2015-08-01, 13:39
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tror inte det. Undersökningarna i boden påbörjades ganska sent, kring midnatt, och långt efter att man gått in i ladan. Sen skulle ju mamman ha kunnat sagt "lada" istället för "verkstad".

Jag tippar på att upplysningen om att kroppen varit gömd under gödsel i ladan, kan stämma. Det känns logiskt att GM försökt dölja lukten på detta sätt.

Men är det inte så att det kan finnas en Verkstadsdel i Ladan , inte omöjligt .
BO hittades säkert i Boden , därav den stora aktiviteten där .
Annars hade den inte fraktats bort heller .
2015-08-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Det tycker jag är ett intressant inlägg och lite av Sherlock Holmes över det inlägget, nån som har korpögonen igång, helt klart. vill jag säga. Kan vara mycket intressant att få reda på det. Jag skämtar inte, utan menar det. Kan ge intressant information.

Katthår har kanske också DNA som kan föras över till BO via MGM.

Nog finns det hårstrån av djur i bilar och på kläder hos djurägare.
2015-08-01, 13:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Men är det inte så att det kan finnas en Verkstadsdel i Ladan , inte omöjligt .
BO hittades säkert i Boden , därav den stora aktiviteten där .
Annars hade den inte fraktats bort heller .
Den flyttades väl för att den var lätt att flytta, till skillnad från ladan.
Sen kan man ju tänka sig att Lisa utnyttjats i boden eller att kroppen behandlats där i syfte att förstöras.
Om det finns en verkstad i ladan vet jag inte.

Men betänk alltså att MP:s fynd gjorts vid Martorp senast 19.00, men vittnesuppgifterna om att polisen gått in i boden kom efter midnatt. Hade kroppen funnits där, hade de hittat den långt tidigare.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-01 kl. 13:54.
2015-08-01, 14:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Sen kan man ju tänka sig att Lisa utnyttjats i boden eller att kroppen behandlats där i syfte att förstöra den.

Men betänk alltså att MP:s fynd gjorts vid Martorp senast 19.00, men vittnesuppgifterna om att polisen gått in i boden kom efter midnatt. Hade kroppen funnits där, hade de hittat den långt tidigare.

Du kan ha helt rätt , det som stör är att Media som står vid avspärrningen uppger att det blev en jäkla aktivitet bakom ladan plötsligt med hundskall m m .
Mörkerbilderna där det kryllar av Tekniker vid boden .
Poliskvinnan som skrev på hemsidan om hur tragiskt det var , skriver ungefär "utanför boden där Lisa hittades"
Vi kanske har fel båda två !!!
2015-08-01, 14:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Sen kan man ju tänka sig att Lisa utnyttjats i boden eller att kroppen behandlats där i syfte att förstöras.

Inte om kroppen var gömd i ett skåp, och inte syntes genom fönstren.
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Från liverapporteringen:
19.00 fynd görs av MP, "något missing people hittat som inte är kopplat till LH men ändå är intressant"
20.00 de misstänkta tas till förhör
22.07 tekniker går in i bostaden
22.10 rapporter om polisaktivitet vid stallet (Martorp)
23.06 hundar skäller bakom ladan i Martorp
23:06 bör ha varit hundarna som markerade vid boden.
2015-08-01, 14:13
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hade varit mycket lättare för hundar att snappa upp än om hon ligger i ladan under gödsel. Den står ju helt öppet och så täta väggar är det inte i en sån där bod.
Citat:
Att de skulle funnit kroppen hela fyra timmar efter MP:s fynd har jag mycket svårt att tro.

Polisen höll på vid ladan mellan ca 20-23, det var där man koncentrerade letandet. (Enligt de vittnesuppgifter vi har att tillgå.)
Och inte förrän efter midnatt gick de in med specialklädsel i boden. Det borde skett tidigare om det var där som kroppen funnits.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-01 kl. 14:20.
2015-08-01, 14:17
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Just det , jag hade det klockslaget i bakskallen 23:06 men var lite osäker .
Jag tycker att så mycket pekar på Boden som fyndplats , så jag tror på den .
2015-08-01, 14:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det hade varit mycket lättare för hundar att snappa upp än om hon ligger i ladan under gödsel. Så täta väggar är det inte i en sån där bod.

Att de skulle funnit kroppen hela fyra timmar efter MP:s fynd har jag mycket svårt att tro.

Polisen höll på vid ladan mellan ca 20-23, det var där man koncentrerade letandet. (Enligt de vittnesuppgifter vi har att tillgå.)
Och inte förrän efter midnatt gick de in med specialklädsel i boden. Det borde skett tidigare om det var där som kroppen funnits.
Kriminalteknikerna stod inte omklädda och startberedda bakom laduknuten. En timmes inställelsetid vid midnatt är fullt tänkbart.
2015-08-01, 14:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Det hade varit mycket lättare för hundar att snappa upp än om hon ligger i ladan under gödsel. Så täta väggar är det inte i en sån där bod.

Jo men hade man sökt vid boden tidigare på kvällen ?
Det tror inte jag .
2015-08-01, 14:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Kriminalteknikerna stod inte omklädda och startberedda bakom laduknuten. En timmes inställelsetid vid midnatt är fullt tänkbart.
Det kan säkert vara så, men knappast att hundarna inte fått upp spår vid boden långt tidigare än 23.06.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jo men hade man sökt vid boden tidigare på kvällen ?
Det tror inte jag .
Den står ju helt öppet och är knappast så välisolerad att den inte släpper ut lukter från ett lik på långt håll.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-08-01 kl. 14:26.
2015-08-01, 14:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det hade varit mycket lättare för hundar att snappa upp än om hon ligger i ladan under gödsel. Den står ju helt öppet och så täta väggar är det inte i en sån där bod.

Det talar för att de undersökte boden efter de hittat Lisa där.
Citat:
Teknisk undersökning pågår av kroppen och av platsen där kroppen hittats, uppger polisen vid 00.30-tiden natten mot lördagen. Undersökningen väntas pågå hela natten, det kommer även att göras en obduktion, enligt Jenny Widén.
http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2745277-dod-person-hittad-bedoms-vara-lisa-holm?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm_c ampaign=redirect
2015-08-01, 14:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det talar för att de undersökte boden efter de hittat Lisa där.

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2745277-dod-person-hittad-bedoms-vara-lisa-holm?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm_c ampaign=redirect
Men de kan ju även ha varit i ladan, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in