2015-08-01, 15:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Om de var i en verkstad 100 m från där de hittade BO, så borde det väl vara strax utanför ladugårdarna (även om Martorp är stort), t.ex i den bortforslade byggbaracken.
Eller hur tänker du?
Jag har skrivit i mina senaste inlägg hur jag tänker.
2015-08-01, 15:47
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Utspekulerat planterat förmodar jag.
GM har inte bara haft BO under uppsikt, även den nuvarande MGM.
De riktiga mördarna har full koll, det ända som dom troligen inte vet är BOs Pappas yrke inom det militära.
Det har troligen uppstått en vad vi fått uppleva, en jakt på tid mellan de som står bakom BOs död och Polisens letande.
Pådraget var historiskt stort inte bara mätt ur MSP inblandning.
Att det ska ta sex dagar innan Jönssons byggnader är genomsökta är beklagligt.
Det borde skrivits ut husrannsakan direkt samt ett tjugotal sättas i arrest för förhör
ovillkorligen.
Istället så ser jag en Polismyndighet som snavar i blindo pressade av egna restriktioner.

Inte bara beklagligt , det är obegripligt .
Detta är det enda där jag inte förstår hur Polisen tänkt , Martorp borde varit genomsökt med hundar tidigt på Måndagen 8/6 .
BO tror jag var avliden redan 30 - 60 min efter bortförandet , tror att BO fanns hela tiden där hon hittades .
2015-08-01, 15:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Angående om polisen borde satt alla på martorp i arresten från början. Är martorp traktens gårdscentrum eller har AJ någon mer gård? Martorp lär vara utarrenderat men all mark kanske är det och AJ bara är godsherre och inte bonde? Jobbade litauerna isf för aj eller martorp, i vilket fall flyter det nog ihop lite.
Men om det är martorp som driver all aj's mark så finns det inte så mycket jobb för litauerna att göra förutom att pyssla med lite byggnader allmänt underhåll.
Och AJ kan inte beordra martorps folk att hjälpa till, såvida det inte är så enkelt som att martorp bara drivs som AB ägt av AJ.
2015-08-01, 15:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Givetvis är den boden ingen verkstad av något slag.
Men vem har egentligen sett dem nära vad de kallar verkstad? Letade bröderna kattunge borta vid martorp eller har de haft en tredje fritidsaktivitet denna dystra kväll efter kattletandet och före fredagsmyset hemma innan de grips?

Finns det nåt som kan kallas verkstad i den lilla gården lite nordväst om boden?
Därifrån till fyndplatsen kan det nog vara ca 100 meter?
2015-08-01, 16:07
Medlem
Kan det inte vara så att BO och MGM hade någon sorts relation? Han ville mer men inte hon? -"Får inte jag henne, ska ingen annan ha henne heller"? Hon gick kanske frivilligt in i hans bil och trodde att de bara skulle prata lite och han kör iväg. Han har sönder hennes mobil för att dölja att samtalstrafik, dvs att de känner varandra sedan innan?
2015-08-01, 16:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
De kanske ändå hade lite redskap där som de använde till någon specifik syssla.

Eller så kanske bröderna använde arbetsboden till sådant som man normalt sett använder en sådan bod, till exempel för att sitta i när man har rast?
2015-08-01, 16:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så kanske bröderna använde arbetsboden till sådant som man normalt sett använder en sådan bod, till exempel för att sitta i när man har rast?

Verkar snarare vara en bod som ställts dit när den inte användes längre och antingen hade den någon gång i framtiden använts igen eller så hade de eldat upp den om typ tio år.
2015-08-01, 16:15
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sen kväll, men inte stupsvart.
Om man vet när solen gick ned 12 juni borde det gå att klargöra mer exakt. Jag har tyvärr för kort minne
http://i.imgur.com/CXcS8uV.jpg
http://i.imgur.com/f3tgr5W.jpg
Här har vi nåt:

2015-06-12, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Expressen visade precis en nytagen bild på skyddsklädda tekniker som jobbar med någonting utanför ladan.

http://i.imgur.com/SUJnbVk.png
2015-08-01, 16:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är källan till att de "senare sågs vid Martorp"?
Inte morsan väl?
Nej, ingens morsa. https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM
2015-08-01, 16:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har skrivit i mina senaste inlägg hur jag tänker.

Ok, men Var har du läst att brödernas mamma sa att det var mitt i ladan hon hittades??

Följde du livesändningen - det blev ordentlig fart på det hela när de gick in i byggbaracken tyckte jag.
En kompis granne som jobbade med MGM, sa att BO hittades bland massa bråte, kompisen tyckte han sa i nån soffa, men ClaudiaCardinale hade hört att hon hittades i en box för sittdynor(?) Vilket får mig att tro att han som jobbade med MGM sa att hon hittades i en box med dynor till en soffa.

Om BO låg i boden, och var inlindad i plast och rengjord med något starkt, skulle hundarna ändå kunnat spåra henne, om de nu letat där?
2015-08-01, 16:21
Medlem
Några reflektioner igen.
Från dagens VLT http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3091110-den-huvudmisstankte-avford-fran-mordfallet så kan man läsa om ett fall där en person varit misstänkt i två år (och häktad en tid), men nu blivit HELT avförd. Man får inte blunda för följa-John problemet i utredningar. Vi har samma sak i vetenskap och i "trådsanningar". Saker kan börja leva sitt eget liv. Extra besvärligt blir det vid yppandeförbud, för då kan inte heller dementier nå ut på riktigt.

En detalj som jag funderat på men inte har något mer infall på är när Caféidkerskan i intervju säger att hon brukade ha telefonkontakt med personalen innan stängning, vilket så även var fallet denna gång. Detta betyder att det kan finnas flera som vet att det kommer bli tämligen tomt inom en viss tid och när. Möjligen betyda att om någon planerar något så går det lättare att tidsplanera.

Ett möjligt DNA spår kan vara den häktades på handsken, vilket endast skulle bekräfta en av AJ:s två (i intervjuer) givna versioner av hur det gick till när den hittades. Är även konsistent med försvarsadvokatens yttrande.

Spaningsledare/åklagare som hamnat i den situation som VLT beskriver i så uppmärksammat fall bör rimligen aldrig mer få leda/delta i förundersökning. Problemet sitter där. Om någon efter två år blir HELT avförd så ligger felet helt hos de i förundersökningen. Man har troligen låst sig fullständigt, vilket de flesta människor gör (inom juridik, ekonomi, vetenskap, sport eller än värre religion och politik). Men har är det frågan om rättssäkerhet.
Tack för ordet igen.
2015-08-01, 16:26
Medlem
Pre 1914s avatar
Vore intressant att få veta något om den tekniska undersökningen av boden, om det finns fingeravtryck alls eller om gm varit noga med att bära handskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in