2015-08-01, 15:52
Medlem
Varför tar ni såna jävla monsterdoser? Bara korkat och ökar toleransen.

Har som mest tagit 0.5mg alprazolam vid ett och samma tillfälle och det känns som att det ska vara mycket till för att det ens ska behövas. Ha det så kul den dagen ni måste sluta.
Citera
2015-08-01, 16:15
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Varför tar ni såna jävla monsterdoser? Bara korkat och ökar toleransen.

Har som mest tagit 0.5mg alprazolam vid ett och samma tillfälle och det känns som att det ska vara mycket till för att det ens ska behövas. Ha det så kul den dagen ni måste sluta.

Själv tar jag det bara för att landa efter ett dygn på vaket, och då är det rätt gött att peta i sig 2-3mg och bänga lite. AT:n blir helt plötsligt en ganska behaglig upplevelse Sen är jag inte på tjacket så värst ofta, så toleransen lär väl ha återhämtat sig ganska hyfsat om en 2-3 månader?

Är det förresten någon som har koll på ungefär hur länge effekten håller i? Och hur lång tid det tar innan det slår på vid oralt intag?
Citera
2015-08-01, 17:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Själv tar jag det bara för att landa efter ett dygn på vaket, och då är det rätt gött att peta i sig 2-3mg och bänga lite. AT:n blir helt plötsligt en ganska behaglig upplevelse Sen är jag inte på tjacket så värst ofta, så toleransen lär väl ha återhämtat sig ganska hyfsat om en 2-3 månader?

Är det förresten någon som har koll på ungefär hur länge effekten håller i? Och hur lång tid det tar innan det slår på vid oralt intag?

Jag tycker att effekten håller i 5-6 timmar och det börjar kännas efter ca 30 min för mig vid oralt intag
Citera
2015-08-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi

20-45min vid oralt intag.

Effekten är kortvarig. Nånstans runt 3-4h.
Citera
2015-08-01, 17:34
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag tycker att effekten håller i 5-6 timmar och det börjar kännas efter ca 30 min för mig vid oralt intag

Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
20-45min vid oralt intag.

Effekten är kortvarig. Nånstans runt 3-4h.

Tackar!
Slängde i mig 2mg vid halv 2, och börjar känna att jag inte är riktigt lika mysig längre. Kommer jag ner i samma gosiga stämning om jag slänger i mig en till nu? Eller krävs det två?
Citera
2015-08-02, 18:36
Medlem
Har fått tag på alpra, tyvärr är det depot. Tuggar sönder dom innan jag sväljer ner dom. Blir det bättre effekt om man snortar dom istället?
Citera
2015-08-03, 03:10
Medlem
UBFs avatar
Det eviga tjatandet om det är någon skillnad på Xanor och andra generika.
Efter åratal så kan jag bara konstatera att dom inte håller samma kvalitet som Pfizer's.

Testade Orion's alpra. Det gör jag aldrig igen. Otroligt segt påslag, tog ca 2-3 timmar innan jag fick ångestlindring och sen gick dom ur efter en timme.
KRKA's alpra är inte så mycket bättre dom heller. Slår visserligen inte så långsamt som Orion men det är en mer dov seg känsla man får av dom.

Folk känner/reagerar väl olika men aldrig att jag byter ut mina läkemedel igen.

Alltid originalen hädanefter
Citera
2015-08-03, 10:49
Medlem
Canox 2 mg är fan dom bästa tycker jag och billiga också
Citera
2015-08-03, 11:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstrain33
Canox 2 mg är fan dom bästa tycker jag och billiga också

Vart kommer dom ifrån? aldrig hört talas om
Citera
2015-08-03, 11:16
Medlem
Dom kommer från USA, är riktigt sköna
Citera
2015-08-03, 11:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Har fått tag på alpra, tyvärr är det depot. Tuggar sönder dom innan jag sväljer ner dom. Blir det bättre effekt om man snortar dom istället?

Depottabletter i näsan skulle nog bli väldigt kletigt... dessutom är biotillgängligheten i magen såpass hög att det intagningssättet är att föredra.

Kanske lite sent svar, men hoppas att det kan hjälpa dig eller någon annan.
Citera
2015-08-03, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath

Bryt i småbitar eller tugga och svälj. Du kommer bara förlora på att snorta och bängla.

Citat:
Ursprungligen postat av UBF
Det eviga tjatandet om det är någon skillnad på Xanor och andra generika.
Efter åratal så kan jag bara konstatera att dom inte håller samma kvalitet som Pfizer's.

Testade Orion's alpra. Det gör jag aldrig igen. Otroligt segt påslag, tog ca 2-3 timmar innan jag fick ångestlindring och sen gick dom ur efter en timme.
KRKA's alpra är inte så mycket bättre dom heller. Slår visserligen inte så långsamt som Orion men det är en mer dov seg känsla man får av dom.

Folk känner/reagerar väl olika men aldrig att jag byter ut mina läkemedel igen.

Alltid originalen hädanefter

Bodde på liten ort ett tag och ibland fanns det bara Orion som alpra på apoteket. Ångrade mig alltid när jag tog ett par stycken. Tycken nästan Orion är verkningslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in