2015-08-04, 12:17
Medlem
MagisterBisters avatar
Det känns lite som om den där Laerke Herthoni, i kraft av någon slags stjärnstatus inom hipstervärlden, fått fria händer att utforma reklamen och då passat på att i huvudsak göra reklam för sina egna politiska ståndpunkter. Hur som helst, reklamen var över gränsen. Nog för att jag sett mycket töntig reklam, men det här var första gången jag direkt fick den där känslan att "jag vill inte köpa de här produkterna". Så för min del blir det inga mer Arla-produkter.

En ironi i det hela måste vara, att de kunder som verkligen uppskattar budskapet i filmen till stor del är veganer och i vilket fall som helst inte utnyttjar Arlas produkter.
Citera
2015-08-04, 12:20
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Åååh nej! Den antiintellektuella SD-skaran på Flashback känner sig kränkta av en reklamfilm och bojkottar härmed Arla-produkter.

Mer lättkränkta idioter än hos SD får man leta efter. Länge.

Åååh nej! Den antiintellektuella vänsterpöbeln i Stockholm känner sig kränkta av en reklamkampanj och bojkottar härmed SL!

Mer lättkränkta idioter än hos vänstern får man leta efter. Länge.

Citera
2015-08-04, 12:22
Medlem
"Arla morgonstund"

Har alltid köpt Arla. En liten tradition i vardagen, en vanesak. Som ju också är väldigt lätt att ändra på. Inte för att jag på något sätt har nånting speciellt emot vare sig homosexuella, ekologisk mjölk eller smurfarna inne på Södermalm.

Enbart för att:

• vara lite "motvalls" och "icke-eu-förespråkig".

• jag kan.
Citera
2015-08-04, 12:24
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Åååh nej! Den antiintellektuella SD-skaran på Flashback känner sig kränkta av en reklamfilm och bojkottar härmed Arla-produkter.

Mer lättkränkta idioter än hos SD får man leta efter. Länge.

Jag är inte kränkt, vet bara inte vad de gör reklam för..

Negermjölk eller bögmjölk. Kanske båda? Bögnegermjölk? Mångkulturell rengbågsmjölk?

När blev mjölk politik? Och VARFÖR göra politik av mjölk??
Senast redigerad av Rebell4ever 2015-08-04 kl. 12:34.
Citera
2015-08-04, 12:36
Medlem
ArneIIIs avatar
Så det här blev Arlas och mjölkproducenternas svar på kundtappet till Oatly.
Citera
2015-08-04, 12:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Mjölk som är så vitt, delar inte den skuld för all rasism i världen?
Citera
2015-08-04, 12:42
Medlem
akehodells avatar
Är det inte kränkande att mjölk är vit, borde det inte finnas "färgad" mjölk?
Gud förbjude att mjölken kallas "choklad" mjölk så inte afrosvenskarna tar illa vid sig, alternativet "negermjölk" är ju uteslutet.
Citera
2015-08-04, 12:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Mjölk som är så vitt, delar inte den skuld för all rasism i världen?
Ja, men de kompenserar deras paket dagarna runt "Earth hour", svarta tetror. Dock alldeles för otillräckligt. Så nu la man i femman och maskin skar.

Helvete, Bregott är ju Arlas. Tips på annat gott smör?
Citera
2015-08-04, 12:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Helvete, Bregott är ju Arlas. Tips på annat gott smör?

Edward Blom vet på råd. Jag har helt slutat köpa smör och gör alltid eget, tar 5 minuter från grädde och gott blir det.
https://www.youtube.com/watch?v=U_JDZ2q0UOM

Kommer också bojkotta Arla hädanefter, när man står och väljer i kyldisken så behöver man bara en liten liten anledning att skippa Arla och det har vi fått nu. Detta kan ha varit den äckligaste reklamen som skådats.
Citera
2015-08-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
När jag köper mjölk så vill jag ha mjölk och ingen politik. Att profilera sig som ett företag med en viss form av politisk åsikt är bara dumt. Agendasättande journalistik och det kan jag leva med, men behöver vi verkligen agendasättande mjölk också?

Det har gått så sjukt långt idag alltså, det känns verkligen just nu som ett inslag ur Sovjetunionen/DDR någon gång under kalla krigets dagar. Propaganda och politiska agendor bland allt även på livsmedel för fasiken!

Jag ser på videon hur mycket dislikes den har fått samt kommentarerna, jösses! Svenskar börjar inse nu vilken diktatur, agenda strävande nation Sverige har blivit!
Citera
2015-08-04, 13:01
Medlem
Har bojkottat McDonalds, Subway, Starbucks och nu även Arla dårå. Lite synd med tanke på att jag är en ung man som sturketränar och dricker därför 2-3L mjölk per dag. Några andra multikultivurmande företag som bör undvikas?
Citera
2015-08-04, 13:05
Medlem
Exakt HUR tror Arla att detta ska locka fler kunder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in