2015-08-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, jag har väl inget som direkt styrker nåt förvisso.
Dock har det mer än en gång inkommit påståenden i tråden om ett offer som varit i ett rejält
tilltygat skick vid påträffandet och förhåller det sig verkligen så illa kan man befara att sådana skador tillfogats innan själva dödens inträde vilket givetvis måste ha inneburit svårt lidande
för den drabbade. (Jag hoppas innerligen förstås att det hela ska ha varit en så kortvarig
"process" som möjligt och att Lisa sluppit plågas. Att det var över på ett ögonblick.)

Betänk förhållandet att direkt stod det klart att ett MORD förövats. Lätt då att bilda
sig vissa uppfattningar om hur den döden gestaltat sig.

Jag grottar ogärna ner mig i nånting och hänger mig åt några "vidriga fantasier".
Men jag är krass realist och vet hur det kan se ut bland mordoffer.
Fick tänk på gammalt ordstäv, det börjar med en knappnål, slutar med en L*sahjälm... Vad har MGM besudlat sitt karmakonto med tidigare
2015-08-04, 20:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, jag har väl inget som direkt styrker nåt förvisso.
Dock har det mer än en gång inkommit påståenden i tråden om ett offer som varit i ett rejält
tilltygat skick vid påträffandet och förhåller det sig verkligen så illa kan man befara att sådana skador tillfogats innan själva dödens inträde vilket givetvis måste ha inneburit svårt lidande
för den drabbade. (Jag hoppas innerligen förstås att det hela ska ha varit en så kortvarig
"process" som möjligt och att Lisa sluppit plågas. Att det var över på ett ögonblick.)

Betänk förhållandet att direkt stod det klart att ett MORD förövats. Lätt då att bilda
sig vissa uppfattningar om hur den döden gestaltat sig.

Jag grottar ogärna ner mig i nånting och hänger mig åt några "vidriga fantasier".
Men jag är krass realist och vet hur det kan se ut bland mordoffer.
Men det var det du gjorde här.
Citat:
Ps. Tror att när folk får veta vad Lisa verkligen behövt genomlida innan döden kom som en
befriare så kommer det hat som aktuelle frisläppte Hagamannen är föremål för att vara
rena västanfläkten jämfört med det som lär riktas mot Lisas baneman.
Du trodde, utan att veta något om kroppens skick eller dödsorsak, att Lisa verkligen fick lida innan döden kom som en befrielse. Du fantiserade om Lisas död, baserat enbart på rykten som kommit in i tråden om kroppens skick. Om dessa rykten är sanna kan skadorna ha tillkommit efter döden. Varför trodde du inte det? Varför grottade du ned dig i denna vidriga fantasi? Vad skulle det tjäna till? Vore det inte bättre att vara tyst, när du vet att anhöriga följer tråden, för det gör de. Inlägg av den här typen leder oss inte närmare gåtans lösning.
2015-08-04, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Den här bilden ger en ledtråd till vad det handlar om: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/07/F%C3%B6rst-arbete-sedan-utbildning-inbildar-n%C3%A5gon-sig-ordningen-SExualundervisning.jpg

https://www.flashback.org/sp54223867
Källa - eller vilken fb-grupp gäller det?
2015-08-04, 21:08
Medlem
Varför agerade MGM så här, har det blivit en olat att krossa offrets mobil initialt, det brukar ge frihet... Det har pratats intelligens, hen drog ifrån Litauen för att tjäna pengar, fick med fru o bror... Brukspatron el adlige J*nsson gillade hen, samarbetet varade otal år... Har noll koll på löner i Litauen, en vild gissning är att MGM kommit hem typ kung o köpt hus kontant
2015-08-04, 21:20
Medlem
Varför måste BO dödas m.m på "himmaplan"(skånska) Det lär generera i livstid... Någon vinst bedömd emot risk måste MGM i det
2015-08-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Delar helt din uppfattning, är helt säker på enkel juridiskprocess... Motiv är njutningsmedel för adeln😄 Men varför i helvete gör hen allt på hemmaplan?

Är ej så säker på en enkel process/klockrent åtal, tror broderns/fruns inställning och ev vilja till att samarbeta kan bli en avgörande faktor.

'hen'? Motivet må vara okänt men nog är könet hos MGM ingen hemlighet, el tror du på annan GM?
2015-08-04, 21:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Varför måste BO dödas m.m på "himmaplan"(skånska) Det lär generera i livstid... Någon vinst bedömd emot risk måste MGM i det
Hon sannolikt dödades fyra mil från bostaden.
2015-08-04, 21:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men det var det du gjorde här.

Du trodde, utan att veta något om kroppens skick eller dödsorsak, att Lisa verkligen fick lida innan döden kom som en befrielse. Du fantiserade om Lisas död, baserat enbart på rykten som kommit in i tråden om kroppens skick. Om dessa rykten är sanna kan skadorna ha tillkommit efter döden. Varför trodde du inte det? Varför grottade du ned dig i denna vidriga fantasi? Vad skulle det tjäna till? Vore det inte bättre att vara tyst, när du vet att anhöriga följer tråden, för det gör de. Inlägg av den här typen leder oss inte närmare gåtans lösning.
För det första så lär inga anhöriga sitta och läsa i en tråd som den här. Kan jag aldrig
tänka mig att man vill utsätta sig för. Tro det om du vill, jag gör det i alla fall inte.

För det andra: inbillar du dig att ett MORD sker smärtfritt?
Sen kan du betänka all denna jävla dödsångest, skräck och rädsla som man kan befara
föregår slutet. Som nästan varje mordoffer lär hinna uppleva.
Eller du tror kanske att det inte förekommit?
Vad då grotta ner mig i en vidrig fantasi? Jag har väl för helvete inte gått in i några detaljer
kring nånting utan bara gett uttryck för vad jag befarar kan gälla.

Du behöver för övrigt inte sitta och tukta mig madam moralist.

Du som inbillar dig att "våran" mördare värnat om de anhöriga och därför placerat offret
där man fann det. I skydd mot djur.
2015-08-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är ej så säker på en enkel process/klockrent åtal, tror broderns/fruns inställning och ev vilja till att samarbeta kan bli en avgörande faktor.

'hen'? Motivet må vara okänt men nog är könet hos MGM ingen hemlighet, el tror du på annan GM?
Jag är 100% på att MGM döms för mord, tror att åklagaren redan skissar på åtalet
2015-08-04, 21:27
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Källa - eller vilken fb-grupp gäller det?

Det är en bild från MGM:s Facebook.
2015-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hon sannolikt dödades fyra mil från bostaden.
Skiljer det 4 mil mellan cafe/mjölkrum o Martorp?
2015-08-04, 21:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
För det första så lär inga anhöriga sitta och läsa i en tråd som den här. Kan jag aldrig
tänka mig att man vill utsätta sig för. Tro det om du vill, jag gör det i alla fall inte.

För det andra: inbillar du dig att ett MORD sker smärtfritt?
Sen kan du betänka all denna jävla dödsångest, skräck och rädsla som man kan befara
föregår slutet. Som nästan varje mordoffer lär hinna uppleva.
Eller du tror kanske att det inte förekommit?
Vad då grotta ner mig i en vidrig fantasi? Jag har väl för helvete inte gått in i några detaljer
kring nånting utan bara gett uttryck för vad jag befarar kan gälla.

Du behöver för övrigt inte sitta och tukta mig madam moralist.

Du som inbillar dig att "våran" mördare värnat om de anhöriga och därför placerat offret
där man fann det. I skydd mot djur.
" Tror att när folk får veta vad Lisa verkligen behövt genomlida innan döden kom som en befriare så kommer det hat som aktuelle frisläppte Hagamannen är föremål för att vara rena västanfläkten jämfört med det som lär riktas mot Lisas baneman." Det är en vidrig fantasi om något. Anhöriga, inte alla, men någon eller några läser alltid trådar. Och även andra läser dina vidriga fantasier och mår illa av dem.

Man kan dö snabbt och smärtfritt även vid mord, med mycket mindre smärta och dödsångest än vad Hagamannen tillfogade sina offer. Hur mycket led Olof Palme?

När inbillade jag mig att mördaren värnade om anhöriga? Såvitt jag minns har jag bara uttryckt en hypotes, och inte sagt något om vad jag tror om den.

Jag har själv haft hypoteser om vad som hänt Lisa, som jag inte har velat delge tråden därför att de har varit vidriga. Det är bättre att vara tyst, då det inte leder någonstans. Det är bättre att vi diskuterar det vi vet om fakta och rykten, och diskutera på ett sätt som leder till gåtans lösning. Har du någon uppfattning om vad som händer om bilen kommer tillbaka ren från analys? Kommer MGM att släppas då, eller kommer man att undersöka fler bilar eller andra sätt för Lisa att transporteras till Martorp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in