2015-08-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Det finns några hus ganska nära där hon hittades. Har för mig att det ligger/låg ett företag där förut (Prästtorpsvägen 5-7). Så helt dött är det inte.
Ett bostadsområde som heter egget ligger inte långt ifrån heller.

Det jag tycker är konstigt är varför en person som bor på andra sidan Väsby åker till Runbyskogen och springer. Hon måste ha bestämt träff med någon. Det är jag 99% säker på.

Hade det funnits spår närmare ?

Och hur långt är det hon har förflyttat sig med bil ?
Citera
2015-08-06, 08:58
Medlem
Hybrics avatar
Möjligt att detta kan vara familjerelaterat? Tänker på pojkvänner, vänner och så vidare..
Citera
2015-08-06, 08:59
Medlem
Hon tog bilen till andra sidan Väsby för att springa? Och då skulle det stå någon random i skogen och vänta på ett lämpligt offer, nej nej..

Hur många kan ha vetat om att hon skulle befinna sig där och då?

Att något gick snett här är ju inte en slump direkt. Hon har bestämt träff med någon och sen gick det helt åt fanders..
Citera
2015-08-06, 09:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det nämndes tidigare i tråden att hon haft en stalker, eller var det bara bs? Med övriga omständigheter i åtanke (omgivning, tidpunkt), känns det svårt att finna alternativa förklaringar. Visst kan någon random slå till i princip var som helst, men sannolikheten här verkar väldigt låg.

Varför är den sannolikheten låg? Uppenbarligen blev hon ju mördad. Omständigheterna är följande:

- Hon mördades på en offentlig plats.
- Så vitt känt befann hon sig i området ensam.
- Uppskattningsvis runt tolv timmar har gått, och än har ingen gripits.

Det sammantaget gör inte att jag ser det som ett sannolikheten är väldigt låg för avsaknad av relation mellan GM och BO. Det är tvärtom det absolut mest troliga, att GM är just vad du kallar för en random.
Citera
2015-08-06, 09:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Hon tog bilen till andra sidan Väsby för att springa? Och då skulle det stå någon random i skogen och vänta på ett lämpligt offer, nej nej..

Hur många kan ha vetat om att hon skulle befinna sig där och då?

Att något gick snett här är ju inte en slump direkt. Hon har bestämt träff med någon och sen gick det helt åt fanders..

Om GM är någon "random" så visste han inte att just hon skulle befinna sig just där just då.
Citera
2015-08-06, 09:02
Medlem
meas19s avatar
Att våldta o mörda ngn i dagsljus o vid ett motionsspår, låter lite väl kyligt...
Citera
2015-08-06, 09:03
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Att våldta o mörda ngn i dagsljus o vid ett motionsspår, låter lite väl kyligt...

Riktigt kyligt då det är stor risk att annat folk springer där.. Känns hel märkligt!
Citera
2015-08-06, 09:04
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Då tycker jag du ska tipsa polisen om att uppgifterna som florerar i media om att hon var ute för att motionera inte stämmer.

Nej men seriöst: Det är väl inte så konstigt att man springer på en annan plats än precis där man bor? Man kanske tycker det är fint där, har ett band dit, eller något?

Av 100 motionsklädda personer som kör bil i några kilometer till ett elljusspår tror jag att det är fler än 1 på 100 som åker till elljusspåret för att springa, och färre än 99 av 100 som åker dit för att träffa någon.

Jag tycker inte runbyspåret är så himla mycket bättre än den som ligger i närheten av henne. Om den nu ens är bättre.

Utomhusgymmet i runbyspåret är ingenting mot den som ligger i Bollstanäs/Grimsta/bredden (vad nu området heter...)
Citera
2015-08-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om GM är någon "random" så visste han inte att just hon skulle befinna sig just där just då.

Nee man behöver ju inte vänta speciellt länge vid ett joggingspår runt kl 18.30-19-00 för att det ska springa förbi någon ensam ung tjej kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Hade det funnits spår närmare ?

Och hur långt är det hon har förflyttat sig med bil ?

Det finns spår men detta är det största och bästa/vackraste. Skidspår på vintern.

Sen fattar jag inte att folk tjatar om att det ligger avsides utan bebyggelse. Det är fullt med boende precis i anslutning till spåret där den sk starten finns och där BO parkerat.

Och lugnt område? Jo, tjena. Runby torg är verkligen lugnt.... Där och vid Hemköp hänger bla en del av ortens mopedtjuvar och lever rövare.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19

Uppenbarligen misstänker ju polisen att hon blev mördad i alla fall. Att någon för henne bekant ska ha bestämt träffa med henne framstår i så fall som betydligt mer kyligt (och är osannolikt av andra skäl också).

Sedan vet vi i och för sig inte om hon blev våldtagen. Det kan vara ett mord ändå, utan relation mellan GM och BO.
Citera
2015-08-06, 09:07
Moderator
Lobengulas avatar
Det begicks en dödsmisshandel inte långt från motionsspåret 2007. Tydligen några högerextrema tonåringar:

(FB) 55-årige Jouko Alakulju mördad i Upplands Väsby av NSF: are

Långsökt men de borde väl vara utsläppta vid det här laget och BO hade vänstersympatier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in