Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Du har ju lokalanknytning om jag fattat saken rätt. Jag har utifrån mina studier av Google Maps-bilder svårt att ta till mig idén om att hon skulle ha flytt en lång sträcka till fots. Det ligger ju ett antal villor längs den stora vägen och flera på vägen in mot Blomberg. Är det f ö inte ganska många hundra meter hon i så fall skulla ha sprungit för att själv i flykten ha kastat ut mobilskal mm? Och varför springa av den stora vägen där ju ändå hjälp var mer sannolik att komma?
(Jag bor i Skövde och har sommarstuga åt karlsborgshållet, mer anknytning är det inte än så till området mer än att det ligger i Skaraborg. Blir ingen vidare sightseeing i trakterna dumt nog. Men räknar ändå hela Skaraborg som min hemtrakt.)
Håller med om att det är svårt att få ihop en sådan lång flykt till fots. Funderar bara. Fynden får mig att tänka på något slags strid bara. Som flera har påpekat så skulle det kunna vara så att hon lyckats slita sig någonstans i närheten av dessa fynd, men blivit upphunnen och fångad igen.
Hon kan även ha försökt få uppmärksamhet från boende i husen som ligger utmed landsvägen men inte vågat stanna och kanske var ingen hemma där hon i så fall knackade/bultade/ringde på. Är nyfiken på vilka som var hemma av de boende i just dessa hus. Försökt tänka mig in i hur jag själv skulle ha gjort om jag hade lyckats fly tillfälligt från en livshotande fara i form av människa och tror att jag skulle försöka gömma mig och förflytta mig en bit i taget, och om möjligt försöka få uppmärksamhet från boende i närheten. Obs Obs Obs - bara funderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Det som talar emot är väl detta med mjölkrummet, och att hundar möjligen skulle fått upp spår isf?
Är inte helt övertygad om att det där förbenade mjölk-/slaktrummet har använts av gm. Kan ha varit avspärrat av andra skäl. Kanske är det fortfarande avspärrat - med samma ynkliga band som senast sågs.
Och javisst har du rätt i att spårhundar borde ha fått vittring.
Hursomhelst så är nog hela min idé galen.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Du är inte tokigare än polisen isf

...för de har ju också funderingar på om Lisa efterlämnat sig sakerna. Även jag (fast jag tror att en bil är inblandad) funderar i liknande termer.
"– Fynden som gjorts har funnits utmed vägarna och därför vill vi säkra upp.
Är det en flyktväg vi pratar om här? Man pratar ju om en råd tråd gällande fynden...
– Jag har sett de spekulationerna och avhåller mig från att delta i dem. Vi vet ju inte hur sakerna har hamnat där, om det är Lisa själv eller någon annan..."
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 88429
" – Vi har hittat saker mellan olika avstånd. Om det är flickan eller någon gärningsman som lämnat dem är omöjligt att säga, säger insatsledaren Martin Fredman."
"– Fynden har inte gjorts i direkt anslutning till varandra, men det finns trots allt en röd tråd i det hela. Nu måste vi reda ut varför de är där och hur de hamnat där, säger Stefan Gustafsson."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab
En bil är nog inblandad som du säger.
Tack för snälla svar.