Citat:
Ursprungligen postat av
x12
Om det finns möjlighet, fotografera skadan. Det blir då lättare att sia om det är nåt litet eller nåt omfattande.
Att t.ex ett plastsjok glidit ner några millimeter kan vara att några clips gått av där bakom, men kan även vara att sjoket krakelerat och måste bytas.
Lackskadorna, svårt att sia om det utan att se det, inte säkert det hjälper med en bild heller, men det underlättar ju. Ibland syns det bara vid en riktig granskning.
En lokal plåtfirma kan säkert hjälpa till och ge ett "mellan tummen och pekfingret" på vad det kostar att åtgärda skadan, sedan får man väga det mot självrisk, höjd premie och vetterackarns allt annat försäkringsbolagen kan komma på.
Om kommunen -kräver- att personalen använder privat bil i tjänsten, då kan man tycka de borde vara åtminstone lite hjälpsamma när en bil går sönder under tjänsteutövning, men om man använder egen bil utan att vara uppmanad till det, och det oavsett ifall kommunen har otillräckligt antal bilar och att arbetet kanske inte går utföra utan att man använder egen bil, men man gör det ändå för att vara snäll, då är det i mitt tycke inte kommunens sak, hur bittert det än kan kännas. Hur lönen och arbetsförhållanden ser ut, det tror jag man ska lämna utanför själva påbackningen.
Jag är inte jurist, så det här är bara gissningar och åsikter än så länge.
Om det går redigera bort åsikter om chefer och medanställda och om arbetsplatsen, gör gärna det, sådant kan slå rejält bakut om det vill sig illa.
Tack så mycket! Ska ta det imorgon. Lackskadan kanske inte är så mycket att bry sig i egentligen. Bilen är fräsch men inte ny och finns flera märken runtomkring. Kanske en rejäl rengöring från färg från andra bilen räcker.
Ja, den har inte glidit ner mycket, men en liten bit iallafall, känns nästan som att man "bara" ska kunna "dra upp den" om du förstår men är ju alldeles för tungt.
Att man har tillgång till egen bil är ett krav för att få komma och inskolas. Jag har ju jobbat sen innan vi fick den här arbetsbördan så användandet av egenbil har under den tiden "fasats in". Började med enstaka pass i krislägen och slutade i en majoritetsanvändning. Sen händer saker på vägen såklart. Vi har några enstaka som tillslut inte har haft råd att använda bilen i den utsträckningen och har fått dispens. Alltså att de är lovade kommunbil varje arbetsdag av chefen för att rädda kvar personal. Ingen av oss gör det här för att vara "snäll" utan för att chefen helt enkelt säger att vi lär göra det.
Åh jösses, blir alltid så nervig inför försäkringsbolag. Men får åka till den lokala verkstaden imorgon och be dem ta en kik. Hoppas på good neeews!
Haha, ja bra idé, ska göra det. Skönt att skrika av sig iallafall

Kan ju tillägga att vår nuvarande chef är underbar och tillmötesgående så tror inte på några större problem. Men lär försöka vara beredd på allt. Högt som lågt.