men bara de jag vet tåler det och skulle uppskatta det(vilket jag tvivlar starkt på skulle gå eftersom smaken inte går att ta fel på om man känner till den). Inte folk som har noll erfarenhet av cannabis. Det är inte okej. Att man har denna åsikten betyder inte att man är emot cannabis eller droger i största allmänhet. Det handlar om sunt jävla förnuft!
Citera
2015-08-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Rent fysiologiskt så stämmer väl det. Men försök minnas tillbaka till första gången du rökte riktigt jävla mycket, eller åt en stor kaka eller drack en hel mun med cannabisolja. Visst var det förvirrande och kanske till och med ganska obehagligt? Det är ju samma sak med sprit. Vem låg inte och spydde och grinade en hel kväll i tonåren?

Jag hade lätt kunnat tänka mig att lura i ett par personer lite kryddad kladdkaka, men bara de jag vet tåler det och skulle uppskatta det(vilket jag tvivlar starkt på skulle gå eftersom smaken inte går att ta fel på om man känner till den). Inte folk som har noll erfarenhet av cannabis. Det är inte okej. Att man har denna åsikten betyder inte att man är emot cannabis eller droger i största allmänhet. Det handlar om sunt jävla förnuft!

Mjo, men oavsett vad man tycker så är det jävligt fel att lura i sina "vänner" knark, vad blir brottsrubriceringen på detta brott måntro? Kan dom vänta sig fängelsestraff eller bara böter? Dvs mannen som bjöd sina vänner på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in