Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Om man tänker sig att gm dragit in LH i det gamla mjölkrummet; hur ser du då på möjligheten att handsken kan ha blåst in i öppningen? - Det är iofs en rel. lång bit den då bör ha blåst, men efter vad jag förstår dock i vindriktningen (men sedan har den "svängt"...).
Om GM till fots dragit in LH mot mjölkrummet, så är troligtvis sträckan som användes, genom ladugårdsöppningen/spannmåls-delen.
LH kan då ha tappat handsken på väg genom ladan..
Men den borde hittats redan på Söndagen då?
Jag ser ärligt talat ingen möjlig chans att handsken ska ha blåst in, eller att det ens undersökts av en seriös polis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gormer
Just det bjud på två koppar,
Visst blåste det som fan,men blåsa runt på fikets baksida över vägen, kanske ja...men sannolikt?
Då skulle handsken legat i ladan när söndagssöket utfördes och det gjorde den INTE.
Då blir nästa teori om den inte blåst över vägen innan pappan kom så skulle någon hittat handsken vid
moppen eller vid vägen In i ladan
Såvida handsken inte är tillverkad i godispapper, eller det blåste rejäl orkan, så lyfter inte ett sådan förhållandevis
tungt föremål från marken, blåser över vägen, eller ur handen, prickar in i ladugårdsöppningen, vilken är att betrakta som ett nålsöga i sammanhanget, för att därefter landa så att den inte upptäcks av vad inledningsvis förmodas vara pappan+kollegor, samt sedan polis.
No way José...
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Då får jag nog sätta på en stor balja kaffe, men det ska jag göra ändå. Men tror du på fullaste allvar att polisen sagt detta för att dom trott att handsken blåst från mopedplatsen och vidare in i ladan, eller ens från caféet? Nu i efterhand så kan jag tro annat om hypotesen att den blåst in, varför polisen sa som dom gjorde. Men knappast att polisen har menat att den blåst så långt.
Jag var lite öppen för frågan först, vilket jag alltid är innan jag bildat mig en egen uppfattning, men detta kändes klart orimligt redan i media-artiklar.
Jag vet ju att poliser meddelar detaljer till journalister, ibland helt utan sanningshalt.
Sen besökte jag platsen,, och jag kom på mig själv att stå och skaka på huvudet över tråd-diskussionen och mediauppgiften om att handsken ska ha blåst in i ladan, samt att detta scenariot undersökts av polisen.
Journalisten som tog upp den infon, hade nog skrivit ut detsamma - även om handsken så hade hittats i Vänern
Vidare finns ju möjligheten att handsken tappades av LH alldeles vid ladugårdsöppningen, och då närmar vi oss att blåst-möjligheten blir tydligare.
Men lik förbannat - En
inblåst handske borde hittats. Den har ju förmodligen inte virvlat runt in absurdum inne i ladan, och landat på ett sådant vis att bara "morgonmötet" upptäcker den slumpmässigt.