Citat:
Ursprungligen postat av
SweTech
Hur ser du på tappet av Lajunen? Inget av era nyförvärv är ju sådant att det täcker upp för just den förlusten som jag ser det. Tycker t.om att det är defensiven överlag i Växjö som fått sig en smäll under sommaren. Fel ute från min sida eller håller du med?
Givetvis extremt surt att Lajunen lämnade men det var ju o andra sidan väldigt väntat. Dock är jag övertygad om att Peppe Lundh (som jag personligen anser är ett stort sparkapital, då han "endast lirade" fjärdeline i fjol) kommer komplettera Reddox och Hennessy i andrakedjan, dvs ersätta Lajunen.
Alltid väldigt svårt att säga på förhand gällande offensiv/defensiv. Inför föregående säsong trodde jag egentligen mindre på laget och dess förutsättningar på pappret, jämförelsevis med dagens laguppställning.
Backsidan är ju i princip intakt och även om Welch lämnat så tror jag inte det kommer ha en stor påverkan, eftersom Heiikinen mer eller mindre kommer fylla samma roll vid sidan av Murphy.
Är tvungen att ge det ett par omgångar innan jag kan bilda mig en uppfattning huruvida laget presterar på isen. Men återigen så anser jag att laget på pappret i år är starkare än hur det såg ut inför föregående säsongspremiär.