2015-08-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
http://www.bt.se/mark/pojkvannen-rymde-fran-lvu-hem/
vet inte om detta kommit fram tidigare?
Det är en betalartikel. Vad är det som avhandlas där som inte framkommit tidigare menar du?
Citera
2015-08-02, 22:52
Medlem
missade att de va en plus artikel, korrigerade mitt inlägg lite
Citera
2015-08-03, 19:48
Medlem
Riktigt pantad brud. Att hon blir lurad köper jag inte. Tycker gott hennes pass kan dras in med.
Citera
2015-08-03, 22:37
Medlem
khattuggares avatar
Tycker inte tjejen borde få all skit för detta, det låter som en lättpåverkad tonåring som tyckte att sin äldre pojkvän säkert var en ''spännande kille''. Vore ju skönt för familjen om hon kom hem, om hon nu verkligen har ångrat sig dvs. Undrar vad som görs av myndigheter i dessa fall, hur mycket man jobbar på detta osv.
Citera
2015-08-05, 02:13
Medlem
InternetExplorers avatar
Låg precis och lyssnade på SR P3:s ekosänding 02:00 där detta fall nämdes. Inget nytt framkom dock som vi inte visste tidigare, mer än att flickan inte har med sig varken pass eller någon form utav identitetshandling.
Vad är dock anledningen till att de drog upp fallet igen? Har inte läst någon nyhet om det på flera veckor. Eller var det bara för att rapportera att läget är oförändrat?
Citera
2015-08-05, 02:40
Medlem
"gravid 15 åring" hon verkar helt jävla körd i huvudet.
ha det så bra i syrien. hon själv som valde att åka dit.

"Flickan berättade också enligt mamman att hennes pojkvän är på väg att ansluta sig till Al-Qaidas väpnade gren i Syrien, Al Nusra."

Bra jobbat. Knullar runt med terrorister. Och bra jobbat säpo ni "avlyssnar" verkligen rätt personer i Sverige, det märks - jävla stolpskott Ärligt talat vet jag inte vilka som är mest efterblivna, säpo eller denna slyna och hennes pojkvän. Bra jobbat Säpo.

Och nu kommer säkerligen Sossarna och hennes familj betala för denna vedervärdiga tjej som knullar Al-Qaida terrorister, så de får ännu mer klirr i kassan och kan våldta,mörda och förslava mer. Det skulle inte ens förvåna mig om detta är planerat för att få ut en "lösensumma", hon kan t om vara med på noterna.
Senast redigerad av quezen 2015-08-05 kl. 02:53.
Citera
2015-08-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Låg precis och lyssnade på SR P3:s ekosänding 02:00 där detta fall nämdes. Inget nytt framkom dock som vi inte visste tidigare, mer än att flickan inte har med sig varken pass eller någon form utav identitetshandling.
Vad är dock anledningen till att de drog upp fallet igen? Har inte läst någon nyhet om det på flera veckor. Eller var det bara för att rapportera att läget är oförändrat?

Stor artikel i DN också. Jag ställer mig samma fråga: varför skriver de om det här nu? Kanske extrem nyhetstorka?

I DN är vinklingen att de biologiska föräldrarna klandrar socialen. Det står inte mycket om varför flickan placerades, föräldrarna säger att de lämnade över henne till socialen.

Jo, nytt var att de säger att hon finns i IS-kontrollerat område. Tidigare har det sagts att pojkvännen anslutit sig till JN.
Citera
2015-08-05, 08:18
Medlem
undrande1s avatar
Tror att iden är att komma tillbaka till Sverige föda barnet här, få barnbidrag och mammapengar.

Skicka pengarna till syrien och sedan åka dit igen när barnet är så pass stort att mormor kan ta hand om det. Sedan samma sak med nästa barn...
Så har flera IS kvinnor gjort bla i England och Österrike är detta ett problem.
Citera
2015-08-05, 08:26
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Tror att iden är att komma tillbaka till Sverige föda barnet här, få barnbidrag och mammapengar.

Skicka pengarna till syrien och sedan åka dit igen när barnet är så pass stort att mormor kan ta hand om det. Sedan samma sak med nästa barn...

Självklart är det så.

Jag har bara ingen lust att vare sig dela ut fler medborgarskap eller pengar.

Å andra sidan är denna story på väg att generera min flickvän och ännu en röst till SD, så allt är inte förgäves även om min högsta önskan är att det inte skulle behövas.
Citera
2015-08-05, 08:40
Medlem
I vanliga fall hade jag tyckt det varit fruktansvärt synd om henne. När det gäller ISIS-sympatisörer går allt sådant bort. Är man 15 och har läst eller hört någon nyhet om ISIS senaste året så vet man precis vad man ger sig in i. Tack och hej, inte välkommen tillbaka, tråkigt för henne att hon skulle kasta bort sitt liv så, men kanske kan hon agera varnande exempel när bomberna träffar henne.
Citera
2015-08-05, 09:15
Medlem
Som man bäddar får man ligga, i det här fallet med ett islamistslödder i ett bombhärjat land.
Citera
2015-08-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
I vanliga fall hade jag tyckt det varit fruktansvärt synd om henne. När det gäller ISIS-sympatisörer går allt sådant bort. Är man 15 och har läst eller hört någon nyhet om ISIS senaste året så vet man precis vad man ger sig in i. Tack och hej, inte välkommen tillbaka, tråkigt för henne att hon skulle kasta bort sitt liv så, men kanske kan hon agera varnande exempel när bomberna träffar henne.

+1.

Hon får nog skylla sig själv. 15 år och gravid lät redan som ett bortkastat liv. Nu sitter hon i isis som sexslav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in