2015-08-05, 23:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag kan tänka mig att han varit berusad och att han först i panik, till fots gjort sig av med telefonen, medan kroppen legat kvar på mordplatsen, i ladan. Så småningom flyttade han kroppen med ett fordon och hade då turen att hinna med att göra detta innan pådraget kom igång.

Om inte annat så kan ju platsen där kroppen hittades få en vettig förklaring, likaså den lilla markvägen.

Om han var berusad så ville han förmodligen inte köra omkring med ett lik i bilen om han skulle bli stoppad av polisen, köra av vägen eller råka ut för annan uppmärksamhet. Väljer den säkraste vägen hemåt, markvägen, riskerar inte möte. Sedan ett stenkast till Martorp där han inte riskerar särskilt mycket, förmodligen ingen starkt trafikerad väg, åtminstone ett bättre alternativ än att ge sig ut på lite större vägar för att ta sig till en säker dumpningsplats.
2015-08-05, 23:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har någon källa på det där? Har missat infon om att polisen har en hypotes om handsken

– Vi jobbar med hypotesen att handsken blåst in i byggnaden, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman för region väst."
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2741500-polisen-gar-ut-med-bild-pa-forsvunna-17-aringen
2015-08-05, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har någon källa på det där? Har missat infon om att polisen har en hypotes om handsken

den berömda handsken är tillbaks en teori som jag inte riktigt kanske släppt än, är att mgm ff hade på sig handsken efter mordet, han kan in i sin iver att gömma klädesplagg/bevis stoppat handsken i fickan, vilket han ff hade på måndagen och då ev kanske tappat ut den, pga nervositet eller avsaknad av den iskyla o beräknelighet en psykopat kan ha, kanske han gjorde en halv pudel av den tappade handsken, oooj, här är nåt, jag vet inte, men det är en gissning, hoppa på mej gärna, men ta då i beaktning att det är just en Gissning, ot, fan vad otacksamt att tycka i denna tråden blir alltid påhoppad..............suck !
2015-08-05, 23:58
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
– Vi jobbar med hypotesen att handsken blåst in i byggnaden, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman för region väst."
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2741500-polisen-gar-ut-med-bild-pa-forsvunna-17-aringen
Men trodde polisen det - egentligen...? (Tror och hoppas att de helt enkelt inte ville avslöja sina eventuella tankar/misstankar).
2015-08-05, 23:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Artikeln skriven på tisdag eftermiddag och polisen visste knappt något alls. Tydligt iaf att mjölkrummet inte dröp av blod.
2015-08-06, 00:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nja, fast söket bör ändock till en början koncentreras till områdena runt kafét (platsen för försvinnandet) så NB vinner ingenting på att plantera hennes handske i ladan. Nej, jag tror inte på någon plantering.

Det gjordes nog också. Intilliggande vägar osv.
Eftersom att MGM troligtvis inte vet hur en polisiär sökinsats med brottsmisstanke, kan gå till i Sverige, så är detta knappast ett argument.

Betänk att MGM+granne fick polis-påknackning redan kl 03:00 på Måndagsmorgonen.
2015-08-06, 00:02
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om inte annat så kan ju platsen där kroppen hittades få en vettig förklaring, likaså den lilla markvägen.

Om han var berusad så ville han förmodligen inte köra omkring med ett lik i bilen om han skulle bli stoppad av polisen, köra av vägen eller råka ut för annan uppmärksamhet. Väljer den säkraste vägen hemåt, markvägen, riskerar inte möte. Sedan ett stenkast till Martorp där han inte riskerar särskilt mycket, förmodligen ingen starkt trafikerad väg, åtminstone ett bättre alternativ än att ge sig ut på lite större vägar för att ta sig till en säker dumpningsplats.
Jag tänker mig att han knallat omkring berusad och därför inte kört bil alls, men vilket han senare blev tvungen till. Kanske nyktrade han till eller så fick han hjälp av brodern.
2015-08-06, 00:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Men trodde polisen det - egentligen...? (Tror och hoppas att de helt enkelt inte ville avslöja sina eventuella tankar/misstankar).

Kan vara så fast förmodar att de inte hade hävt avspärrningen såpass snabbt ifall andra misstankar funnits.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag tänker mig att han knallat omkring berusad och därför inte kört bil alls, men vilket han senare blev tvungen till. Kanske nyktrade han till eller så fick han hjälp av brodern.

Nu är det nog högst individuellt, men super man sig full på en Söndag, dagen innan en arbetsdag (fysiskt krävande arbetsuppgifter)?
Det rimmar dåligt med att ha en helnöjd arbetsgivare.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-06 kl. 00:08.
Medlem
Citat:

Tack Undra om de fortfarande har samma hypotes eller om de har ändrat sig med tanke på att MGM säger att han tagit i handsken osv och numera även är misstänkt gärningsman. Min hypotes är i alla fall inte att den har blåst in i ladan.

Men om polisen har eller har haft en sådan hypotes borde det tyda på att ladan genomsöktes noga på söndagen i alla fall eftersom de verkar ganska säkra på att handsken inte var där tidigare...

PS. Om handsken skulle ha blåst in i ladan utan MGMs vetskap och om MGM är GM så kan det kanske ha varit en chock för hen att hitta hennes handske på sin arbetsplats. Ungefär som att hon spökade på platsen
2015-08-06, 00:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Underbara bilder! Är hundarna tränade i sök?

Visst är det härliga bilder!! Men jag har ingen aning om de är tränade i sök, vet bara att bloggägaren bloggat om att de var med i söket efter Lisa.

Men, bilderna ger ett hum om vägen mot brödernas hus och där hundarna nosar där fynd gjorts, hur dessa platser ser ut jämfört med medias bilder, blir som ett komplement.
2015-08-06, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att han varit berusad och att han först i panik, till fots gjort sig av med telefonen, medan kroppen legat kvar på mordplatsen, i ladan. Så småningom flyttade han kroppen med ett fordon och hade då turen att hinna med att göra detta innan pådraget kom igång.
Det som hittades på fredagsmorgonen bör ha varit någon typ av plagg typ byxor eller jacka. eftersom det efteråt sades att man trodde Lisa fanns i närområdet.
Plagget hittades nog hyfsat nära litauernas bostad, eftersom man då sökte i just det området.

Sorry. Tror inte på varken fyllekörning-, panik-, irrationell-, ändra-fokus-åt-annat teorier gällande varken fynd eller flytt av kropp.

Om de tror att hon är kvar i området på fredag - så lär de ha trott det även innan eftersom sökområdet är där..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in