Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Ok! Alltid och aldrig ska man sällan använda sig av. De brukade vara i tid, och han jag känner ser ladan när han åker och jobbar.
Jag har inte den blekaste aning om det sker inom den normala arbetstiden, jag skrev att måndag 8 juni var de på jobbet 15 min tidigare än vanligt.
Jag har kanske missuppfattat dig, du skriver nämligen att de
åkte till ladan, när du i själva verket menar att de
anlände till ladan vid caféet.
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
En bekant som bor nära MGM sa att de alltid var punktliga till jobbet, man kunde ställa klockan efter dem typ. Men denna måndag 8 juni åkte de 15 min tidigare än vanligt till ladan vid caféet, men det behöver ju inte ha med handsken att göra.
Kanske borde du inte nämna att din källa bor nära MGM då det inte är relevant, jag uppfattade det som om att din källa hade koll på när de åkte hemifrån.
Nåväl, då vet vi vad du menar, och ingen vet såvitt jag känner till när bröderna åkte hemifrån den där morgonen, endast att de anlände till arbetsplatsen tidigare än vanligt. Det kan ju betyda att de faktiskt inte kom ifrån bostaden, kanske sysslade de med något på Martorp natten mellan söndag och måndag och begav sig direkt därifrån till ladan vid caféet. Det kan ju vara ett misstag att inte anlända till arbetsplatsen normal tid, de förbisåg att det kan finnas folk i Blomberg som ställer klockan efter dem.