2015-08-02, 14:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Bröderna åker till Sverige för att tjäna pengar. Tror ni inte dom delar på en hyra isf? Låter ju märkligt om dom inte skulle bo alla tre i huset.
De kan ha bott ihop till att börja med, men märkte att det inte fungerade. Även med två hyror tjänar de pengar.
2015-08-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag håller med dig. Det var mer en fråga iom att detta återkommer som påstående i tråden. Hade nån gett mer belägg än att citera en andrahandsuppgift, hade det kanske kunnat förklarats. Frågan var öppen från mitt håll:
Men tyvärr återkommer inget mer.

Det har getts en förklaring av den skribent du syftar på, varför en andrahandsuppgift citerades igen. Snappa upp den och inte bara några delar av vad någon försöker få fram.
2015-08-02, 14:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad menar du att jag skulle ha skrivit som ett faktum?

" Konfrontationen med MPS skedde vid litauernas bostad. MPS gjorde ett fynd vid Martorp, och där hittades också Lisa, men det finns inga uppgifter om konfrontation med litauerna där."
ATT konfrontationen skedde vid deras bostad. Det är detta jag frågat om - efterfrågat belägg för det du skriver.
2015-08-02, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det har getts en förklaring av den skribent du syftar på, varför en andrahandsuppgift citerades igen. Snappa upp den och inte bara några delar av vad någon försöker få fram.

Vart? Jag ser inget i svaret till mig om påståendet som citerades, vilket är vad diskussionen handlar om.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Citatet ska nämligen ge klarhet om händelseförlopp om fynd, konfrontation och läggas samman med Fredmans.
Citatet handlar om att konfrontation skedde vid brödernas bostad. Ett fynd på en åker - vilket jag ställt frågor om för jag ser inget logiskt med detta som citeras.
2015-08-02, 15:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
" Konfrontationen med MPS skedde vid litauernas bostad. MPS gjorde ett fynd vid Martorp, och där hittades också Lisa, men det finns inga uppgifter om konfrontation med litauerna där."
ATT konfrontationen skedde vid deras bostad. Det är detta jag frågat om - efterfrågat belägg för det du skriver.

Trodde det var klarlagt sedan länge att konfrontationen skedde i närheten av Martorp.
2015-08-02, 15:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det finns upprepade uppgifter i tråden om att MPS sökte nära bostaden och träffade på litauerna när de letade efter katten.

När jag skrev det hade jag inte sett någon trovärdig uppgift om att litauerna och MPS hade kontakt vid Martorp, men det har jag nu.
2015-08-02, 15:08
Medlem
Jag hörde via en väninnas granne som har en kompis vars man är polis, och han känner en kollega som jobbar i trakten. Han i sin tur har kontakt med och känner väl en eller två i "gruppen" som har jobbat med fallet "Lisa"
Han ska ha sagt till kollegan i trakten som sen sa det till grannens kompis man att MGM hade inget körkort
Det var därför dom tog honom
Men jag har sagt till väninnan att man kan ju inte sitta häktad så länge för att man inte har ett giltigt körkort?
2015-08-02, 15:15
Medlem
Citat:
Vart? Jag ser inget i svaret till mig om påståendet som citerades, vilket är vad diskussionen handlar om.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Citatet ska nämligen ge klarhet om händelseförlopp om fynd, konfrontation och läggas samman med Fredmans.
Citatet handlar om att konfrontation skedde vid brödernas bostad. Ett fynd på en åker - vilket jag ställt frågor om för jag ser inget logiskt med detta som citeras.

Följer du inte diskussionen i sin helhet? Eller läser du enbart det som skrivs till Dig i diskussionen?

Sen är det inte bara en i tråden nu som försöker få fram att man ändrat ställning mot tidigare uppgifter när det nu kommer fram andra (bekräftade) uppgifter vilket medför att man ändrar ställning mot tidigare ställningstagande. Har du inte sett det innan? Ser du inte ens det nu när man försöker föklara det?
Senast redigerad av helsan 2015-08-02 kl. 15:18.
2015-08-02, 15:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Klistra in länken i Google translate, välj språk och klicka å svenska länken. Översättningen är väl sisådär:

Det tar sin tid:

Lite kryptiskt:

Översättningen blir mer korrekt om man ber google att översätta till engelska.
2015-08-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag hörde via en väninnas granne som har en kompis vars man är polis, och han känner en kollega som jobbar i trakten. Han i sin tur har kontakt med och känner väl en eller två i "gruppen" som har jobbat med fallet "Lisa"
Han ska ha sagt till kollegan i trakten som sen sa det till grannens kompis man att MGM hade inget körkort
Men jag har sagt till väninnan att man kan ju inte sitta häktad så länge för att man inte har ett giltigt körkort?

Jag antar att du skojar med din fråga
Man får böter om man kör utan körkort, inget annat.
Provat att googla?
2015-08-02, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Följer du inte diskussionen i sin helhet? Eller läser du enbart det som skrivs till Dig i diskussionen?
Sen är det inte bara en i tråden nu som försöker få fram att man ändrat ställning mot tidigare uppgifter när det nu kommer fram andra (bekräftade) uppgifter vilket medför att man ändrar ställning mot tidigare ställningstagande. Har du inte sett det innan? Ser du inte ens det nu när man försöker föklara det?

VART skriver jag? Kan du möjligen länka till det du skriver eftersom jag inte vet vad menar.
Nej, jag läser inte allt som inte riktas TILL MIG, eftersom debatten är med en viss skribent i en viss fråga med MIG. Jag kollar av tråden då jag kommer in emellanåt från trädgården.
Ta och skriv vad du menar istället så slipper vi onödiga diskussioner.
2015-08-02, 15:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Olovlig körning ger ju inte riktigt den brottsrubricering som MGM har att hantera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in