Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Bra funderingar det blev
Låg handsken där på söndagskvällen så kan den inte ha legat så bra till, möjligt skymd av diverse grejer du nämner som kunde stå kvar över natten. Vi vet inte hur pappan letade där inne, när polis kom till plats började det skymma. Dom har säkerställt att LH inte fanns där, men missat handsken.
Smarta mgm som planterar handsken
vet att han listas och att han senare gör ett osmart drag mot mp - köper inte heller det.
Planeterad i irrationell panik ser jag nu som möjlig. Har dock en motfråga på det - om fynden redan spridits på söndagen då?
Tappad handske av LH - svårt för mig att spekulera om. Bil kan ha använts från mopedplats, ja..
Precis, vi vet inte hur
väl det genomsöktes på Söndagskvällen. Ska man anta att dom endast gluttade in i dörröppningen, eller gick dom in, och kollade runt den förmodade traktorgrävaren osv...
AJ tillkallades förmodligen redan på kvällen, och han lär inte haft något emot att ladan kollades av.
Det mest naturliga söksättet anser jag vara att man faktiskt tar sig in, och går runt lite, speciellt om det står fordon/material som skymmer.
Lika naturligt som att ladan (öppningen) är bland det första man förmodligen uppmärksammar, förutom själva caféet. (min uppfattning - efter att ha sett platsen med egna ögon)
Men beroende på söksätt, så kan den ha missats även om den legat där sen Söndagskväll, men jag lutar åt att tro att den är svår att missa för både pappan och polisens ficklampor.
Min teoretiska svar är liknande om LH ska ha tappat den själv därinne = Den borde påträffats då, redan på Söndagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Som det beskrivs i hans intervjuer samt återgivet i text verkar den inte ligga värst så jättedold?
De tittar in i ladan och ser den plötsligt. Även om blås-teorin är orimlig kan den indikera att handsken troligen låg rätt nära öppningen rakt in.
Hundpatrull uppges ha kommit till plats (finns en mediauppgift). Kan rimma med MSO. Är dock ytterst tveksam om hund överhuvudtaget användes inne i ladan eftersom den då borde hittat handsken. Bil kan nog ha använts - och hon kan ju ha gått till vägen. Väg kan krångla till det med spårupptag och området innehöll mycket dofter. Oavsett om hunden spårade kring ladan så upphör spåren om bil fanns där.
Spårhundar genomsökte ladan på onsdag. Fuxborg nämner att undersökning inte gett mer resultat och avspärrningarna släpps vid 16-tiden.
Hon var kanske inte långt inne i ladan mer än vid dörröppningen - därav avsaknad av mer direkta spår eller fynd längre in i ladan. Grundlig undersökning startar först efter hon hittats på Martorp - ladan verkar då tolkas som en brottsplats.
Det verkar inte finnas spår av kamp vid mopeden på baksidan av cafét. Mopeden och påsen står prydligt uppställda. Hon går runt hörnet med hjälmen på armen och gör sig klar för avfärd: Ställer ner påsen på marken, håller den ena handsken i handen, sätter i nyckeln. Om bil fanns på andra sidan vägen kan GM påkallat hennes uppmärksamhet då hon gått bakom hörnet. Tutar en gång? Hon kikar då runt hörnet, ser GM vinka och går dit precis som hon stod dvs med hjälmen fortfarande hängande på armen och ena handsken i handen.
Nåt verkar iaf ha uppehållit henne gällande tidsspannet då kollegorna lämnar och sen sms - kanske hon avrundade samtalet med att ta fram mobilen. Fortfarande i tron att allt är ok...
Ja, det är som att hon - bara gick upp i rök. Första
officiella spåret är handsken, mer öppet än skymd.
Samt tidigare,
2 oberoende, men dessvärre obekräftade uppgifter på en svart SUV, observerad med ca40min mellanrum.
Om uppgift om att hon skildes åt med vännerna ca18:15 stämmer, vad gör att det tar ungefär 10min innan hon SMSar sin pappa?