2015-08-05, 20:36
Medlem
rotesaus avatar
Upprepar; Är det någon som har koll på om den yngre brodern/eller samtliga haft någon slags tillgång till Hovsgärde?

Bild där polisen spärrar av Hovsgärde:
http://imgur.com/EpnkTbj

Starka lampor i den där kåken..

Enligt Oskar Forsberg´s liverapportering (aftonbladet) verkar hundskallen, piketbussarna och aktivitet koncentrerats bakom Martorp-gård.
2015-08-05, 20:44
Medlem
Vill åklagaren bara få en fjäder i hatten, så skissas det på åtal innan 25/8 o låter löpande prov/analyssvar dimpa ner under pågående förhandling... Vill åklagaren fälla hela "Björnligan" så förväntar jag mig inlämnat åtal senare i höst
2015-08-05, 20:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läs nu mitt inlägg en gång till, jag var tydlig med att Lisa kan ha mördats i syfte att dölja ett trafikbrott samt vållande till kroppsskada. Man kan faktiskt mörda en person som man har skadat avsiktligt eller genom en olyckshändelse, motivet kan då vara att dölja ett brott eller en olyckshändelse, syftet är att undandra sig ett ansvar och eventuell påföljd.

Kanske inte särskilt frestande att hamna i klorna på svenskt rättsväsende kort tid före man skall åka hem till Litauen för att njuta den frukt man har jobbat för i sex år, motivet för mordet kan vara relaterat till det här.
Inte för att jag tror på nåt sånt men jag har för mig att man misstänkte att denna norska
tjej först blivit påkörd och sedan dödad. Har aldrig blivit klarlagt hur det egentligen låg
till med hennes död. Den åtalade dömdes hur som helst till tvångsvård och slapp fängelse.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17721652.ab
2015-08-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Oja , men det fattade ju inte GM, han trodde han var smart
Absolut, å framför allt om det är en annan gärningsman
2015-08-05, 20:52
Bannlyst
Det är inte alls omöjlig att det kan vara en olycka. Det öppnar upp för andra gärningsmän eller kvinnor. Tänk att gärningsmannen kör på lisa, han grips av panik och tar bort hennes kläder för att se några skador. gärningsmannen lägger lisa i bilen, han kör fort mott sjukhuset men lisa avlider snabbt. Så han kastar ut Lisas tillhörigheter sammtidigt som han letar efter en plats att gömma kroppen. Bil som har setts en silvrig volvo? Vid hög hastighet Jirneklev? Den misstänkte gärningsmannen har plockat upp lisas tillhörigheter men är oskyldig!
2015-08-05, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Har du missat katten, lär du bommat handsken... Har du hört om någon trafikolycka där den skadade mördas o dess fordon körs "him=hem" till garaget i oskadat skick av MGM?
Varför måste det vara den misstänkte om det är en olycka?
2015-08-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varför måste det vara den misstänkte om det är en olycka?
Det är ingen olycka, det är ett mord... Har du verkligen inte insett det?
2015-08-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Absolut, å framför allt om det är en annan gärningsman
Vadå annan MGM?
2015-08-05, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Det är ingen olycka, det är ett mord... Har du verkligen inte insett det?
Vi vet inget tills vi fått obduktionen.
2015-08-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Ett bland många scenarios som tröskats fram och åter redan.
Själv finner jag scenarion ointressanta så länge man inte har något alls att gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Ja, jättedumt. De som brukar fråga efter vägen är oftast de som inte hittar i området. Alla som kör vilse är väl inga rånare.

Nejdå inte alla läs polisrapporter så får du se att det händer
2015-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vi vet inget tills vi fått obduktionen.
Vi vet redan nu att BO blivit mördad
2015-08-05, 21:19
Medlem
Har följt tråden sen start. En bekants mamma deltog under en av MP;s sökinsatser och konstaterade att det var en tröja tillhörande Lisa som hittades tredje eller fjärde dagen av sökandet, ute på en åker.

Kanske lite obvious MEN : Detta betyder ju att MGM eller medhjälpare placerat ut denna några dagar efteråt? Jag hörde ingenting om att tröjan skulle ha varit blodig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in