2015-08-03, 19:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Du är inte speciellt bra på att läsa av folk. Jag ser vad jag ser och det är att i princip hela västvärlden (USA, Europa och Japan) så utgår alla relationer från antagandet att kvinnan bestämmer allt. Som tidigare sagts i tråden visar detta sig på t.ex. var folk bosätter sig. Män vill bo i en billig lägenhet i ett billigt område eftersom mindre omkostnader innebär mindre krav (på inkomst) för männen så de kan spendera sina pengar på saker de vill ha, eller helt enkelt jobba mindre. Kvinnor vill bo stort och på rätt ställe (i villa eller fin lägenhet) eftersom det ändå inte är dem som i slutändan betalar för boendet. Hur många kvinnor skuldsätter sig i 20 år för att köpa något bara mannen egentligen vill ha?
OK Nandu då får du fortsätta vara ett offer i tillvaron. Tyvärr!
Citera
2015-08-03, 19:30
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
OK Nandu då får du fortsätta vara ett offer i tillvaron. Tyvärr!

Du tror att om du säger "du är ett offer" tillräckligt många gånger så kommer folk att tro på det? Nej, jag är inget offer för något du inbillat dig och det är ett riktigt lamt försök att concern-trolla. Du har slut på argument för att du vet om att jag har rätt om era "moderna" västerländska levnadssätt.
Citera
2015-08-03, 19:55
Medlem
Nandus avatar
Det här inlägget är representativt för hela västvärlden:

(FB) Mannen kommer alltid bestämma över kvinnan

Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
*fniss* du har uppenbarligen aldrig varit hemma hos mig.
Jag är minst, men ingen säger emot mig när jag är på det humöret. Jag är ensam kvinna i mitt hushåll och det är jag som bestämmer. Punkt.

Hur kommer det sig att du fått för dig att fysisk styrka ger makt?
Går du omkring och tycker dig leva på nåder inför alla män som är större än du? Känner du detsamma om du ser en älg?

Går du runt och känner dig tacksam över att alla killar som är större än du är så vänliga att de inte rövknullar dig, tar dina pengar, slår dig eller kastar ur dig ur konsumkön?

Är du innerligt tacksam, Lemasive?

Hon skriver inget om att gemensamt bestämma eller andra tomma fraser, hon korrekt avgör att det är hon som bestämmer och ingen annan. Världen består av kulturer där mannen bestämmer allt och kulturer där kvinnan bestämmer allt.
Citera
2015-08-03, 20:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det här inlägget är representativt för hela västvärlden:

(FB) Mannen kommer alltid bestämma över kvinnan

Hon skriver inget om att gemensamt bestämma eller andra tomma fraser, hon korrekt avgör att det är hon som bestämmer och ingen annan. Världen består av kulturer där mannen bestämmer allt och kulturer där kvinnan bestämmer allt.

Du är ett offer om du fortsätter att prata om dina grannar och vänner och deras kärringar.
Frågar dig igen nu då, är du rädd för mig som kvinna?
Citera
2015-08-03, 20:18
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Du är ett offer om du fortsätter att prata om dina grannar och vänner och deras kärringar.
Frågar dig igen nu då, är du rädd för mig som kvinna?

Jag antar att du är svensk och jag bryr mig inte så mycket om svenskar, du får inbilla dig att du lever ett modernt jämställd liv hur mycket du vill, jag bara tycker det är roligt att påpeka att så inte är fallet.

Inbilla är också rätt ord, du har sagt i en annan tråd att du är 48 år gammal och din posthistorik visar att du sitter och postar på flashback hela dagarna igenom, vilket tyder på att du är spinster. Det enda som skulle vara skrämmande med dig var ifall du satt på någon myndighet och hade makt över andra människor, så nej, jag är inte rädd för dig som kvinna.
Citera
2015-08-03, 20:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag antar att du är svensk och jag bryr mig inte så mycket om svenskar, du får inbilla dig att du lever ett modernt jämställd liv hur mycket du vill, jag bara tycker det är roligt att påpeka att så inte är fallet.

Inbilla är också rätt ord, du har sagt i en annan tråd att du är 48 år gammal och din posthistorik visar att du sitter och postar på flashback hela dagarna igenom, vilket tyder på att du är spinster. Det enda som skulle vara skrämmande med dig var ifall du satt på någon myndighet och hade makt över andra människor, så nej, jag är inte rädd för dig som kvinna.
Ja det finns viktiga saker att prata om då man är ledig. Detta är en av dem. Skäms inte för det.
Ja självklart är jag Svenska. Jag sitter i Sverige och skriver.
Du är ett stort offer i tillvaron som beskyller kvinnan för din egen feghet. Äckligt!
Citera
2015-08-03, 20:27
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ja det finns viktiga saker att prata om då man är ledig. Detta är en av dem. Skäms inte för det.
Ja självklart är jag Svenska. Jag sitter i Sverige och skriver.
Du är ett stort offer i tillvaron som beskyller kvinnan för din egen feghet. Äckligt!

Ja, du är ledig, visst, 10 000 inlägg på 1,5 år och det är för du tillfälligt är ledig. Du är patetisk som försöker upprepa att jag skulle vara någon slags offer, nej, jag är inget offer. Försök istället motbevisa vad jag säger, visa mig de svenska par där kvinnan skuldsatt sig i 20 år för att mannen ville ha en båt.
Citera
2015-08-03, 20:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, du är ledig, visst, 10 000 inlägg på 1,5 år och det är för du tillfälligt är ledig. Du är patetisk som försöker upprepa att jag skulle vara någon slags offer, nej, jag är inget offer. Försök istället motbevisa vad jag säger, visa mig de svenska par där kvinnan skuldsatt sig i 20 år för att mannen ville ha en båt.
Ja just nu fem veckors semester. Kan jobba då jag ej skall jobba och då jag jobbar så jobbar jag.
Sett till att jag kan det så att säga. Två veckor kvar
Ja desto mer har man väl att säga kan jag tycka.
Ja under de åren innan så har jag ej sagt något här inne.
Jag kollar ej antalet inlägg på människor utan vad de vill ha sagt. Dina inlägg här inne är inget vidare bra innehåll i.
Uppmuntrar folk att slå kvinnor på käften. Sådant kan jag besvara femtusen gånger om det behövs, fattar du?
Har sagt att jag arbetar med våldsamma personer och våld i samhället. Kommer aldrig att va tyst för sådana som dig.
Citera
2015-08-03, 20:44
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ja just nu fem veckors semester. Kan jobba då jag ej skall jobba och då jag jobbar så jobbar jag.
Sett till att jag kan det så att säga. Två veckor kvar
Ja desto mer har man väl att säga kan jag tycka.
Ja under de åren innan så har jag ej sagt något här inne.
Jag kollar ej antalet inlägg på människor utan vad de vill ha sagt. Dina inlägg här inne är inget vidare bra innehåll i.
Uppmuntrar folk att slå kvinnor på käften. Sådant kan jag besvara femtusen gånger om det behövs, fattar du?
Har sagt att jag arbetar med våldsamma personer och våld i samhället. Kommer aldrig att va tyst för sådana som dig.

Du verkar kraftigt efterbliven. Jag har sedan trådstarten sagt att våld i hemmet är inget jag stödjer eller uppmuntrar. Du måste verkligen vända och vrida på dig för att inte se att kvinnorna vill ha våldsamma män ifall du jobbar med detta och ändå hävdar att kvinnorna av misstag hamnar hos våldsamma män. Mina inlägg är intressanta och ifrågasätter rådande idéer, så som att kvinnor av misstag hamnar hos misshandlande män.
Citera
2015-08-03, 20:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du verkar kraftigt efterbliven. Jag har sedan trådstarten sagt att våld i hemmet är inget jag stödjer eller uppmuntrar. Du måste verkligen vända och vrida på dig för att inte se att kvinnorna vill ha våldsamma män ifall du jobbar med detta och ändå hävdar att kvinnorna av misstag hamnar hos våldsamma män. Mina inlägg är intressanta och ifrågasätter rådande idéer, så som att kvinnor av misstag hamnar hos misshandlande män.
Nej de är inte ett dugg intressant att säga kvinnor som misshandlas vill bli misshandlade.
ta reda på fakta om DE MÄNNEN.
Nej verkligen inte efterbliven. Däremot reagerar jag på sådana här trådar som du startat.
Du kan få sitta och inbilla dig det för dig själv nu och få se om du får med dig någon ombord.
Jag trodde att du kunde lyssna på mig som en medmänniska och ta emot ett råd men du sket i det så då får du sitta här och ha dina vansinniga kommentarer om du vill det och fortsätta att se dig själv och män som offer vilket du klart och tydligt upprepar gång på gång.
Kvinnan bestämmer vad mannen ska handla, kvinnan bestämmer .....detta är OFFERMENTALITET. Eftersom du samtidigt säger att kvinnan vill ha stryk. Du kan ej mäta dig mot en kvinna helt enkelt.
Citera
2015-08-03, 21:04
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Nej de är inte ett dugg intressant att säga kvinnor som misshandlas vill bli misshandlade.
ta reda på fakta om DE MÄNNEN.
Nej verkligen inte efterbliven. Däremot reagerar jag på sådana här trådar som du startat.
Du kan få sitta och inbilla dig det för dig själv nu och få se om du får med dig någon ombord.
Jag trodde att du kunde lyssna på mig som en medmänniska och ta emot ett råd men du sket i det så då får du sitta här och ha dina vansinniga kommentarer om du vill det och fortsätta att se dig själv och män som offer vilket du klart och tydligt upprepar gång på gång.
Kvinnan bestämmer vad mannen ska handla, kvinnan bestämmer .....detta är OFFERMENTALITET. Eftersom du samtidigt säger att kvinnan vill ha stryk. Du kan ej mäta dig mot en kvinna helt enkelt.

De enda männen som är offer är de som antingen tofflar för en kvinna eller låter sig själv bli provocerad till att bli "bad guy". Denna tråden är mer en varning för att hamna i något av dessa facken. Jag säger inte att "kvinnan" (alltså alla kvinnor) vill ha stryk, jag har sagt att ett fåtal vill detta och söker självmant upp misshandlande män (och dessa misshandlande män är bristvara för de kvinnor som vill ha sådana män).
Citera
2015-08-03, 21:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
De enda männen som är offer är de som antingen tofflar för en kvinna eller låter sig själv bli provocerad till att bli "bad guy". Denna tråden är mer en varning för att hamna i något av dessa facken. Jag säger inte att "kvinnan" (alltså alla kvinnor) vill ha stryk, jag har sagt att ett fåtal vill detta och söker självmant upp misshandlande män (och dessa misshandlande män är bristvara för de kvinnor som vill ha sådana män).
Lycka till i din utveckling. Lär dig en inre styrka så du blir en man för din hatt. Då kommer du att inse hur fel du hade och hur feg du är. PUSS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in