2015-08-03, 17:03
Medlem
Hejsan, när jag tar Selfies så tar jag dom med snapchat kameran, anledningen är för att bilderna inte vrids som med riktiga kameran. Alltså när jag tar foto med riktiga kameran ser min näsa helt sne ut, asså och då menar jag riktigt riktigt jävla sne, man kan se det från flera meters avstånd men när jag tar det med snapchat så blir den helt rak som jag själv alltid trott att den var. Jag började bli lite orolig och undrar ser min näsa och hela mitt ansikte helt snett ut?

Men iallafall nu ska jag komma till saken, alltså om jag ser ut som
På kamera selfien då lurar Jah folk som följer mig på instagram och Facebook osv.. Alltså jag har svårt att få in det här, jag skickade 2 exakt likadana bilder en med snapchat kameran och en den vanliga, mina 2 andra kompisar skickade också , jag tyckte dom mer såg ut som på snapchat kameran och tyckte också dom såg helt snea ut, dock inte näsorna som på mig men deras käkben osv.. Men egentligen ska ju det vara tvärtom? Jag frågade också min närmsta kompis som jag känt hela livet som alltid är helt ärlig mot mig, han sa att jag såg ut som på snapchat kameran och sen så frågade jag är min näsa sne? Då svarade han på gud( han är hårt troende) att min näsa inte är sne och att snapchat bilden såg mer ut som jag, btw sen när vi skickade dom "riktiga" till varandra då började vi garva, jag gjorde också det för den riktiga bilden är så
Så jävla ful..

Hur kan det vara såhär? Jag är JÄTTEOROLIG att min näsa ser sne ut utan att jag vetat om det, och vet inte vad jag ska ta mig till nu..

Om den här tråden nu är felplacerad så kan admin lägga den på rätt
Plats, var inte säker på vart jag skulle lägga den..
Citera
2015-08-03, 17:06
Medlem
zebraonions avatar
Stirrar folk på din näsa irl? Om nej, då är den helt okej.
Citera
2015-08-03, 18:02
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Men herregud spelar det så stor roll om nästan nu skulle vara lite sne, uppenbarligen kan det ju inte vara mycket eftersom du gått hela livet utan att märka det förrens nu.

Folk har blivit så fixerade vid sina utseenden, så pass att det påverkar hur de är som personer, sjukt tråkigt!

Men se på Owen Wilson om du vill ha en förebild då, ingen skulle säga att hans näsa är ful, han har en sån charmig personlighet och bär upp det, han ser riktigt bra ut! Skulle han nu vilja göra näsan spikrak har definitivt cashen, tack och lov vet han bättre. Nej en lite småkrokig näsa är verkligen inget att fixera vid, bara charmigt om du slutar nojja dig över det!
Citera
2015-08-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Stirrar folk på din näsa irl? Om nej, då är den helt okej.

Inget jag alls har tänkt på iallafall, asså när Jag har en ganska lång näsa men när jag gick till doktorn för 2 år sen så för jag skulle kolla om jag brutit den sa dom att den var fin o rak
Citera
2015-08-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen
Men herregud spelar det så stor roll om nästan nu skulle vara lite sne, uppenbarligen kan det ju inte vara mycket eftersom du gått hela livet utan att märka det förrens nu.

Folk har blivit så fixerade vid sina utseenden, så pass att det påverkar hur de är som personer, sjukt tråkigt!

Men se på Owen Wilson om du vill ha en förebild då, ingen skulle säga att hans näsa är ful, han har en sån charmig personlighet och bär upp det, han ser riktigt bra ut! Skulle han nu vilja göra näsan spikrak har definitivt cashen, tack och lov vet han bättre. Nej en lite småkrokig näsa är verkligen inget att fixera vid, bara charmigt om du slutar nojja dig över det!

Jag hade inte brytt mig om den var lite sne, men nu snackar vi han i lakupipu videon, okej jag överdriver lite inte så mycket men du fattar.. Asså grejen är jag har inte en liten näsa, men jag har aldrig ens tänkt att den är såhär sne..det är de som oroar mig nu för isåfall vill jag bara gömma mig själv, vem fan vill gå ut och se överkörd ut..
Citera
2015-08-03, 18:27
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglor-i-mossen

Tror inte han menar att han har en krokig näsa som Wilson utan mer att hela näsan är sne, dvs vinklad, åt ena hållet. Så är det iallafall för mig och jag har också kommit fram till detta med hjälp av mobilkameran. Jag håller upp luren, ser mig själv på skärmen och allt ser bra ut, men när jag sedan kollar på bilden jag tog så är den omvänd och jag ser rent ut sagt förjävlig ut. Det är inte bara näsan som är sne utan i princip hela ansiktet, framförallt näsan, käkbenet (ojämna sidor liksom) och ögonen.

Som TS säger blir även jag "normal" på snapchat bilderna, dvs så som jag tror att jag ser ut.
Har dock fått för mig att även snapchatbilden vinklas när man skickar iväg den, vilket isåfall innebär att jag ser en bra bild men den jag skickar bilden till får en bild på en inavlad, missbildad grottmänniska. Jag förstår inte hur denna snea grottmänniska kan vara jag då jag ofta får beröm för mitt utseende och anses av många vara väldigt attraktiv. Den omvända bilden i telefonen är allt annat än attraktiv!

Är också väldigt intresserad på vad detta beror på. Antar att jag och TS (och förmodligen väldigt många andra) faktiskt är snea men att det inte syns lika mycket i verkliga livet. Det verkar vara just vid profilbilder detta syns och jag tänker att det kan bero på att vi är vana att se oss själva på ett visst sätt i tex spegeln och när den bild sen speglas uppfattar vi den som väldigt konstig.
Citera
2015-08-03, 18:28
Medlem
Men jag undrar också.. Hur kan det vara så
Jävla stor skillnad på iPhone kameran o snapkameran.. Testa själva så får ni se, dock har Jah aldig blivit bra på bild hela livet så det kanske är olika
Citera
2015-08-03, 18:42
Medlem
https://www.google.se/search?q=selfies+different+lenses&biw=1093&bih=514 &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIxa qdw62NxwIVxheUCh2xMgE9#imgrc=rF_xZCw6QToxOM%3A

spegeln är bäst
Citera
2015-08-04, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Tror inte han menar att han har en krokig näsa som Wilson utan mer att hela näsan är sne, dvs vinklad, åt ena hållet. Så är det iallafall för mig och jag har också kommit fram till detta med hjälp av mobilkameran. Jag håller upp luren, ser mig själv på skärmen och allt ser bra ut, men när jag sedan kollar på bilden jag tog så är den omvänd och jag ser rent ut sagt förjävlig ut. Det är inte bara näsan som är sne utan i princip hela ansiktet, framförallt näsan, käkbenet (ojämna sidor liksom) och ögonen.

Som TS säger blir även jag "normal" på snapchat bilderna, dvs så som jag tror att jag ser ut.
Har dock fått för mig att även snapchatbilden vinklas när man skickar iväg den, vilket isåfall innebär att jag ser en bra bild men den jag skickar bilden till får en bild på en inavlad, missbildad grottmänniska. Jag förstår inte hur denna snea grottmänniska kan vara jag då jag ofta får beröm för mitt utseende och anses av många vara väldigt attraktiv. Den omvända bilden i telefonen är allt annat än attraktiv!

Är också väldigt intresserad på vad detta beror på. Antar att jag och TS (och förmodligen väldigt många andra) faktiskt är snea men att det inte syns lika mycket i verkliga livet. Det verkar vara just vid profilbilder detta syns och jag tänker att det kan bero på att vi är vana att se oss själva på ett visst sätt i tex spegeln och när den bild sen speglas uppfattar vi den som väldigt konstig.

Så jävla sant, får också vädligt mycket beröm över mitt utseende men om jag då ser ut som jg gör med vanliga kameran... Aduu, då får nog dom som tycker att jag ser bra ut uppsöka en ögonklinik
Citera
2015-08-04, 02:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det här är bland det konstigaste jag läst på Flashback. Det bästa vore nog om ni lade upp bilder på hur era näsor förändras med olika kameror. Det kan inte vara så att det är er syn det är fel på?
Citera
2015-08-04, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det här är bland det konstigaste jag läst på Flashback. Det bästa vore nog om ni lade upp bilder på hur era näsor förändras med olika kameror. Det kan inte vara så att det är er syn det är fel på?

Det är verkligen inte synen tro mig, den är riktigt och då menar jag riktigt sne, kollar jag underfrån sår ena näsborren också mycket större ut än andra.. Ser seriöst ut som en grottmänniska, förut så va ens önskan att se ut som kändisarna idag,nu är min önskan attse ut som jag ser mig själv i spegeln.. Jah fattat inte hur det egentligen kan vara så stor skillnad
Citera
2015-08-04, 04:58
Medlem
Kan det bara så att man bara är dåligt fotogeniskt? För om en person tar kort på min framifrån med sin frontcam ser jag mer ut som jag gör i spegeln än vad jag gör med selfien, plus så blir inte ens min näsa ett dugg sne då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in