2015-08-03, 23:48
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, de gripna började föras ut just 20:18 Du behöver inte grubbla över detta.

Men hur kunde då världen(och flashback) veta redan kl 8 att 3 personer omhändertagits, och att männen greps bryskt medan kvinnan omhändertogs lugnt?
2015-08-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om polisen anlänt till platsen 19.45 och de förts ut 20.18 så kan det väl ha blivit en del diskussion innan handbojorna sattes på. - Eller också hade de gömt sig i någon garderob och det tog lite tid att få fram dem.

Eller så gör det sig bättre på bild med blurrade skurkar med handbojor. Ser mer resolut ut.
2015-08-03, 23:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vet inte om ditt minnet är lite kort...men jag var skrivit att jag också tror att brottets inledning började vid mopeden och att Lisa inte förflyttat sig självmant till ladan. Det va heller inte vad jag skrev nu... Att handsken har en viss betydelse tror jag med, men om jag säger så här - jag tror att det räckte hur den hittades (utan att va planterad) till att polisen kände extra *??*... Kanske inte precis just då, men efter tisdagens fynd.

Jodå, jag minns Se det lite som en bekräftelse bara..(blandat med kvälls-utmattning) Däremot har du generellt rätt ang mitt minne, men det är inte lätt att minnas allt som skrivs.

Men..
Ja, det blir lite av en indikation på att handsken kanske låg "krångligt till" med vad du tidigare citerade.
Det rimliga stället att stå och ha ett "morgonmöte" som då berör dagens arbete med spannmålstorken, borde vara i just den norra delen?
Det stod en förmodad traktorgrävare där inne.. Samt kanske en hel del annat som bara för arbetet - berörda personer har anledning att handha.
2015-08-03, 23:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men spåren behöver inte vara så tydliga, skjuten med en el pistol tex

Hur som helst så är de mjölkrum jag sett inte stora och fönster har de haft. Kanske räckte det att titta in där eller i värsta fall slå sönder fönstret för att se att hon inte var där.
2015-08-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han fick ju dessutom reda på det en halvtimme efter att det hade hänt.... Vad hade hänt och en halvtimme efter vad??

Just det. Ordet "hänt" är mycket intressant!
2015-08-03, 23:52
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Men hur kunde då världen(och flashback) veta redan kl 8 att 3 personer omhändertagits, och att männen greps bryskt medan kvinnan omhändertogs lugnt?
Äh, jag kommer inte ihåg var jag fick tiderna ifrån. Jag tror att du har rätt i att bilarna stack därifrån 20:18.
2015-08-03, 23:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Att AJ fick reda på det en halvtimme efter "att det hänt" är ett missförstånd som upprepats otaliga gånger i tråden och blivit rättat. AJ fick alltså reda på att LH försvunnit en halvtimme efter att pappan kommit dit.
2015-08-03, 23:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tack, då vet man det

Jag får nog korrigera uppgiften du fick där, samt även vad en del andra skrivit ang vilka som konfronterade MPS.
Eller ja,, korrigeringen är väl upp till var o en, men så här säger Martin Fredman på Lördagens presskonferens:

Från 0:20
https://skovdenyheter.solidtango.com/video/sa-hittades-lisa

"Vi släpper fyndet för en liten stund - Vi försöker ta dom här männen som har försvunnit från platsen"

Vill även minnas att Rohna och siamgaro uppgett att det var bröderna som konfronterade, samt i en annan intervju Fredman ger, sägs det att kvinnan kan ha anslutit senare, för den som är kvällspigg nog att leta upp det.

Edit:
I allt vad Fredman uppger är själva konfrontationen enbart bröderna inblandade i, men när polisen kommer ikapp dom, då är dom alla 3.
Om det nu inte är fullständigt runtkastat by now..?
Senast redigerad av rotesau 2015-08-04 kl. 00:02.
2015-08-03, 23:59
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du utveckla det? Vilken bild visar en överensstämmelse med deras personer? Hur är de som personer, har du mycket information om dem?
Nej jag vet inget mer än andra här i tråden. Alla har vi ju olika referensramar. När jag gått igenom de tre MGM´s profiler på Youtube och Facebook får jag uppfattningen att de har en IQ under det normala. Hur fördomsfullt och trångsynt det än låter.
2015-08-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej jag vet inget mer än andra här i tråden. Alla har vi ju olika referensramar. När jag gått igenom de tre MGM´s profiler på Youtube och Facebook får jag uppfattningen att de har en IQ under det normala. Hur fördomsfullt och trångsynt det än låter.

Vad grundar du det på
2015-08-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Att AJ fick reda på det en halvtimme efter "att det hänt" är ett missförstånd som upprepats otaliga gånger i tråden och blivit rättat. AJ fick alltså reda på att LH försvunnit en halvtimme efter att pappan kommit dit.

Det var inte vad han säger i sin första intervju för där säger han exakt som jag skrev
2015-08-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Håller med där. Likaså ordet "tragiskt" som han använde. Man kanske inte ska agera ordpolis men det ordet känns mer rätt när man vet att det värsta har hänt, inte när men letar efter någon som fortfarande kan vara vid liv. Men det är bara en känsla jag har och som givetvis kan vara helt fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in